החדשות הטובות: בני-ריינה קיבלה את אישור הרשות לבקרה תקציבית לפתוח את העונה בליגת העל. החדשות הרעות: לעולה החדשה עדיין אין אישור ניהול תקין מרשם העמותות, בעיה שמונעת ממנה לקבל תקציבים מכספי ציבור.
רגע לפני המשחק הראשון של ריינה בגביע הטוטו, מחר (רביעי) מול הפועל חיפה, הצליח היו"ר סעיד בסול להעביר את הקבוצה בבקרה רק לאחר שהגדיל את הערבויות שהעמיד לטובת המועדון. כל זה לא פותר את הקשיים של ריינה לקבל אישור ניהול תקין מרשם העמותות. בריינה מודעים לכך שללא אישור כזה לא ניתן יהיה לקבל כספים שהמועדון בנה עליהם - ממשרדי הממשלה, הטוטו, הרשות המקומית או מעמותות אחרות (כמו ההתאחדות או מרכז מכבי). בסול כבר העביר מסמכים נוספים בתקווה שיענו הדרישות.
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי בני ריינה חוגגים עלייה לליגת העל
שחקני מכבי בני ריינה חוגגים עלייה לליגת העל
שחקני מכבי בני ריינה חוגגים עלייה לליגת העל
(צילום: עוז מועלם)

אישור הניהול התקין נשלל מריינה לפני שבוע וחצי. לפי הודעת משרד המשפטים, העמותה לא צייתה לדרישות רשם העמותות למסור ידיעות ומסמכים לפי החוק ובכך פגעה ביכולת הפיקוח על התנהלותה. רשם העמותות פנה לעמותה מספר פעמים ואף נתן לה ארכה לבקשתה, אך בסופו של דבר היא לא העבירה את המסמכים הנדרשים. אחרי שלילת האישור טען בסול כי מדובר בעניין טכני שייפתר. "העברנו כבר את כל הניירת שביקשו, ולא אמורות להיות בעיות", אמר אז בסול. "אצלנו הכל מסודר לפי החוק והדין. הכל יהיה בסדר".
מחר, כאמור, תארח ריינה את הפועל חיפה. המאמן אדהם האדיה שיחרר את הקשר הפורטוגלי נונו פדרו, שלא הרשים באימונים, וריינה תפצה אותו.