תקדים בכדורגל הישראלי: בשל לחץ מצד אוהדי הפועל ת"א שלא לפתוח גם את שער 13 בבלומפילד לטובת אוהדי מכבי ת"א לקראת משחק הדרבי התל-אביבי בשבת הקרובה, החליטה הנהלת המועדון להשאיר אותו ריק. תחילה החליטו האדומים למכור אותו בסכום אסטרונומי לאיש עסקים פרטי, אך לטענת הקבוצה אותו אלמוני התחרט בסופו של דבר, והקבוצה תספוג בעצמה את עלויות אי מכירת הכרטיסים.
בהסכם בין המועדונים ישנה הבנה כי במשחקי הדרבי כל קבוצה אורחת תקבל הקצאה של 5,000 כרטיסים לאוהדיה. עם זאת, מאחר שהפועל ת"א לא תצליח למכור את כל הכרטיסים שהוצאו למשחק, החל לחץ מצד אוהדי הקבוצה כלפי ההנהלה שלא למכור כרטיסים לשער 13 לטובת אוהדי היריבה העירונית.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א
אוהדי הפועל ת"א
הפעילו לחץ על ההנהלה. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: גילי נחושתן)
בהתחשב בהפסדים הגדולים שספגה הפועל ת"א בשל העונשים הכבדים כתוצאה מאירועי הדרבי האחרונים, בהנהלה כימתו את ההפסד במקרה והשער לא ייפתח לאוהדי מכבי ת"א בכרבע מיליון שקלים. בהנהלה לא היו מוכנים לקבל את ההפסד הכספי, ולכן הוחלט תחילה למכור את כל כרטיסי השער לאיש עסקים פרטי.
במועדון כבר סגרו עסקה עם אוהד הפועל ת"א מוכר מתחום האוכל, שהסכים לשלם 200 אלף שקל בעבור רכישת השער שיישאר יתום עם פריסת שלט ענק של העסק שלו. בסופו של דבר אותו אדם התחרט. איש עסקים נוסף נכנס לתמונה לאחר מכן, אך במועדון טענו שגם הוא ירד מהפרק.
2 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א בטדי
אוהדי מכבי ת"א בטדי
בהפועל מעדיפים הפסד כספי על פני סיכון הרוב ביצעים בדרבי. אוהדי מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
תגובת הפועל: "איש עסקים כבר סיכם על רכישת שער 13 תמורת הצבת שלט ובסוף התחרט. זו שנת המאה, אז רוצים ליצור אווירה ביתית וחמה בדרבי וכמה שיותר אוהדים אדומים. ההנהלה החליטה הפעם שלא לפתוח את שער 13, כלומר, מוכנים לספוג את ההפסד הכספי תמורת רוב ביציעים. אם יהיה איש עסקים שירכוש את השער לטובת אוהדי הפועל ת"א, הוא ייפתח". במשחקי הדרבי האחרונים שנערכו בבלומפילד המשופץ, שער 13 נפתח ו-8,000 אוהדי מכבי הגיעו אליו.
מנכ"ל המועדון, לירן מוכתר פרסם "איגרת לאוהדים", בה נכתב: "כמחווה לאוהדי הקבוצה המסורים והנאמנים ומתוך רצון כנה ואמיתי שהקהל האדום יהווה רוב מוחלט ביציעים וייצור אווירה ביתית משמעותית, תוך שליטה אבסולוטית של אוהדי הקבוצה, החלטנו ש-שער 13 לא ייפתח לאוהדי היריבה. אם יהיה בכך צורך, היציע ייפתח עבור אוהדי הפועל תל אביב. אני קורא מכאן לכל אוהדי הקבוצה, לצבוע את בלומפילד באדום בדרבי הביתי של שנת ה-100 שלנו. זה צו 8 עבור כולנו".