בית משפט השלום אישר היום (חמישי) את המתווה אליו הגיעו בית"ר ירושלים והמשטרה בנוגע למכירת המועדון לברק אברמוב.
על פי המתווה, 5 מיליון שקל ישולמו באופן מיידי על-ידי אברמוב במועד העברת הזכויות ויופקדו ביחידת החילוט, ושאר הסכום – 5.25 מיליון – ישולמו ב-24 תשלומים שווים החל מ-1 בספטמבר 2023. כמו כן, ישועבדו כל זכויות השידור של הקבוצה.
3 צפייה בגלריה
עו"ד רועי רוזן, המייצג את אברמוב, עם חוגג. עומד ביניהם עו"ד משה מזור, המייצג את חוגג
עו"ד רועי רוזן, המייצג את אברמוב, עם חוגג. עומד ביניהם עו"ד משה מזור, המייצג את חוגג
עו"ד רועי רוזן, המייצג את אברמוב, עם חוגג במהלך הדיון אתמול
(צילום: יריב כץ)
לשם הבטחת התשלומים, יינתנו המחאות לפקודת יחידת החילוט, יירשם שעבוד על הזכות של החברה להשתמש בשם בית"ר ירושלים ועל כל סימני המסחר של הקבוצה, ובמקרה הצורך יינתן ליחידת החילוט גם שעבוד על כל זכויות הקבוצה ממנהלת הליגה בגין שידורים. עם זאת, על הסכומים האלו כבר מוטלים שני שעבודים קודמים – אחד שחל על כל הקבוצות לטובת ההתאחדות לכדורגל, והשני למס הכנסה.
עו"ד יצחק יונגר, הנאמן בבית"ר מטעם הבעלים משה חוגג, הציע אתמול בדיון שנערך בבית משפט השלום בראשל"צ מתווה חדש כדי לאפשר את מכירת המועדון לאברמוב. המתווה כולל פריסה לתשלומים עתידיים של מעט יותר ממחצית סכום הערבויות שדרשה המשטרה (11 מיליון ש"ח בסך הכול).

הקרב על הערבויות

הדיון אתמול עסק בערעור שהגישה בית"ר על דרישת המשטרה מאברמוב להציב ערבויות של 11 מיליון שקל כתנאי לאישור רכישת המועדון ממשה חוגג. הוא נקבע תחילה ל-7 באוגוסט, שלושה ימים בלבד לפני הדד-ליין שקבעה ההתאחדות לכדורגל להשלמת העסקה והעברת התקציב של בית"ר לעונה הקרובה, אך הוקדם בעקבות בקשה דחופה מצד המועדון, בשל לוח הזמנים הצפוף.
3 צפייה בגלריה
חוגג בדיון
חוגג בדיון
הבעלות בבית"ר תעבור לאברמוב? חוגג
(צילום: יריב כץ)
לטענת המשטרה, ההחלטה בנוגע לערבויות נועדה למנוע מצב שבו כספים שיועברו במסגרת העסקה עם חוגג יגיעו לידיים חיצוניות ולא ייכנסו לקופת החילוט. מה שהקפיץ אותה בהסכם בין אברמוב לחוגג היא ההחלטה של אברמוב להציב ערבויות אישיות לטובת חוב לארבעה נושים, מה שנחשב מבחינתה להעדפת נושים.
החוב המדובר, בגובה 11 מיליון שקל, הוא כלפי שותפיו של חוגג בחברת "סינגולריטים", שהלוותה למועדון 34 מיליון שקל. חוגג, שמחזיק ב-68 אחוז ממניות החברה, ויתר לכאורה על החוב כלפיו, כ-23 מיליון שקל, אך חלקם של שותפיו נותר בעינו ואותו אמור אברמוב לכסות במסגרת רכישת בית"ר. במשטרה מנסים להבהיר מדוע בחר חוגג לוותר על החוב העצום, ומעוניינים להבטיח כי הסכום שעליו התחייב אברמוב לא יגיע לידיים הלא-הנכונות. נוסף על כך, המשטרה דרשה גם כי העברת הבעלות על הקבוצה תושלם סופית רק בעוד שלוש שנים, אחרי שישולמו כל הכספים במסגרת העסקה, אך בדיון כבר הבהירה כי מוכנה לסגת מהתנאי הזה.

מרוץ נגד הזמן

המשוכה המשטרתית היא שלב קריטי בניסיון של אברמוב לרכוש את בית"ר ולהציל אותה מקריסה כלכלית. הוא כבר מכר את בני-יהודה, שהייתה בבעלותו בשש השנים האחרונות, לקבוצת רוכשים בראשות משה דמאיו (העסקה עדיין כפופה לאישור הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות), אך גם אם בית המשפט יבטל את דרישות המשטרה – עדיין נותרו לו מספר מהלכים שיצטרך להשלים. אחד מהם הוא להסדיר את נושא ההלוואה או המקדמות שהוא מעוניין לקבל בגובה תשעה מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
נחסם על-ידי העירייה. אברמוב
(צילום: אורן אהרוני)
כפי שנחשף ב-ynet, מי שעשויה להעניק את ההלוואה או המקדמה לבית"ר היא חברת הנדל"ן שרכשה את מתחם האימונים בבית וגן. לפי החוזה בין עיריית ירושלים, מינהל מקרקעי ישראל, בית"ר ירושלים וחברת הנדל"ן, כשיינתנו אישורי הבנייה בבית וגן – אחת מפיסות הנדל"ן היקרות בעיר – תקבל הקבוצה קרקע חלופית של 45 דונם שתשמש אותה למתחם אימונים חדש, וחברת הנדל"ן תממן את בנייתו בעלות של תשעה מיליון שקל. עם זאת, מאחורי הקלעים ישנה הסכמה עקרונית כי הסכום הזה יועבר לבית"ר כבר עכשיו, כמקדמה, על מנת לסייע לאברמוב לכסות את החובות ולהשלים את קניית המועדון מידיו של חוגג.
אברמוב ובית"ר פנו לנתיב הזה, לאחר שהתוכנית של איש העסקים לקבל מעיריית ירושלים ערבות בסכום דומה נחסמה בעירייה. אפשרות נוספת – קבלת הלוואות וערבויות מבעלי מועדונים בכירים בליגת העל – נפלה גם היא. מאחר שהעתקת מתחם האימונים תתבצע רק בעוד מספר שנים, המועדון אמור להחזיר את הסכום הזה על פני השנים הבאות.
אם יצליח להשלים את כל אלה במסגרת הזמן המצומצמת שנותרה לו, עד 10 באוגוסט, אברמוב יצטרך לעבור את הוועדה להעברת זכויות, שמתכוונת מבחינתה לבדוק את העסקה באמצעות חברת חקירות כלכלית.
פורסם לראשונה: 09:05, 04.08.22