הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי, מנור סולומון (יחגוג בקרוב 23), סיכם סופית את תנאיו בפולהאם מהפרמייר-ליג. הקשר נחת אמש בלונדון לקראת המבדקים הרפואיים שיתקיימו היום, ובהמשך הוא צפוי לחתום על חוזה לעונה בכפוף לכשירותו.
בלילה שבין שני לשלישי הגיעה פריצת הדרך, כשאנשי פולהאם הודיעו לסולומון כי הוחלט סופית להחתימו, ואף שלחו אליו את טיוטת החוזה לעיון. האנגלים ביקשו ממנו להגיע מידיית ללונדון, ואתמול אחר הצהריים הוא המריא לשם יחד עם סוכנו גלעד קצב ובת זוגו, דנה וושינה.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
סיכם סופית את תנאיו בפולהאם. סולומון
(צילום: AP)
סולומון יהפוך לכדורגלן הישראלי עם השכר הגבוה ביותר: 1.7 מיליון ליש"ט לעונה, כלומר למעלה משבעה מיליון שקל, כשיחד עם המענקים השונים הסכום יכול להגיע לכ־2.5 מיליון ליש"ט. מדובר במענקים על מספר ההופעות, מיקום הקבוצה, הישרדות בליגה ועוד.
סולומון וקצב יגיעו היום למשרדיה של העולה החדשה לפרמייר-ליג, כשמי שעוד מייצג את הקשר הוא סוכן העל פיני זהבי, שניהל את המגעים מול האנגלים. תחילה הוא יעבור את הבדיקות הרפואיות, ובהתאם לתוצאות יחתום על החוזה היום או מחר. לסלומון חוזה בשחטאר דונייצק עד לסיום העונה הקרובה, כך שבקיץ הבא יהפוך לשחקן חופשי, מה שיאפשר לו במקרה של עונה טובה בפרמייר-ליג קפיצה לקבוצה בכירה יותר או שידרוג משמעותי של שכרו בפולהאם.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון חוגג
מנור סולומון חוגג
בשחטאר לא מוותרים. סולומון
(צילום: EPA)
שחטאר סיכמה כבר עם פולהאם לפני מספר שבועות על דמי מעבר של שבעה מיליון ליש"ט עבור 85 אחוז מכרטיסו של סולומון, אבל האנגלים ניצלו את ההחלטה של פיפ"א מהימים האחרונים, לפיה מי ששיחק בליגה האוקראינית יוכל לעבור בהשאלה ללא תמורה לעונה אחת – מה שגם גרם לעלייה בשכרו של סולומון. בשחטאר לא מוותרים, ואנשיה הודיעו לנציגיו של סולומון כי הם מתכוונים לתבוע את פולהאם עבור הסכום שכבר נסגר בין המועדונים. מי שעוד מפסידה מההשאלה של סולומון ללא תמורה היא מכבי פ"ת, שהייתה אמורה לקבל במקרה של עסקת מכירה כמיליון שקל.

נעול על הפרמייר-ליג

גם בתקופה בה העסקה עם פולהאם התעכבה, סולומון היה נעול על מעבר לפרמייר-ליג, וזו הסיבה שהוא פסל מספר פניות. ההצעה הגבוהה ביותר הגיעה מניס הצרפתית, שהציעה לו שכר בסיס של 2.5 מיליון יורו, וגם טורינו האיטלקית הייתה מוכנה לשלם לו הרבה כסף. בעקבות החלטת פיפ"א, הייתה מחשבה לנסות למצוא לסולומון קבוצה בכירה יותר מפולהאם, מאחר שהוא מגיע בחינם, אבל סולומון החליט לא להמשיך בחיפושים.
3 צפייה בגלריה
מרקו סילבה
מרקו סילבה
לחץ להביא את הישראלי. סילבה
(צילום: גטי אימג'ס)
מנג'ר פולהאם, הפורטוגלי מרקו סילבה, שלחץ להחתים את סולומון, היה איתו בקשר רצוף בימים האחרונים והעביר לו את המסר שהוא מייעד לו מקום מרכזי בקבוצה, מתחבר מאוד ליכולות שלו ומשוכנע שיצליח בגדול בפרמייר-ליג.
סולומון לא משחק בצורה סדירה מדצמבר, והפעילות היחידה שלו הייתה למעשה בנבחרת. במשחקי הידידות מול רומניה וגרמניה הוא היה עדיין חלוד, אבל בהמשך נכנס לעניינים בזכות עבודה קשה עם מאמן הכושר של הנבחרת, ערן שדו, ואביו יוסי, איש מקצוע בכיר בתחום הפיזיולוגיה. למשחקים בליגת האומות סולומון כבר הגיע בכושר טוב והיה השחקן הבולט בסגל של אלון חזן. משחק השיא שלו היה באלבניה כשכבש צמד והציג יכולת אדירה, כשגם בשני המשחקים מול איסלנד הציג יכולת גבוהה, כשבין היתר הוא בישל במשחק הביתי לליאל עבדה.
סולומון ייצא עם פולהאם ביום רביעי הבא למחנה אימונים בפורטוגל, שם תקיים הקבוצה משחקי ידידות נגד אותה ניס שרצתה אותו, בנפיקה ואשטוריל, ובמשחק ההכנה האחרון היא תארח בקרייבן קוטג' את ויאריאל. הקבוצה הלונדונית תפתח את העונה ב־6 באוגוסט, במשחק ביתי מול ליברפול. הכינו את הדרכונים.