5 צפייה בגלריה
חוזר לנבחרת ישראל. עומר אצילי
חוזר לנבחרת ישראל. עומר אצילי
חוזר לנבחרת ישראל. עומר אצילי
(צילום: אורן אהרוני)
אחרי שנחשף ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet התנאי להשבתו של עומר אצילי לנבחרת ישראל – התנצלות פומבית על פרשת הכדורגלנים והקטינות – הדרמה הגדולה התרחשה היום (שני), כאשר בפעם הראשונה הקשר אכן התנצל ויכלל בסגל שיפורסם ביום שישי. אמש הבהיר המאמן הלאומי, וילי רוטנשטיינר, לראשי ההתאחדות לכדורגל שהחליט לזמן את קשר מכבי חיפה.
מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, יוסי שרעבי, נפגש הבוקר בארבע עיניים עם אצילי ודרש ממנו להתנצל בצורה מובהקת על הפרשה שבה היה מעורב, אף על פי שהפרקליטות החליטה לאחר חקירת המשטרה שהתיק ייסגר מחוסר אשמה. הקשר הסכים וסלל כאמור את דרכו בחזרה למדים הלאומיים.
5 צפייה בגלריה
אצילי חוגג
אצילי חוגג
עומר אצילי. חוזר לנבחרת
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
ההתנצלות של אצילי באינסטגרם
ההתנצלות של אצילי באינסטגרם
ההתנצלות של אצילי באינסטגרם
(מתוך האינסטגרם של עומר אצילי)
קשר מכבי חיפה, שהתנצלותו התפרסמה גם בחשבונות האישיים שלו ברשתות החברתיות, אמר לאחר מכן: "על המגרש אני תמיד שואף להצטיין ולעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה שלי. ההצטיינות הזאת אפשרה את חזרתי גם לסגל הקבוצה של המדינה, נבחרת ישראל. מהרגע בו התחלתי לשחק כדורגל, זה היה ולעולם יהיה החלום הגדול ביותר, זכות עצומה".
אצילי הוסיף: "כמי שחוזר להיות חלק מנבחרת ישראל, כמי שגאה ללבוש את המדים הלאומיים ולתרום להצלחת הכדורגל שלנו, כמי שמייצג כל אחד ואחת מאזרחיות ישראל, חשוב לי לקבל אחריות מלאה ולומר - טעיתי. בשיקול הדעת, באירוע שלא היה צריך לקרות, כלפי מי שציפו ממני להתנהג אחרת. אני מתנצל על כך. באותה נשימה אני מבקש להודות שוב לכל מי שתמכו בי והעניקו לי את האפשרות לתקן, האמינו בי ונתנו לי הזדמנות שנייה. אני מתחייב להוכיח בכל רגע בחיי, על כר הדשא ומחוצה לו, כי הייתי ראוי לזה ולהוות מודל לחיקוי".
5 צפייה בגלריה
מנכ"ל ההתאחדות יוסי שרעבי
מנכ"ל ההתאחדות יוסי שרעבי
מנכ"ל ההתאחדות יוסי שרעבי. ידבר עם אצילי בארבע עיניים
(צילום: עוז מועלם)
בניגוד למועדון פרטי כמו מכבי חיפה, שהסתפק בהבעת חרטה מסוימת בלבד מצד אצילי כשחתם בקבוצה (עם דגש רב יותר על ההתנצלות על הקריאות "חיזבאללה" שהשמיע כלפי אוהדי מכבי חיפה בזמן ששיחק במכבי ת"א), ההתאחדות לכדורגל היא גוף ציבורי עם ערכים ברורים שאינו יכול לסטות מהם, ולכן שרעבי הבהיר לו כי עליו להתנצל.
יו"ר ארגון נעמת, חגית פאר, ביקרה את ההתנצלות של אצילי: "נראה שמדובר בהתנצלות אינטרסנטית שנועדה להכשיר את דרכו של אצילי לסגל נבחרת ישראל. אם מדובר היה בהתנצלות כנה כלפי אותן בנות הרי שהיא הייתה נשמעת כבר מזמן".
5 צפייה בגלריה
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר. יזמן את אצילי לנבחרת
(צילום: ראובן שוורץ)
המפגש, שנקבע להיום אחרי התייעצויות עם המחלקה המשפטית של ההתאחדות ונציגיו של אצילי מהצד השני, כלל למעשה שני שלבים: אצילי קודם כל נתן את האור הירוק שלו להתנצלות, כששרעבי הבהיר לו שאחרת הוא לא יוכל לקבל את הזימון בשישי הקרוב לקראת משחקי מוקדמות המונדיאל, ולא יזומן יותר. לאחר מכן הצדדים הגיעו לסיכום על נוסח ההתנצלות.
מחר תתקיים שיחה גם עם מונס דאבור וראשי ההתאחדות יבדקו עם חלוץ הופנהיים מעוניין בכלל לשוב וללבוש את מדי נבחרת ישראל אחרי הסערה במהלך מבצע שומר החומות. ההערכה היא שדאבור לא ימהר לחזור. במידה וכן הוא צפוי להתחייב לבצע פעילות כלשהי למען הקהילה.
פורסם לראשונה: 08:10, 23.08.21