בבית"ר ירושלים דרוכים לקראת הדיון בערעור שהגישה בעקבות העונש שהוטל עליה בגין אירועי גמר הגביע. הצהובים-שחורים שיגרו הערב (חמישי) מכתב למינהלת הליגה בו איימו שאם עסקת הטיעון לא תתקבל, הם לא יופיעו למשחק "אלוף האלופים" נגד מכבי חיפה, שצפוי להתקיים ב-22 ביולי. הדיון האחרון בערעור שהגישה הקבוצה התקיים ביום ראשון אחרון, כאשר בבית"ר מחכים כעת לתשובת בית הדין.
כזכור, בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הטיל על בית"ר ירושלים עונש חמור בגין פריצת אוהדי הקבוצה לכר הדשא בסיום גמר גביע המדינה, בו ניצחה הקבוצה 0:3 את מכבי נתניה. על הצהובים-שחורים נגזר כי תורחק מגביע המדינה בעונה הקרובה וכן הפחתת שלוש נקודות בפועל ממאזנה בליגת העל.
2 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים לאחר הזכייה בגביע
שחקני בית"ר ירושלים לאחר הזכייה בגביע
לא יופיעו למשחק "אלוף האלופים". שחקני בית"ר ירושלים לאחר הזכייה בגביע
(צילום: עוז מועלם)
הבעלים ברק אברמוב אמר לפני כשלושה שבועות ל-ynet אם לא תשתנה הענישה שהוטלה על המועדון "לא תהיה בית"ר ירושלים". עוד אמרו בקבוצה, כי במקרה של דחייה, הם מתכוונים לפנות לבית משפט אזרחי. "זה לא איום, הודעתי כבר להתאחדות ולמינהלת, לא תהיה בית"ר ירושלים בעונה הבאה".
כזכור, העונש המקורי שהוטל על בית"ר היה חמור יותר, הרחקה מהקונפרנס-ליג בעונה הבאה, בעקבות פריצתם של אלפי אוהדי הקבוצה לדשא בסמי עופר בסיומו של גמר הגביע – מה שגרם לביטול טקס ההנפה ולמילוטו של הנשיא יצחק הרצוג מהאצטדיון.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לכר הדשא לאחר גמר הגביע
אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לכר הדשא לאחר גמר הגביע
אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לכר הדשא לאחר גמר הגביע
(צילום: עוז מועלם)
עם זאת, העונש המקורי ללא נשאר על כנו. אופ"א הודיעה להתאחדות כי אין זה בסמכותו של בית הדין להרחיק את בית"ר מהמפעלים האירופיים, אלא אם ישלול ממנה את הגביע ויעביר אותו למכבי נתניה. כתוצאה מכך בוטל העונש, ובשבוע שעבר הוחלף בעונש כבד אחר – הפחתת שלוש נקודות ממאזנה של הקבוצה והרחקתה מהשתתפות בגביע בעונה הבאה.
העונש החדש רק העצים את הכעס בקרב האוהדים, שאיימו לפרוץ לכר הדשא במהלך המשחק של נבחרת ישראל נגד אנדורה, שנערך בטדי בחודש שעבר.