האישה הראשונה שתאמן נבחרת גברים? סרינה ויחמן, המאמנת המצליחה של נבחרת הנשים של אנגליה, עשויה להחליף את מאמן נבחרת הגברים גארת' סאות'גייט. סאות'גייט אמור לעזוב את נבחרת שלושת האריות אחרי יורו 2024.
עוד במונדיאל הנשים 2023
ההולנדית בת ה-53 היא המאמנת הראשונה בכל הזמנים שמובילה שתי נבחרות לגמר המונדיאל. הוא הוליכה את הולנד לגמר מונדיאל הנשים הקודם וביום ראשון אנגליה תשחק מול ספרד בגמר זה הנוכחי. היא גם זכתה עם שתי הנבחרות באליפות אירופה. "ויחמן יכולה להשיג כל מה שהיא רוצה בכדורגל", אמר מנכ"ל ההתאחדות האנגלית מארק בלינגהאם בריאיון, "גם לאמן את נבחרת הגברים זאת בהחלט אופציה מבחינתנו. אנחנו רוצים את האדם המתאים ביותר לתפקיד, גבר או אישה".
2 צפייה בגלריה
סרינה ויכמן
סרינה ויכמן
סרינה ויחמן. תעבור לנבחרת הגברים?
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
"זה יהיה מאוד מעניין אם סרינה תעבור לנבחרת הגברים, אבל זה תלוי גם בה. מבחינתנו, אנחנו רוצים שהיא תישאר כמה שיותר זמן", הוסיף בלינגהאם.
מאמן נבחרת ארה"ב, ולטקו אנדונובסקי, התפטר בעקבות הכישלון של אלופת העולם היוצאת במונדיאל, ושמה של ויחמן הוזכר גם כמי שעשויה להחליף אותו. בלינגהאם הבהיר שזה לא יקרה. "יש לה חוזה עד 2025 ונרצה להאריך אותו. היא תצא לחופשה ארוכה אחרי המונדיאל ואחריו נדבר על חוזה חדש", אמר.
2 צפייה בגלריה
סרינה ויכמן
סרינה ויכמן
תרשום עוד היסטוריה? ויחמן
(צילום: Andrew Redington/Getty Images)
ויחמן, כאמור, נחשבת למאמנת הטובה בעולם. היא הובילה את הולנד לזכייה באליפות אירופה (2017) ולגמר המונדיאל כעבור שנתיים, שם הפסידה לארה"ב.
לאחר מכן מונתה למאמנת נבחרת אנגליה וזכתה גם איתה באליפות אירופה, וכאמור העפילה גם לגמר המונדיאל הנוכחי, שייערך ביום ראשון הקרוב (13:00), בו תפגוש את ספרד. היא תנסה לעשות היסטוריה נוספת ולהביא לאנגליה את הזכייה הראשונה בהיסטוריה שלה בטורניר.