יממה לא פשוטה עברה על מוחמד אבו-פאני ומשפחתו. אתמול (שני) בטדי, עם כניסתו של הקשר במחצית השנייה מול אנדורה (1:2), נשמעו קריאות בוז מהיציע הדרומי. הבוז נמשך בכל נגיעה של השחקן בכדור, כשבין היתר צעקו לעברו האוהדים: "מחבל, מחבל".
אבו-פאני, שעבר לאחרונה לפרנצווארוש ההונגרית, ספג קריאות גזעניות ללא כל "עילה" מוקדמת, כמו במקרה של מונס דאבור והפוסט שהעלה על הר הבית. מיד עם שריקת הסיום הוא רץ לחדר ההלבשה, התפרק בבכי ואמר לקפטן אלי דסה שליווה אותו: "אני לא מאמין שאוהדי נבחרת ישראל קוראים לי מחבל. אני בא לתת את כולי, ותראה את ההתנהגות כלפיי".
3 צפייה בגלריה
אבו פאני
אבו פאני
"הרגשתי רע". אבו-פאני
(צילום: Filip Filipovic/Getty Images)
אביו של השחקן, סמי, התראיין לאולפן ynet ונשמע כצפוי נסער. "הרגשתי רע משתי סיבות", אמר סמי. "הראשונה, מדובר בקללות גזעניות. השנייה, זה לא הגיע מאוהדי הקבוצה היריבה".
אביו של הקשר לא הגיע אתמול, לדבריו, לראשונה למשחק של בנו. "אני הולך מאז שמוחמד בן שבע למשחקים שלו. הייתי בכל המשחקים, חוץ מזה. כולנו ידענו שיש פרובוקציות של קומץ של אנשים שרוצים לפוצץ משחק ויכול להיות מצב לא נוח. אמרנו: 'בוא נדלג על זה'".
דיברתם על זה כבר בבית? "כן, עובדה שההתאחדות עירבה את המשטרה שתיקח אחריות לכל האירוע הזה. היא ידעה שיהיה משהו".
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
אבו-פאני, אתמול בטדי. "זה כואב כשהאוהדים שלך מקללים אותך"
(צילום: עוז מועלם)
עד כמה נפגעת? "כשאוהדי היריבה מקללים אותך, סימן שאתה שחקן טוב. כשהאוהדים שלך, זה כואב".
בעקבות האירועים, כבר עתה אפשר לומר כי טדי לא יארח יותר משחקי נבחרת בקמפיין הזה. המפגשים החשובים מול שווייץ ורומניה צפויים להתקיים בבלומפילד, וסמי עופר יילקח בחשבון אולי לאירוח המשחק הנוסף מול בלארוס.
תשמע סמי, אולי לא צריך יותר לקיים משחקי נבחרת בטדי? "אני נגד הכללות. הקהל השפוי של בית"ר הוא קהל מצוין, יש אנשים שהשתלטו על הקהל הזה והוציאו את כל האנשים הטובים החוצה. אני, למשל, בשנות ה-80 אהדתי את בית"ר. עם אלי אוחנה ואבי כהן הירושלמי. פעם היינו נוסעים לשם מהצפון".
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת ישראל
אוהדי נבחרת ישראל
"לא צריך לתת לאותם אוהדים פרס ולהעביר את המשחקים מטדי"
(צילום: עוז מועלם)
דו-הקיום שוב נהרס. "זה ברור כשאנשים משתלטים על השיח הציבורי בכל המדינה. הם אמרו שהוא מחבל, אבל אני חושב שאותם אוהדים מחבלים במדינה עצמה. יורים לעצמם ברגל. אנשים כאלה לא צריכים להיות במגרשים, אלא בכלא ליום-יומיים".
מה אתה מצפה מההתאחדות לכדורגל לעשות" "תשמע, הריבון ובעל המילה האחרונה היא ההתאחדות וההתאחדות צריכה לפעול במגרש שמתאים לקבוצה לנבחרת. במקרה הזה צריך להעניש את החלק הזה של הקהל. לא לתת להם פרס ולהעביר את המשחקים מטדי. הם מנסים כל פעם לחבל בנבחרת. יצא לנו פעם אחת להיות בטופ של הכדורגל העולמי, ומאז כל הזמן מסיתים אותנו לכיוונים אחרים. זה לא טוב, לא נעים ולא כל פעם צריך להתנצל מהצד הערבי או היהודי. כמו שההתאחדות באנגליה הוציאה את כל החוליגנים מהמגרשים, שיוציאו אותם גם מפה".
יש לציין כי בעקבות המקרה, נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקש לחזק את אבו-פאני. הרצוג שוחח בצהריים עם הקשר ואמר לו: "אני נורא כעסתי על מה ששמעתי וראיתי, ואני מאוד גאה בך. אתה אזרח ישראלי מדהים ואתה מביא לנו הרבה כבוד וגאווה למדינה. אני מגנה בכל תוקף את הקריאות שהופנו כלפיך ומחזק אותך. אתה, שמשתתף בנבחרת ישראל שמייצגת את מדינת ישראל - לא צריך להרגיש, לחוש ולשמוע קולות כאלה".