שני משחקים נגד יאנג בויז, הראשון מביניהם הערב (רביעי, 22:00) בסמי עופר – זה מה שמפריד בין מכבי חיפה לעלייה שנייה ברציפות לשלב הבתים של ליגת האלופות, משהו שאף קבוצה ישראלית לא עשתה בעבר. וכדי שזה יקרה, הירוקים צריכים שהקשר הסורינאמי־הולנדי צ'ארון שרי ימשיך לעשות את הקסמים שלו כמו בארבע השנים האחרונות.
שרי בן ה־35 כבר לא ילד, אבל היכולות שלו משתפרות מעונה לעונה, וגם את הנוכחית הוא פתח בצורה אדירה עם שערים מדהימים מול בית"ר ירושלים באלוף האלופים ושריף טירספול ושלושה בישולים נגד סלובן ברטיסלבה. במשחק הראשון נגד שריף הוא רץ 16.5 ק"מ, כמו נער נלהב שעלה מהנוער. ולזה צריך להוסיף את המנהיגות, הווינריות והצניעות, שכובשות את לב האוהדים. לא סתם רבים חושבים שהוא הזר הכי גדול שנחת במכבי חיפה ואולי בכלל בישראל.
2 צפייה בגלריה
שרי
שרי
התאהב בישראל ורוצה להישאר. צ'ארון שרי
(צילום: עוז מועלם)
מרקו בלבול היה זה שהביא אותו לפני ארבע שנים, ומאז שרי ובני משפחתו התאהבו בישראל ומתכננים להישאר פה גם אחרי שיפרוש. הוא מקבל 500 אלף יורו בעונה, השכר השני בגובהו במועדון אחרי דיא סבע, אבל החולצה שלו היא הנמכרת ביותר כך שהוא ממזער הוצאות.
סוכנו אריאל בוזורגי מנסה להסביר את העלייה ביכולתו עם השנים: "מבחינה גנטית יש לו מדדים של אדם צעיר בעשר שנים, הוא מוביל את מכבי חיפה כמעט בכל הנתונים הפיזיים. שרי סופר מקצוען, לא שתה מימיו אלכוהול, הוא מתאמן תמיד ברמה הכי גבוהה ושומר על הגוף שלו. הדרייב והרעב שלו יוצאי דופן, אחרי כל משחק אנחנו מנתחים את הפעולות שלו והוא תמיד רוצה לשמוע מה הוא עשה פחות טוב ומה אפשר לתקן למשחק הבא. אבל יותר מהכל, מדובר באדם מיוחד. העזרה שלו לחלשים, הנתינה שלו, הכוח שהוא נותן לילדים שהוא הולך לפגוש בבתי חולים – הוא ממש דורש ממני לעשות את זה".

האחריות עליו

גם ראובן עטר, אחד הכוכבים הגדולים של מכבי חיפה בכל הזמנים, מחמיא לשרי: "מאז שהגיע הוא הולך ומשתפר, שרי יכול גם היום לשחק באחת הליגות הבכירות באירופה. הוא הברומטר של מכבי חיפה, ויש לו סגנון משחק משל עצמו. בעונה שעברה האחריות התחלקה עם נטע לביא ועומר אצילי, אבל עכשיו זה רק הוא ודולב חזיזה, והמנהיגות והאיכויות שלו בולטות יותר. אין ספק שהוא נכס למועדון".
2 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
הולך ומשתבח עם השנים
(צילום: עוז מועלם)
המנהיגות שלו מתבטאת לא רק על המגרש – הוא מנהל שיחות רבות עם הצעירים ענאן חלאילי וחמזה שיבלי ומכוון אותם. שחקנים בקבוצה מספרים על צניעות שלא אופיינית לכוכבים ועל אישיות כובשת.
מי שהכי נהנה ממנו הוא המאמן מסאי דגו, שהמינוי שלו למאמן הרים לא מעט גבות, אבל שרי עוזר לכניסה החלקה שלו לתפקיד והביא אותו למרחק נגיעה משלב הבתים של ליגת האלופות. הקשר אמר אתמול: "התוצאה במשחק לא תלויה רק בי, אני מאמין שכל השחקנים יעשו הכל כדי לשחק טוב ולהשיג תוצאה טובה".
ובינתיים, במכבי חיפה נשמו אתמול לרווחה כשהתברר שבית הדין המשמעתי לא הפעיל את העונש על־תנאי שעמד נגדה, ולא הפחית לה נקודות על השלכת האבוקות במשחק אלוף האלופים. עוד במועדון, דולב חזיזה האריך את חוזהו עד 2027.