המסע אל יורו 2024 יוצא לדרך. אחרי סערת הזימונים ופרשת ערן זהבי והחדר, נבחרת ישראל התכנסה הערב (שני) לאימון ראשון לקראת צמד המשחקים שיפתחו את קמפיין מוקדמות יורו 2024. ישראל תפגוש בשבת (20:00) הקרובה את קוסובו בבלומפילד, ולאחר מכן תצא למשחק חוץ אצל שווייץ בשלישי הבא (21:45). ליאל עבדה נטש את האימון לאחר שחש מתיחה בארבע ראשי.
בלם הפועל באר-שבע מיגל ויטור התייחס לסיכויים של הנבחרת לעלות לאליפות אירופה בפעם הראשונה בתולדותיה: "אני חושב שהפייבוריטית של הבית היא שוויץ. אחרי זה אני חושב שאנחנו אחת המועמדות לסיים במקום השני. יהיה קמפיין קשה מאוד, אני חושב שיש לנו יריבות קשות וצריך לכבד אותן".
4 צפייה בגלריה
מיגל ויטור אימון הנבחרת
מיגל ויטור אימון הנבחרת
"קוסובו בערך ברמה שלנו". ויטור באימון הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
"ישראל לא הייתה בטורניר גדול יותר מ-40 שנה, אי אפשר להכתיר אותנו כפייבוריטים", המשיך ויטור. "צריכים להיות ריאליים, קוסובו בערך ברמה שלנו. יש לנו איכות מצוינת עם השחקנים הצעירים ויש ותיקים כמוני, יש שילוב טוב שיכול להוביל לדברים טובים. צריך לעבוד צעד אחר צעד ולהתרכז במשחק הראשון בשבת"
על הסגל שזומן ועל המועמדים לשחק איתו בחוליית ההגנה: "דיברנו הרבה על מי שלא פה, זה הזמן להתרכז במי שכן נמצא פה. יהיה איצטדיון מלא ואני חושב שהקהל הוא רכיב משמעותי עבורנו ומקווה שיגיעו ויתנו אווירה כמו שהייתה נגד אלבניה. האם אני מעדיף את אבו עביד? יש הרבה שחקנים איכותיים שיכולים לשחק בהגנה, המאמן יחליט".
4 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו אימון נבחרת
ביברס נאתכו אימון נבחרת
משחק ביתי אחרון שלו במדים הלאומיים. נאתכו
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון, אימון נבחרת
מנור סולומון, אימון נבחרת
יוביל את הנבחרת. סולומון
(צילום: עוז מועלם)
דן גלזר זומן ברגע האחרון על חשבונו של שון גודלברג הפצוע. לאלון חזן יש שלוש התלבטויות מרכזיות לגבי ההרכב: בעמדת השוער בין עומר גלזר לדניאל פרץ, בעמדת הבלם שיפתח לצד ויטור בין איעד אבו-עביד לרז שלמה ובעמדת החלוץ בין תאי בריבו לשון וייסמן. השלד יכלול את הקפטן אלי דסה, ליידנר, מיגל ויטור, נטע לביא, דור פרץ, גלוך, עבדה וסולומון.

השאלה הסעודית

בנבחרת ישראל חושבים שהם יודעים מדוע דיא סבע לא מעוניין להיות חלק מהסגל לקראת המשחקים נגד קוסובו ושווייץ. גורם בכיר בנבחרת טוען כי קשר מכבי חיפה מנהל מגעים עם מועדון סעודי, ואם ישחק בנבחרת ישראל זה יכול להוות מבחינתו מכשול. לדבריו, גם באמירויות רוצים אותו לעונה הבאה.
4 צפייה בגלריה
דיא סבע שחקן מכבי חיפה
דיא סבע שחקן מכבי חיפה
בעונה הבאה בסעודיה? סבע
(צילום: עוז מועלם)
סבע ניהל במהלך חלון ההעברות האחרון מו"מ עם קבוצה סעודית, שהציעה לו חוזה דו־שנתי של 1.2 מיליון יורו לעונה, אבל העסקה לא יצאה לפועל מאחר שמדובר במדינה שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל. הוא חתם בסופו של דבר על חוזה ארוך טווח במכבי חיפה, אך עם סעיף יציאה נמוך של 250 אלף יורו לאמירויות ולטורקיה.
בסביבתו של סבע, שיצא לחופשה בדובאי, הגיבו: "הוא מרוכז רק במכבי חיפה, רוצה לזכות בה באליפות ולא מסתכל לשום כיוון אחר. הוא כבר הגיב לגבי מה שהיה בנבחרת ולא מתייחס לספקולציות של אנשים שבטח לא יודעים כלום. הוא לא בקשר עם אף אחד בנבחרת, אז איך הם יכולים לדעת משהו? סתם מנסים להסיט את האש".