אחד המעברים הגדולים (והמפתיעים) ביותר של כדורגלן ישראלי לאירופה בדרך לסגירה. על-פי דיווח בגרמניה, דניאל פרץ צפוי לחתום ל-4 שנים בבאיירן מינכן, כשכל מה שמעכב את העסקה הוא כנראה אישורה של מכבי ת"א.
הכתב הבכיר של "סקיי ספורטס גרמניה", פלוריאן פלטנברג, טען כי העסקה "בשלביה הסופיים" וכי "יש סיכום מילולי בין הצדדים" ואף פרסם את פרטיה: מכבי ת"א תקבל מבאיירן, לפי פלטנברג, "2 מיליון אירו מובטחים פלוס תוספות". על-פי דיווח נוסף ב-AZ, העסקה ככל הנראה תגיע ל-6-7 מיליון אירו שתשלשל לכיסה הקבוצה הישראלית.
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
המעבר מתקרב. פרץ
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
פרץ דומע, אתמול בסיום המשחק מול לרנקה
(צילום: עוז מועלם)
בגרמניה טוענים כי פרץ בן ה-23 הוחתם לאחר שבאיירן לא הגיעה להבנות עם דויד דה חאה, ששוחרר ממנצ'סטר יונייטד וכעת שחקן חופשי ובעיקר לאחר שקיבלה סירוב ממנצ'סטר סיטי לגבי שוערה המחליף, הגרמני שטפן אורטגה.
פרץ יהיה בתחילה גיבוי לסוון אולריך ולא יירש את אפודת השוער הראשון של מנואל נוייר הפצוע, שאמור לחזור למגרשים בסוף אוקטובר או תחילת נובמבר. מה שכן, פרץ ככל הנראה יזכה להזדמנויות במשחקי הגביע השונים. למשל, ב-26 בספטמבר כשבאיירן תתארח אצל פרויסן מונסטר החובבנית בסיבוב הראשון של הגביע הגרמני.
אגב, השוער בכה אתמול בסיום ה-0:1 על אא"ק לרנקה שהעלה את מכבי ת"א לפלייאוף מוקדמות הקונפרנס ליג ואמר לאוהדים: "אני רוצה להגיד לכם שאני אוהב אתכם, מהרגע הראשון הרגשתי כאן בבית. תמיד אשאר צהוב".
יש לציין כי מאמן באיירן, תומאס טוכל, התייחס במסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול ורדר ברמן בפתיחת הבונדסליגה (21:30) לסוגיית השוער, כשאמר: "מנואל נוייר יחזור ככל הנראה בשבועות הקרובים, וזה שינה את התוכניות שלנו. אולריך שוער טוב, אבל אנחנו צריכים עוד אחד. לא אתייחס לשמות כרגע".
בגרמניה טוענים: העסקה תגיע לסכום של 6-7 מיליון אירו

"מלך הפנדלים" של ישראל

פרץ הפך הקיץ לגיבור הגדול של הנבחרת הצעירה, שהודחה רק בחצי גמר היורו האחרון בגאורגיה ורומניה. הבעיטה שעצר בדו-קרב הפנדלים ברבע הגמר מול גאורגיה הייתה הפנדל השישי במשחקים קריטיים שהודף פרץ בתוך פחות משנה. גם בספטמבר האחרון בבלומפילד, במשחק הפלייאוף מול אירלנד על הכרטיס ליורו, ישראל הגיעה לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה, וקיבלה הופעה לפנתיאון מהשוער שלה, שעצר שלוש בעיטות של השחקנים האירים ושלח את ישראל להשתתפות באליפות אירופה בפעם השלישית.
3 צפייה בגלריה
פרץ
פרץ
בקרוב באלינץ ארנה? פרץ
(צילום: עוז מועלם)
כשהגיע הטורניר עצמו, פרץ המשיך מאותה נקודה, תרתי משמע. במשחק הראשון של היורו הציל את הנבחרת מהפסד לגרמניה כשעצר שני פנדלים (מה שכנראה חלחל גם לראשי באיירן), הוסיף עוד כמה הדיפות מרשימות - ונבחר לשחקן המצטיין. ברבע הגיע הפנדל הנוסף שעצר, ששלח את ישראל לפיינל-פור של היורו.