נבחרת ספרד ממשיכה לכתוב את ההיסטוריה שלה. הנבחרת שמעולם לא ניצחה במשחק נוק-אאוט בגביע העולם עד לשמינית הגמר של הטורניר הנוכחי מול שווייץ (1:5), עלתה היום (שלישי) לגמר אחרי 1:2 סופר-דרמטי על שבדיה באצטדיון אידן פארק בניו זילנד.
עוד במונדיאל הנשים 2023
ב-1:2 על הולנד ברבע הגמר, סלמה פראיואלו, שחקנית הכנף בת ה-19 של ברצלונה, עלתה מהספסל בדקה ה-71 וכבשה את השער היקר בהארכה (111) שהעניק לספרד את הניצחון והפך אותה לכובשת הצעירה ביותר בתולדות נבחרתה בגביע העולם. היום היא שוב עלתה מהספסל, הפעם בדקה ה-57 ועל חשבון חברתה לקבוצה וזוכת כדור הזהב בשנתיים האחרונות אלכסיה פוטייאס, ושוב מצאה את הרשת, כשבדקה ה-80 היא עשתה צדק במשחק כשהעלתה את ספרד ל-0:1.
5 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ספרד חוגגות
שחקניות נבחרת ספרד חוגגות
מעולם לא ניצחו במשחק נוק-אאוט בגביע העולם עד לטורניר הנוכחי. שחקניות נבחרת ספרד חוגגות
(Michael Bradley/AFP)
5 צפייה בגלריה
סלמה פראיולו
סלמה פראיולו
שוב עלתה מהספסל, שוב כבשה. פראיולו
(צילום: Marty MELVILLE / AFP)
5 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת שבדיה מאוכזבות
שחקניות נבחרת שבדיה מאוכזבות
ינסו לסיים שוב במקום השלישי. שחקניות נבחרת שבדיה מאוכזבות
(Hagen Hopkins/Getty Images)
פראיואלו כנראה תיארה לעצמה כי השער שלה שוב יהיה שער ניצחון, אך בדקה ה-88 היה זה תורן של המחליפות השבדיות להשפיע, כשלינה הורטיג בישלה לרבקה בלומקוויסט את השוויון. דקה לאחר מכן, הגיעה המילה האחרונה שהייתה של הקפטנית של ספרד, אולגה קרמונה. הקשרית של ריאל מדריד שלחה כדור מקצה הרחבה שפגע במשקוף ונחת ברשת.
בהופעתה השלישית אי פעם במונדיאל, ספרד תפגוש בגמר הגדול (ראשון, 13:00) את המנצחת בין אוסטרליה לאנגליה, שיתמודדו מחר (13:00) בחצי הגמר השני באצטדיון בסינדי, בו ייערך גם הגמר. אגב, אחרי סערת הסרטון שבו נראה המאמן חורחה וילדה מסתובב במגרש בניסיון לחגוג את הניצחון על הולנד וזוכה להתעלמות מוחלטת מהשחקניות - עדות למתחים הרבים שיש בספרד מחוץ למגרש - היום הצדדים כבר חגגו יחדיו.
5 צפייה בגלריה
שחקנית נבחרת שבדיה פרידולינה רולפו
שחקנית נבחרת שבדיה פרידולינה רולפו
שבדיה תמשיך לחכות לתואר ראשון מאז הזכייה ביורו הראשון אי פעם ב-1984
(REUTERS/Hannah Mckay)
5 צפייה בגלריה
שחקנית נבחרת ספרד מריונה קאלדנטי מנחמת את שחקנית נבחרת שבדיה פרידולינה רולפו
שחקנית נבחרת ספרד מריונה קאלדנטי מנחמת את שחקנית נבחרת שבדיה פרידולינה רולפו
מריונה קאלדנטי מנחמת את חברתה לקבוצה (ברצלונה) פרידולינה רולפו
(Saeed KHAN/AFP)
שבדיה, שהגיעה לפחות לחצי הגמר בשישה משבעת הטורנירים הגדולים האחרונים שלה, תמשיך לחכות לתואר ראשון מאז הזכייה ביורו הראשון אי פעם ב-1984. את המונדיאל הקודם היא סיימה במקום השלישי, וביום שבת (11:00) היא תנסה לשחזר את ההישג בקרב על מדליית הארד.