אף קבוצה ישראלית לא הצליחה להעפיל שנתיים ברציפות לשלב הבתים של ליגת האלופות. האם מכבי חיפה תהיה היוצאת מהכלל? אחרי ה-0:0 הביתי הערב (רביעי) מול יאנג בויז - לא בטוח שזה יקרה.
החבורה של מסאי דגו אמנם שמרה על שער נקי, אך לא הייתה חדה בצד ההתקפי ותצטרך להיראות הרבה יותר טוב בגומלין ביום שלישי הבא בשווייץ. דווקא אחרי מחצית ראשונה טובה, בניצוחם של דולב חזיזה, צ'ארון שרי ודיא סבע, הירוקים נחלשו מאוד ב-45 הדקות הבאות והשווייצרים לא היו רחוקים מלהכריע את ההתמודדות.
6 צפייה בגלריה
שרי
שרי
שרי מנסה להיחלץ מההגנה השווייצרית
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
עלי מוחמד
עלי מוחמד
מוחמד ורידר במאבק אווירי
(צילום: עוז מועלם)
דגו בחר לעלות במערך מבוקר וללא הפתעות בהרכב וקיבל גם משחק מצוין מעלי מוחמד. רק שכדי לעלות לשלב הבא הוא יהיה חייב לכבוש בשווייץ, ב-90 דקות, 120 או בבעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה. בשנה שעברה, למי ששכח, הירוקים חגגו עלייה לליגת האלופות גם כן במשחק חוץ, בסרביה מול הכוכב האדום בלגרד. האם ההיסטוריה תחזור על עצמה?
6 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה עושים שמח ביציעים
(צילום: עוז מועלם)

מהלך המשחק

דקה 3': לחץ אדיר של מכבי חיפה כבר מהפתיחה. חזיזה היתל בהגנת יאנג בויז והשאיר לסבע, שבעט כדור קשתי לפינה הרחוקה, אך הוא חלף מעל המשקוף.
9': עוד התקפה נהדרת של חיפה מצד ימין. שוב היה זה חזיזה שעשה צרות, הכדור הורחק על ידי ההגנה האורחת, אבל הבעיטה של סבע לא הלכה למסגרת.
6 צפייה בגלריה
חזיזה
חזיזה
חזיזה כואב
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דגו
דגו
דגו על הקווים
(צילום: עוז מועלם)
22': סיבוב של אליה ברחבה הסתיים עם בעיטה לא מספיק מדויקת, שחלפה ליד הקורה.
39': חזיזה עשה צחוק מהגנת יאנג בויז, אבל הבעיטה שלו הייתה חלשה ולא מדויקת.
6 צפייה בגלריה
סק
סק
סק מאבד שיווי משקל
(צילום: עוז מועלם)
50': איבוד כדור של מוחמד כמעט והסתיים בשער מהעבר השני. לשמחת חיפה, רידר לא היה מדויק ובעט החוצה.
78': רידר עבר את חלאיילי, ושלח בעיטה מחוץ לרחבה שהלכה החוצה.

הרכבים

מכבי חיפה: איתמר ניצן; דולב חזיזה (דין דוד, 79), דניאל סונדגרן, עבדולאי סק, שון גולדברג, פייר קורנו; עלי מוחמד, מחמוד ג’אבר, צ’ארון שרי (ליאור רפאלוב, 88); דיא סבע (ענאן חלאילי, 72), פרנצדי פיירו.
יאנג בויז: אנטוני רסיופי; לוריס בניטו, מוחמד עלי קמארה, סאיידי יאנקו, נואה פרסון; סנדרו לאופר (מיגל צ'אייווה, 69), פביאן רידר, פיליפ אוגריניץ', קסטריוט אימרי (ג'ואל מונטרו, 61); סדריק איטן (ז'אן-פייר אנסמה, 69), מסצ’ק אליה (סילברה גנבולה, 88).
פורסם לראשונה: 21:50, 23.08.23