האם מכבי חיפה תחזור לשלב הבתים של הצ'מפיונס? עוד מוקדם לדעת, אבל הצעד הראשון במסע לעבר הבמה המרכזית של הכדורגל האירופי יירשם הערב (שלישי, 21:00), כשהירוקים יתארחו אצל אלופת מלטה המרון ספרטנס במשחק הראשון בסיבוב המוקדמות הראשון.
מי שיפתח בהרכב וקרוב מאוד להישארות בקבוצה הוא דיא סבע. 48 שעות לאחר הפרסום הבלעדי ב-ynet כי השחקן סיכם לחמש עונות במכבי חיפה, אישר גם מאמן אנקרגוצ'ו, שחשקה בסבע, כי הוא בחר את ההצעה של האלופה הישראלית. "סבע החליט להישאר במכבי חיפה. אשתו וילדיו ביקרו כאן ובדקו את העיר, אבל הוא החליט להמשיך בישראל", סיפר טולונאי קפקאס לתקשורת הטורקית.
2 צפייה בגלריה
סבע
סבע
גם בטורקיה יישרו קו. סבע
(צילום: עוז מועלם)
יש לציין כי מכבי חיפה עברה שינוי פנים גדול הקיץ. ברק בכר עזב לכוכב האדום בלגרד, מסאי דגו נחת במקומו בצעד מפתיע וגם מצבת השחקנים השתנתה. עומר אצילי ומוחמד אבו פאני הם שניים מהכוכבים המרכזיים שעזבו, אך סבע, כאמור, אמור להישאר.
האלופה הישראלית זכתה ליריבה שעל הנייר אמורה להיות נוחה מאוד: המרון ספרטנס נוסדה בשנת 1907, וזכתה ב-9 אליפויות מקומיות, 6 גביעים ו-5 תארי סופר קאפ מקומיים. אצטדיונה הביתי מונה 3,000 מקומות, עם דשא סינטטי, אבל כאמור היא לא אמורה להוות מכשול רציני עבור חיפה.
2 צפייה בגלריה
קנדיל
קנדיל
יפתח בהרכב. קנדיל
(צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה)
חיפה תעלה ללא דולב חזיזה, שנותר בארץ כדי להיות לצד אשתו הכורעת ללדת. גם מאוויס צ'יבוטה נשאר בישראל, אך בשל החלטה משמעתית, שפורסמה לראשונה ב-ynet.
חיפה קיימה אמש את האימון המסכם במלטה ולפחות על פי התרגול דגו צפוי לפתוח עם שלושה בלמים: השבדי דניאל סונדגרן, הסנגלי עבדולאי סק ושון גולדברג. את מקומו של חזיזה יתפוס מאור קנדיל. בהתקפה יפתחו סבע, צ'ארון שרי ופרנצדי פיירו. גוני נאור תורגל לסירוגין בהרכב בקישור האחורי לצידו של עלי מוחמד, ורק סמוך למשחק תינתן ההחלטה מי יעלה ב-11.
פורסם לראשונה: 06:09, 11.07.23