שבוע לאחר חשיפת "ידיעות אחרונות" ו-ynet, לפיה ההתאחדות לכדורגל החליטה להעמיד תנאי לשובו של עומר אצילי לנבחרת ישראל - התנצלות מלאה ופומבית על מעורבותו בפרשת "הכדורגלנים והקטינות", קשר מכבי חיפה הוציא אתמול (שני) את ההודעה וישוב לסגל הנבחרת החל משישי הקרוב. כעת נחשוף את מה שקרה מאחורי הקלעים.
בעקבות ההחלטה של וילי רוטנשטיינר לזמן את אצילי לסגל, יו"ר ההתאחדות אורן חסון היה זה שניהל את המהלכים סביב חזרתו של הקשר וזה נעשה גם מול הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר, שעודכן בכל המתרחש. מנכ"ל ההתאחדות, יוסי שרעבי, נפגש אתמול ביחידות עם אצילי ודרש ממנו להתנצל בצורה מובהקת על הפרשה שבה היה מעורב, אף על פי שהפרקליטות החליטה לאחר חקירת המשטרה שהתיק ייסגר מחוסר אשמה. הקשר הסכים וסלל כאמור את דרכו בחזרה לנבחרת.
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
עוד לפני השיחה בין אצילי לשרעבי, בימים האחרונים היו מעורבים גורמים נוספים בתהליך: התייעצויות עם יועצים משפטיים, שיחות עם סוכנו של הקשר, רונן קצב, וכאמור הבהרת המצב בין חסון לשחר. "עומר הבין שעשה טעות", הסביר שרעבי אחרי הפגישה. "הוא רוצה להמשיך את חייו והבנתי ממנו שהוא נמצא בתהליך ורצון לחזור למדים הלאומיים. הוא מבין שמה שעשה לא נכון. הנבחרת ערכית, היא משדרת משהו, מייצגת את כולנו. היא צריכה להכתיב את הסטנדרטים הגבוהים ביותר. למועדונים יש שיקולים אחרים. אנחנו צריכים להיות מובילים ברמה הערכית".
בשלב זה, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות, שלומי ברזל, ניסח הודעת התנצלות שהועברה לאצילי ולאחר מכן ניתן האור הירוק. מנכ"ל ההתאחדות הוסיף: "עומר עשה שינוי אמיתי, הוא נמצא במקום מצוין, זו לא הייתה התנצלות בעקבות הלחץ, הוא מבין לגמרי את הסיטואציה סביבו".
2 צפייה בגלריה
ההתנצלות של אצילי באינסטגרם
ההתנצלות של אצילי באינסטגרם
ההתנצלות של אצילי באינסטגרם
(מתוך האינסטגרם של עומר אצילי)
אחרי האור הירוק של אצילי, בהתאחדות הפיצו את הודעת ההתנצלות בתקשורת, אולם גם דרשו ממנו שיפרסם אותה ברשתות החברתיות. "על המגרש אני תמיד שואף להצטיין ולעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה שלי. ההצטיינות הזאת איפשרה את חזרתי גם לסגל הקבוצה של המדינה, נבחרת ישראל. מהרגע בו התחלתי לשחק כדורגל זה היה ולעולם יהיה החלום הגדול ביותר, זכות עצומה", כתב אצילי. "כמי שחוזר להיות חלק מנבחרת ישראל, כמי שגאה ללבוש את המדים הלאומיים ולתרום להצלחת הכדורגל שלנו, כמי שמייצג כל אחד ואחת מאזרחיות ישראל, חשוב לי לקבל אחריות מלאה ולומר - טעיתי. בשיקול הדעת, באירוע שלא היה צריך לקרות, כלפי מי שציפו ממני להתנהג אחרת. אני מתנצל על כך. באותה נשימה אני מבקש להודות שוב לכל מי שתמכו בי והעניקו לי את האפשרות לתקן, האמינו בי ונתנו לי הזדמנות שנייה. אני מתחייב להוכיח בכל רגע בחיי, על כר הדשא ומחוצה לו, כי הייתי ראוי לזה ולהוות מודל לחיקוי".
ההחלטה של ההתאחדות להשיב את אצילי לנבחרת גררה תגובות מצד עמותות נשים שלא התרשמו מההתנצלות, מאחר שלא כוונה ישירות לנערות עצמן. יו"ר ארגון נעמת, חגית פאר, ביקרה את השחקן: "נראה שמדובר בהתנצלות אינטרסנטית שנועדה להכשיר את דרכו של השחקן לסגל נבחרת ישראל. אם מדובר היה בהתנצלות כנה כלפי אותן בנות הרי שהיא הייתה נשמעת כבר מזמן". למשרדי ההתאחדות הגיעו אמש תלונות רבות מצד עמותות נשים נוספות, בדיוק כפי שקרה לאחר החתמתו במכבי חיפה.