אלונה ברקת נגד ההתאחדות, ולהיפך. בהפועל באר-שבע זעמו היום (חמישי) על החלטת בית הדין לדחות את הדיון בעניין התגרה האלימה בסיום המשחק ביום שני האחרון בטוטו-טרנר ולהשעות מיידית ארבעה משחקני הקבוצה: שאפי סולימאנוב, מיגל ויטור, יוג'ין אנסה ואדריאן פאון.
עוד על המהומה בטרנר-טוטו:
בעלי הקבוצה, אלונה ברקת, לקחה קשה את ההחלטה וצייצה: "שערורייה ובושה. חוסר צדק וחוסר ספורטיביות. עד מתי? תתביישו! איך אתם ישנים בלילה?".
2 צפייה בגלריה
זוארץ וברקת
זוארץ וברקת
זוארץ וברקת
(צילום: עוז מועלם ואורן אהרוני)
"איך אתם ישנים בלילה?": הציוץ של ברקת
הדבר הוביל לתגובה חריפה לא פחות של ההתאחדות לכדורגל. "הגברת אלונה ברקת היקרה והנכבדת, השאלה החשובה באמת היא איך את תשני בלילה לנוכח ההסתה הפרועה אותה בחרת להוביל באופן אישי וכבעלים של הפועל באר-שבע כנגד תובע ההתאחדות והמערכת המשפטית של הארגון שאת חברת הנהלה בו, למקרה ששכחת", נאמר, בין השאר.
"כל האמירות שלך, שנחזו לרגע כהתנצלות כנה בפני הקהל בגין האירועים האלימים החמורים במשחק בין קבוצתך לבין מכבי חיפה שהמיטו קלון על הכדורגל הישראלי, הופכות ברגעים כאלה לחסרות כל משמעות. לכל אלה מתלווה מסע מתוזמר של שליחים מטעם עצמם או מטעם המועדון המפואר בראשו את עומדת, חלקם בלשון חלקות ואחרים באיומים שטרם פגשנו, לפגוע באנשי המערכת המשפטית של ההתאחדות לכדורגל, לגדף ולנאץ אותם בקללות שהדעת לא סובלת. הנחנו את נציגי המערכת להגיש תלונה במשטרת ישראל כנגד כל מסרון או איום שמופנה אליהם בדרך אחרת ויש רבים כל כך".
2 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
זעמה על החלטת בית הדין. ברקת
(צילום: עוז מועלם)
"חומרי הבערה הללו הם חרב פיפיות. צר לנו על כך, אבל הדבר לא יוותר רק בחזקת אכזבה או קריאת השכמה וההתאחדות תבחן את כל האפשרויות המשפטיות העומדות בפניה לנוכח התנהלותך כבעלים וכחברת הנהלה. אם תיפול שערה אחת מראשו של בעל תפקיד בהתאחדות לכדורגל ובמערכת המשפטית, מי שלא תצליח לישון באף לילה זאת את. לא מאוחר לעצור את מחול השדים הזה ויפה דקה אחת קודם".
"ההתאחדות לכדורגל תמשיך להעניק עצמאות מלאה לבתי הדין שלה, לנציגיה המשכילים, המקצועיים, שעושים עבודתם נאמנה גם לנוכח התקפות פרועות. בתי הדין היו, הינם ולעולם יהיו עצמאיים. בהכירך את המערכת הזאת היטב, ידעת כי יש לך אפשרות לערער על החלטה שלדעתך אינה נכונה, אבל בחרת בדרך השיסוי והביזוי. זהו עוד יום עצוב. נקווה שלא יהפוך גם לנורא".
מספר שעות לאחר תגובת ההתאחדות, ברקת שוב הגיבה בחשבון הטוויטר שלה: "מעולם לא היה מרחק גדול יותר בין קהל אוהבי הכדורגל לבין מקבלי ההחלטות, בבית הדין ובהתאחדות, כפי שהיה היום. מכבי חיפה מבקשת לדחות את הדיון, בזמן שהפועל באר-שבע מודיעה על התייצבותה. בית הדין נענה לבקשתה, דוחה את הדיון ובמקביל, משעה ארבעה שחקני הפועל באר-שבע עד קיום הדיון, בניגוד לכל הליך משפטי תקין ועקרונות יסוד של השיטה. עיוות הדין כפי שבא לידי ביטוי בהחלטה היום, הוא מעבר להחלטה שיפוטית אותה נתקוף בערעור".
"הוא ליקוי מאורות שיורד לשורשם של דברים שאני רואה זאת מחובתי לתקן אותו, בשדה המשפטי ובכל שדה אחר. הודעת ההתאחדות והמתקפה האישית כלפיי, מעידה בעיקר על מי שעומד מאחוריה. הדבר לא ירפה את ידיי, לטובת כל אוהדי קבוצות הכדורגל בישראל".
גם ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', גיבה את ברקת: "אינני נוהג להתערב בנושאים מקצועיים שמתנהלים על ידי גופים אחרים, אבל לא יכולתי להתעלם מההחלטה המקוממת, הלא מובנת (בלשון המעטה) והבלתי מידתית של בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, בהמשך למשחק בין הפועל באר-שבע למכבי חיפה. ראשית, אבהיר כי מעשי האלימות בתום המשחק ראויים לכל גינוי. אין לכך מקום לא במגרש הכדורגל ולא בחברה שלנו, כולה. אני מתבטא בנושא מכיוון שכדורגל הוא הרבה מעבר לספורט ברמה העירונית (במגוון היבטים). כאוהד שנחך במשחק והיה עד למראות הקשים, הופתעתי מההחלטה החד צדדית, מבלי לשמוע את המעורבים ומבלי לערוך בדיקה יסודית של האירועים החמורים. אני מצפה שהאירועים יבדקו לעומק והטיפול במקרי האלימות במגרשים בכלל יהיה מערכתי ושיוויוני".