האם ברק אברמוב מצא את גלגל ההצלה שיקדם אותו צעד נוסף לעבר רכישת בית"ר ירושלים? מסתמן כי חברת הנדל"ן שרכשה את מתחם האימונים של הקבוצה בבית וגן תעניק למועדון הלוואה בגובה תשעה מיליון שקל.
לפי החוזה בין עיריית ירושלים, מינהל מקרקעי ישראל, בית"ר ירושלים וחברת הנדל"ן, כשיינתנו אישורי הבנייה בבית וגן - אחת מפיסות הנדל"ן היקרות בעיר - תקבל הקבוצה קרקע חלופית של 45 דונם שתשמש אותה למתחם אימונים חדש, וחברת הנדל"ן תממן את בנייתו בעלות של תשעה מיליון שקל. כעת מתברר כי מאחורי הקלעים ישנה הסכמה עקרונית כי הסכום הזה יועבר לבית"ר כבר עכשיו, כמקדמה, על מנת לסייע לאברמוב לכסות את החובות ולהשלים את קניית המועדון מידיו של משה חוגג.
3 צפייה בגלריה
נסיונות לסייע. אברמוב
נסיונות לסייע. אברמוב
נסיונות לסייע. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
אברמוב ובית"ר פנו לנתיב הזה, לאחר שהתוכנית של איש העסקים לקבל מעיריית ירושלים ערבות בסכום דומה נחסמה בעירייה. אפשרות נוספת – קבלת הלוואות וערבויות מבעלי מועדונים בכירים בליגת העל – נפלה גם היא. מאחר שהעתקת מתחם האימונים תתבצע רק בעוד מספר שנים, המועדון אמור להחזיר את הסכום הזה על פני השנים הבאות.
אם התוכנית הזו אכן תצא לפועל, אברמוב יסיר למעשה את המכשול השני מבין שלושה שניצבו בפניו בדרך לרכישת בית"ר ירושלים הטובעת בחובות. בשבוע שעבר הוא השלים את ההתנתקות מבני-יהודה, עם מכירתה לקבוצת אנשי עסקים שבראשה עומד משה דמאיו, שכבר החזיק בעבר בזכויות הניהול של המועדון. העברת הקבוצה לידיו עדיין כפופה לאישור הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות לכדורגל.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר חוגגים
שחקני בית"ר חוגגים
הקבוצה שלהם תשחק בליגה א'? אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)

"המשטרה החליטה להוריד את בית"ר ליגה"

עם זאת, בפני אברמוב נותר מכשול שלישי ומשמעותי מאוד: דרישת המשטרה כי יציב ערבויות בגובה 11 מיליון שקל, כדי להבטיח שכספים שיועברו במסגרת העסקה עם חוגג ייכנסו לקופת החילוט ולא יגיעו לידיים חיצוניות. בנוסף, המשטרה דורשת גם כי העברת הבעלות על הקבוצה תושלם סופית רק בעוד שלוש שנים, אחרי שישולמו כל הכספים במסגרת העסקה.
אברמוב מנסה להגיע לפשרה עם המשטרה: הוא הציע להעביר מיידית 4.25 מיליון שקל לטובת כיסוי חובות הקבוצה ל"סינגולריטים", החברה של משה חוגג, ואת היתרה בתוך שנתיים. עד כה לא הצליח לשכנע את המשטרה להתגמש. בית"ר כבר פנתה לבית המשפט בבקשה לבטל את התנאים שהציבה המשטרה, אך היום נקבע הדיון ל-7 באוגוסט – שלושה ימים בלבד לפני הדד-ליין שקבעה ההתאחדות להשלמת העסקה והעברת התקציב של בית"ר לעונה הקרובה. אם בית"ר לא תגיש את התקציב בזמן, היא תרד לליגה הלאומית וייתכן אפילו לליגה א'. בבית"ר זעמו על המועד המאוחר ופנו בבקשה דחופה להקדים את הדיון, בית המשפט נעתר וקבע אותו מחדש ליום רביעי הקרוב.
3 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
לא הצליח לשכנע את המשטרה להתגמש. אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
עוד לפני כן, בתשובתה לבית המשפט לערעור של בית"ר טענה המשטרה: "אברמוב, ללא סיבה עניינית, הסכים להיות ערב אישית לחובות החברה. משה חוגג וברק אברמוב בחרו, מסיבות השמורות עימם, להימנע מלתת הסבר מדוע הסכימו להקפיץ את הנושים המפורטים בנספח א' להסכם למעמד של נושים מובטחים".
בבית"ר הגיבו לעמדת המשטרה: "מדובר בימים קריטיים עבור בית"ר ירושלים, שמאות אלפי אוהדיה ועשרות עובדיה ממתינים לדיון הגורלי בבית המשפט. תגובת המשטרה ודרישותיה מראות כי החליטה להוריד את בית"ר ליגה, כיוון שברור לכל כי במידה שלא יהיה פתרון בית"ר תמצא עצמה בליגה נמוכה וקיימת סכנה לקיומה".