ההתאחדות לכדורגל שוקלת שלא לארח יותר משחקים של נבחרת ישראל באצטדיון בטדי. זאת לאור שריקות הבוז והקריאות הגזעניות כלפי הקשר מוחמד אבו-פאני.
עם כניסתו של אבו-פאני אתמול (שני), במחצית השנייה מול אנדורה (1:2), נשמעו קריאות בוז מהיציע הדרומי. הבוז נמשך בכל נגיעה של השחקן בכדור, כשבין היתר צעקו לעברו האוהדים: "מחבל, מחבל". בהתאחדות ובמשטרה אמנם חששו מאיום הפריצה של אוהדי בית"ר ירושלים, אולם בסופו של דבר קיבלו אירוע חמור אחר.
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
קריאות גזעניות נגדו. אבו-פאני
(צילום: עוז מועלם)
כבר עתה אפשר לומר כי טדי לא יארח יותר משחקי נבחרת בקמפיין הזה. המפגשים החשובים מול שווייץ ורומניה צפויים להתקיים בבלומפילד, וסמי עופר יילקח בחשבון אולי לאירוח המשחק הנוסף מול בלארוס.
"זו לא הפעם הראשונה ששחקן ערבי שלובש את מדי נבחרת ישראל סופג קריאות גזעניות בטדי, וזה לא יקרה יותר. כנראה שזה לא אצטדיון שראוי לארח משחקי נבחרת", אמרו גורמים בכירים בהתאחדות. היו"ר שינו זוארץ המשיך ברמיזה משל עצמו: "נבחן את כל האפשרויות העומדות בפנינו, לא נקבל גזענות בשום צורה ובשום מקום. נשקול היכן לארח את המשחקים העתידיים שלנו".
3 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני
מוחמד אבו פאני
אבו-פאני. התפרק בבכי בסיום
(צילום: getty images)
אבו-פאני, שעבר לאחרונה לפרנצווארוש ההונגרית, ספג קריאות גזעניות ללא כל "עילה" מוקדמת, כמו במקרה של מונס דאבור והפוסט שהעלה על הר הבית. מיד עם שריקת הסיום הוא רץ לחדר ההלבשה, התפרק בבכי ואמר לקפטן אלי דסה שליווה אותו: "אני לא מאמין שאוהדי נבחרת ישראל קוראים לי מחבל. אני בא לתת את כולי, ותראה את ההתנהגות כלפיי".

"אבו-פאני חזק, הוא לא יפרוש כמו דאבור"

בניגוד להחלטה של דאבור לפרוש מהנבחרת, אבו-פאני הבהיר כי הוא לא מתכוון לעשות כך. הסיבה המרכזית שחלוץ הופנהיים פרש מהנבחרת אינה קשורה בהתנהגות הקהל, אלא דווקא בחוסר התמיכה והגיבוי בחדר ההלבשה, בניגוד למה שקרה אמש. כבר בחדר ההלבשה, כשאבו-פאני לא הפסיק לבכות, ניגשו אליו המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן, ואמרו לעברו: "אתה שחקן משמעותי ומוביל פה, אנחנו מבינים את התחושות שלך. כולנו מאחוריך". גם היו"ר זוארץ ירד לחדר ההלבשה, חיבק את אבו-פאני, ולאחר מכן אמר: "ראיתי את ההתפרקות והדמעות שלו. הרגשתי נבוך ששחקן נבחרת שלובש את המדים הלאומיים סופג דבר כזה. זה לא ראוי, נוקיע ונטפל בזה. אבו-פאני חזק, הוא לא יפרוש כמו דאבור. הוא קיבל תמיכה וחיבוק מכולם".
3 צפייה בגלריה
סולומון חוגג
סולומון חוגג
נתן גב לשחקן. סולומון
(צילום: עוז מועלם)
אחרי התמיכה הגדולה, הקשר אמר: "אף אחד לא ישבור אותי, ההתנהגות של השחקנים והצוות המקצועי נתנה לי להבין כמה אני חשוב לכולם. הם ממש ריגשו אותי. לא אצליח לחנך את האוהדים פה, אוביל את הנבחרת עד הסוף ליורו".
שחקן אחר שחקן התייצבו על מנת לתמוך באבו-פאני. השוער עומרי גלזר אמר: "כואב מאוד ששרקו לו בוז על היותו ערבי. זה לא נעים לאף אחד מאיתנו ולא צריך להיות במגרשים".
הקפטן אלי דסה דיבר גם הוא בכעס ובעצב רב על הקריאות לעבר אבו-פאני: "זו בושה וחרפה. ירדתי איתו, והוא התפרק כולו. בשנייה הראשונה לא הבנתי מה קרה. רצתי לחבק אותו. הוא עצר את הדמעות, ואמר לי: 'לא שמעת שקוראים לי מחבל, מחבל?' אמרתי לכולם להתרחק ממנו. הלכתי איתו למטה ונתתי לו לפרוק כל מה שהוא רוצה. מבחינתי זה בלתי נסבל, בלתי נסבל. גם אני, שחקן שחור שחווה את הגזענות הזו מדי פעם, וגם הוא - אין לזה מקום. אין לזה מקום.
"אנחנו מתים על אבו-פאני. הוא שחקן טוב, מהדמויות החשובות בחדר ההלבשה שלנו, וכולנו מאחוריו. שזה לא ישתמע לשתי פנים. כל השחקנים. כמובן שיש לציין את האוהדים שמחאו לו כפיים וניסו לעודד, אבל לצערי כאב לו והוא שמע את הצד השני של הדברים. נקווה שהוא יתגבר על זה. הבנאדם מפורק כרגע, ואני רוצה רק לתמוך בו. זה לא מגיע לו. לא מגיע לאף אחד".
המאמן אלון חזן סיכם: "אני חושב שכל אוהד שמגיע למשחק של נבחרת ישראל צריך לתת לכל השחקנים את תחושת האהבה. ראיתי אותו בחדר ההלבשה והוא לקח את זה קשה, אני מגנה זאת בכל דרך".
יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, גינה את הקריאות: "מוחמד אבו-פאני הוא ישראלי לא פחות מאף שחקן אחר בנבחרת ישראל. ‏הוא אזרח שווה זכויות והוא שחקן עתיר זכויות שהופעותיו במדים הלאומיים הן גאווה. הקריאות הגזעניות נגדו מביישות את הספורט הישראלי ואת כל מדינת ישראל. אני מגנה אותן, מחזק אותו ומקווה שימשיך להופיע בנבחרת עוד שנים רבות. ‏ואם אפשר, שנראה אותו יחד עם הנבחרת גם ביורו 2024".
גם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, צייץ בנושא: "עם כל השמחה על הניצחון החשוב, לא ניתן להתעלם מהקריאות הגזעניות נגד אבו-פאני שמשחק ומשקיע את זמנו ומרצו למען נבחרת ישראל. זו התנהגות מיותרת ומטופשת שלא תורמת כלום לאף אחד. חבל".