פותחים קמפיין: בשבת הקרובה תפתח נבחרת ישראל את קמפיין מוקדמות יורו 2024, והיום (ראשון) כינסו המאמן אלון חזן והמנהל המקצועי יוסי בניון מסיבת עיתונאים, רגע לפני שהסגל מתכנס לאימון ההכנה ראשון לקראת הפרמיירה נגד נבחרת קוסובו, בבלומפילד (שבת, 20:00). זה גם יהיה, כפי שאישר היום בניון, משחק הבית האחרון של ביברס נאתכו במדים הלאומיים. שלושה ימים לאחר מכן הכחולים-לבנים יתארחו בסטאד דה ז'נב אצל נבחרת שוויץ.
ישראל מעולם לא עלתה ליורו, אבל הפעם יש לה סיכוי גדול לעשות זאת. שתי נבחרות יעפילו מכל בית וההגרלה נוחה (שווייץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה). בנוסף, אם לא תצליח, לנבחרת תהיה הזדמנות לעשות זאת גם דרך הפלייאוף של ליגת האומות. הכינוס הנוכחי מגיע על רקע פרסום סגל הנבחרת, בחמישי שעבר, שעורר סערה סביב אי זימונו של דיא סבע. חלוץ מכבי חיפה מצטרף לסערה נוספת שהעסיקה עד לא מזמן את חזן ובניון – ההחלטה לא לזמן את ערן זהבי בעקבות פרשת החדר. בנוסף, בנבחרת החליטו לזמן את קשר מכבי ת"א דן גלזר במקומו של שון גולדברג הפצוע.
6 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
לא מפסיקות לצוץ סערות חדשות. חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)
אלון חזן: "אנחנו עושים מה שאנחנו יכולים כדי שהנבחרת תבוא עם הסגל הכי טוב. אנחנו נאמנים לעקרונות שלנו כדי שהנבחרת תהיה הטובה ביותר, לפעמים יש כאלה שזה לא מתאים להם".
על הסערות בתקופה האחרונה: "כל פעם שאנחנו באים לפה המחשבה הראשונה שלנו היא מה טוב לנבחרת ישראל. אנחנו עושים הכל בראש ובראשונה כדי שתהיה את הנבחרת הכי טובה בתנאים שעומבדים לרשותנו ולהציג את התוצאות הכי טובות. אני יודע שב-50 השנים האחרונות לא הצלחנו כל כך, אבל זה לא מונע מאיתנו להאמין. ואין פה שום אינטרס אישי, טובת הנבחרת מעל הכל".
6 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן
"אף אחד לא משחק תחתיי, כל מי שמגיע משחק תחת נבחרת ישראל". חזן
(צילום: עוז מועלם)
על היריבה קוסובו: "אני יודע שיש כאלה שחושבים שאנחנו הולכים לטיול ביום שבת, אבל נפגוש נבחרת כדורגל אמיתית. אנחנו משחקים בבית ואני חושב שאין נבחרת שצריכה לבוא לפה ולהרגיש שהיא פייבוריטית נגדנו. קוסובו נבחרת מצוינת, אבל המטרה שלנו היא שהשחקנים ירגישו בטוחים בעצמם".
על סערת דיא סבע: "אף אחד לא משחק תחתיי, כל מי שמגיע משחק תחת נבחרת ישראל. ברגע שמישהו אומר שהוא לא רוצה להיות חלק מהנבחרת, לא מעניינת אותי הסיבה, אם זה אני או מישהו אחר. הסיבות בטח ייצאו בעתיד, אבל הסיבה היחידה שהוא לא בנבחרת זה כי הוא בחר לא להיות".
על אי זימונו של מוחמד אבו פאני: "אני בטוח שאבו פאני למד מהעבר. הבחירה המקצועית שלנו הייתה מקצועית בלבד. בגלל שידענו ששון גולדברג לא יהיה, רצינו שחקנים שיכולים לשחק בכמה עמדות ורצינו שחקנים שיתנו לנו פתרונות".
6 צפייה בגלריה
עדן שמיר
עדן שמיר
הביע אכזבה על כך שהוא וחבריו לקישור לא זומנו. שמיר
(צילום: הרצל יוסף)
6 צפייה בגלריה
פוסטר סגל נבחרת
פוסטר סגל נבחרת
פוסטר סגל נבחרת
(צילום: אתר ההתאחדות)
על האכזבה של שחקנים שלא הוזמנו: "יש הרבה שחקנים שמאמינים בעצמם, אבל חשוב שתבינו שהבחירות שלנו נעשות בראיה נקייה. אין לי שום דבר אישי נגד אף אחד. מה, אנחנו לא רוצים לעלות ליורו? לא נעשה משהו שיפגע בסיכויים. אולי אנחנו טועים, אולי בעתיד ישתנו דברים, אבל זו הדרך שלנו ובה אנחנו הולכים".
על שון גולדברג: "הוא ככל הנראה לא יעמוד לרשותנו. הזמנו אותו כשעדיין לא היה ברור אם הוא יהיה כשיר. ברגע שקיבלנו הודעה ממכבי חיפה, רצינו לוותר עליו, אבל הוא ביקש להגיע לימים הקרובים והוא יעשה את זה. אנחנו לוקחים בחשבון שהוא לא יהיה איתנו, לא נסכן אותו".
6 צפייה בגלריה
ביברס נאתכו
ביברס נאתכו
כינוס אחרון שלו. נאתכו במדי הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
על ביברס נאתכו: "לדעתי הוא לא קיבל את הכבוד הראוי לו לאורך הדרך. הוא צריך להיות סמל להרבה ילדים שגדלים בנבחרות הצעירות. הוא יודע מה הוא מייצג, יודע מה הוא מחבר, מבין שכדורגלן בנבחרת צריך להיות אדם מיוחד במינו ולא רק כדורגלן טוב. הרבה שחקנים שייקחו דוגמה ממנו, יעשו קריירה עשירה. כל מי שעבד סביבו לאורך הקריירה שלו, לא היה יכול שלא להעריך אותו".
על מנור סולומון ואוסקר גלוך: "סולומון לא אמור להוביל את הנבחרת ליורו, הוא אמור להיות חלק מנבחרת שרוצה לעלות. אם נצטרך להישען על שחקן אחד לא נעשה שום דבר. גלוך הוא לא מסי ולא אמור להיות מסי. הוא אמור להיות אוסקר שמשדרג את עצמו ובהמשך את נבחרת ישראל. יש לנו סבלנות, לא נזרוק שחקנים צעירים למים מהר מדי".
6 צפייה בגלריה
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
יוסי בניון מסיבת עיתונאים נבחרת
(צילום: עוז מועלם)
יוסי בניון הודיע: "זו תהיה ההתכנסות האחרונה של ביברס נאתכו בנבחרת ישראל, אני מאמין שהוא יסביר לכם את הסיבות שלו. אני נהניתי מכל רגע שהיה לצידנו. אני חושב שאין ראוי ממנו לסיים בדרך הזו".
על הביקורות נגדו, בין היתר בפרשת זהבי: "אני בוחר שלא להכנס לוויכוחים כאלה ואחרים ולא רוצה לרדת לרמה נמוכה. אני מספיק חזק לספוג את כל הביקורות והמילים היפות. מה שחשוב לי זה שלצוות שלי יהיה שקט. ככה שזה לא משפיע עליי. לגבי עניין החדרים, יש אמת אחת ועובדה אחת ואני רגוע".
על הזימונים לסגל: "הייתי שחקן המון שנים בנבחרת ולא ראיתי פעם אחת שפורסם סגל ובתקשורת אמרו שהכול מושלם. בלב שלם אני אומר שכל השיקולים מקצועיים ונקיים. תמיד יהיו רעשים מסביב, אבל החוכמה היא להתעלם ולהתרכז במה שחשוב. אנחנו בוחנים את כל הסיטואצית, איך להגיב במהלך משחקים. קורה שנשארים שחקנים שלדעת אחרים מגיע להם יותר או פחות, אבל הכול מקצועי".