אושר דוידה סיכם עקרונית בסטנדרד ליאז' הבלגית, אליה הוא טס הבוקר (ראשון) דרך אמסטרדם, כך נודע לראשונה ל-ynet ספורט. הפועל ת"א צפויה לקבל 1.5 מיליון אירו עבור שחקן בית נוסף שעוזב הקיץ את וולפסון.
בימים האחרונים התנהלו מגעים מתקדמים בין ליאז' להפועל ת"א, כשרק בשבת הושגה פריצת הדרך בין המועדונים, זאת אחרי שבעלי הפועל ת"א נתנו את האור הירוק להצעה של הבלגים. מה שהפך את המו"מ למורכב מבחינת הבלגים היה שלדוידה לא היה סעיף יציאה בחוזה.
2 צפייה בגלריה
אושר דוידה חוגג
אושר דוידה חוגג
שחקן הבית החמישי שהפועל ת"א מוכרת הקיץ. דוידה
(צילום: עוז מועלם)
עד לערב שבת, כלומר לילה לפני משחק פתיחת העונה של הפועל ת"א נגד הפועל חיפה, דוידה עוד היה בסגל של הקבוצה, אולם הוא עדכן בשעת לילה מאוחרת כי הוא סובל מרגישות בשריר הירך האחורי והוא ביקש להיגרע מהסגל.
אחרי מגעים פורצי דרך בצהרי שבת ולאחר שבעלי הפועל ת"א נתנו את האור הירוק למכור את דוידה ב-1.5 מיליון אירו, תג מחיר עליו הסכימו עם ראשי המועדון הבלגי, ניתן האישור לדוידה לטוס הבוקר לחתום על העסקה בבלגיה. הוא צפוי לחתום לשלוש שנים ואופציות להארכה, שכרו המוערך כחצי מיליון אירו ברוטו לעונה.
בזמן שהעסקה נסגרה בשעות הערב, ממש במקביל למשחק של הפועל ת"א בחיפה, אף אחד מאנשי המועדון לא היה מודע לה פרט לבעלים, מה שיצר בלגן גדול במתחם האימונים, כפי שנחשף ב-ynet. מבחינת המנהל המקצועי עומר בוקסנבוים, המאמן קובי רפואה והמנכ"לית אודליה פרידמן, דוידה בכלל אמור היה להגיע בבוקר למתחם האימונים, אולם הם גילו דרך התקשורת כי הוא טס.
2 צפייה בגלריה
קובי רפואה
קובי רפואה
הצוות המקצועי לא ידע איפה דוידה. רפואה
(צילום: עוז מועלם)
דוידה, יחד עם סוכנו, טסו להולנד ומשם הגיעה לפני כשעה לאסוף אותם הסעה רשמית של ליאז', ששילמה את הטיסות של דוידה וסוכנו במחלקת העסקים לאמסטרדם. "העסקה סגורה, בין המועדונים ובין דוידה למועדון", אמר סוכנו בשיחות סגורות אחרי הנחיתה בהולנד.
דוידה יעבור עתה בדיקות רפואיות ובמידה שיימצא כשיר, הוא יחתום על חוזה במועדון הבלגי, בו משחק בין היתר גם עדן שמיר. דוידה ייפגש עם המאמן רוני דליה שרואה בו שחקן מרכזי לקראת העונה הקרובה, וייתכן שדוידה יספיק להגיע הערב למשחק של הקבוצה נגד קורטרייק. ליאז' לא פתחה את העונה טוב, היא במקום ה-13 בבלגיה אחרי שצברה בארבעת המשחקים הראשונים רק שבע נקודות.
המכירה של דוידה בכפוף לבדיקות הרפואיות, היא החמישית של שחקן בית רק בקיץ הנוכחי: דורון ליידנר נמכר לאולימפיאקוס בשני מיליון אירו, שי אליאס לבאר-שבע בתמורה ל-750 אלף אירו, רז שלמה למכבי נתניה ב-900 אלף שקל ושי אייזן ב-250 אלף אירו לאשדוד.
דוידה, כאמור, יהיה הישראלי השני בסגל של ליאז' לצד עדן שמיר, שחזר מהשאלה במכבי ת"א. בעבר שיחקו שם גם סלים טועמה, דודו ביטון, מאור בוזגלו ורמי גרשון. גם ידין זריס הצטרף לליאז' בעבר, אך מעולם לא שיחק שם.