"הימנעות מניגוד עניינים. חייבים בגילוי נאות ומידע מלא לגבי כל עניין אישי. יימנע מלהימצא, אף למראית עין, במצב של חשש לניגוד עניינים במישרין או בעקיפין. ניגוד עניינים יכול שיהיה בין כהונתו כמנהל לבין ניגוד ענייניו האישיים או של קרוביו, בין בהתנדבות או בשכר". זה הסעיף בתקנון ההתאחדות לכדורגל, שעשוי להוביל לפסילתו של המועמד לתפקיד היו"ר, שינו זוארץ, כפי שהשתרש בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד אילן בומבך ונדונה בבית הדין העליון, כשמי שהצטרף אליה הוא היו"ר המכהן, אורן חסון.
ההערכות המתחזקות הן כי במידה שהנתונים שהוצגו בפני בית הדין העליון על הפעילויות של זוארץ ונחשפו לראשונה ב-ynet, שמחויב לא לפעול בניגוד עניינים, יאומתו במהלך הדיון המחודש שנכפה על ועדת הכשירות, הוא ייפסל מהאפשרות להמשיך במירוץ לתפקיד יו"ר ההתאחדות. יש לציין כי גם לעו"ד בומבך תהיה האפשרות לחקור את זוארץ.
2 צפייה בגלריה
שינו זוארץ יו"ר התאחדות לכדורגל
שינו זוארץ יו"ר התאחדות לכדורגל
המצב שלו בעייתי. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
בוועדה החליטו כי זוארץ יצטרך להוכיח כי בארבע השנים האחרונות לא היו לו יחסים שהופכים לניגוד עניינים עם קבוצות אחרות. "לאור המידע שהגיע אלינו, מועמדותו של זוארץ חייבת להיפסל", אמר הבוקר בומבך, "יש כאן הפרה מוחלטת של התקנון ושל הדין. גם שופטי בית הדין הבינו את זה ולכן הורו לזוארץ להגיש תצהיר מפורט והחזירו את הדיון אל ועדת הכשירות, בתקווה שהפעם יבצעו עבודה יסודית ויבדקו את הממצאים באופן יסודי כמתחייב מתפקידם".
עו"ד בומבך גם הבהיר כי במידה שוועדת הכשירות תאשר בכל זאת את זוארץ, האירוע יעבור לערכאות אזרחיות. "אין לנו כוונה לעצור בשום שלב ואם צריך - נגיע עד לבית המשפט העליון".
במהלך הדיון בבית הדין העליון, אליו הגיעו בין היתר גם זוארץ וחסון, נמתחה ביקורת על הרכב ועדת הכשירות, שכלל את יו"ר הוועדה משה רביד וחברי הוועדה אלון רום וזאב ביילסקי. למרות שחברי הוועדה קיבלו מכתב על ידי עו"ד בומבך עוד לפני ההתכנסות הראשונית, הם בחרו לא להתייחס לכך ברצינות הראויה. "רק לאחר בירור יסודי של העובדות המדויקות הללו, ניתן יהיה לבסס מסקנות משפטיות לגבי כשירותו של זוארץ", נאמר בבית הדין העליון.
2 צפייה בגלריה
אורן חסון
אורן חסון
גם הוא נכח בדיון. חסון
(צילום: עוז מועלם)
ייאמר לזכותו של זוארץ שבעצמו העיד על יחסים עם מספר מועדונים במהלך ועדת הכשירות. גם במהלך הדיון אתמול בבית הדין העליון, זוארץ סיפר בין היתר על חסויות עקיפות ואז הבהיר לו אב בית הדין של ההתאחדות, השופט בדימוס אמנון סטרשנוב כי "לא משנה מאיפה זה הגיע, כסף זה כסף".
בסביבתו של זוארץ נאבקו משפטית כי הדיון לא יוחזר אל ועדת הכשירות, אולם הוחלט כי בית הדין העליון להשיב את הדיון על מנת לבחון מחדש את ההחלטות. יתרה מכך, אחרי שיו"ר בקרת התקציבים התבקשה להגיש לוועדה דוח מפורט לגבי התמיכות הכספיות, העסקאות, החסויות וטובות ההנאה כפי שהגדיר זאת סטרשנוב, עוד הבהירה לו סיגלית סייג כי ישנו חיסיון, אולם הוא הבהיר כי לאור המקרה, היא מחויבת לחשוף זאת בפני הוועדה.
זוארץ נדרש להגיש עד לסוף השבוע הנוכחי תצהיר מפורט לגבי התמיכות הכספיות, העסקאות והחסויות, שניתנו על ידו לקבוצות השונות. בשבוע הבא תתכנס שוב ועדת הכשירות לדיון גורלי, כשבאי כוח יהיו רשאים להביא בפני הוועדה ראיות נוספות (להבדיל משמועות), לביסוס טענותיהם בשאלת כשירותו של זוארץ להיות מועמד לכהונת יו"ר ההתאחדות.