רגע האמת של מכבי חיפה הגיע. כשהיא ביתרון של 2:3 מהמשחק הראשון בסמי עופר, החבורה של ברק בכר רחוקה פסע מעלייה שלישית בהיסטוריה וראשונה מזה 13 שנה לשלב הבתים של ליגת האלופות. הירוקים יתארחו הערב (שלישי, 22:00) ב"מרקאנה" בבלגרד אצל הכוכב האדום, בידיעה כי ניצחון או תיקו יעלה אותם לליגה של הגדולות באמת.

כל העדכונים

21:19: שחקני מכבי חיפה עלו לחימום והתקבלו כמובן בבוז אדיר מאלפי אוהדי הכוכב האדום בלגרד שנמצאים כבר ביציעים.
20:59: מאמן מכבי חיפה ברק בכר אמר רגע לפני השריקה: "פותח באותו הרכב, מאמין ב-11, מאמין בכל המועדון הזה".
20:43: פורסמו ההרכבים: אין שינוי במכבי חיפה לעומת ההרכב שפתח במשחק הראשון. אצל הסרבים יש הפתעה אחת ביחס להרכב המשוער כשסלבוליוב סרניץ' קיבל את המקום ב-11.
הכוכב האדום בלגרד: מילאן בוריאן, סטריניה ארקוביץ', אלכסנדר דראגוביץ', נמניה מילונוביץ', מילאן רודיץ', גולור קאנגה, סלבוליוב סרניץ', מירקו איבניץ', אלכסנדר קטאי, עוסמאן בוקארי, אלכסנדר פשיץ'.
מכבי חיפה: ג'וש כהן, דניאל סונדגרן, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, פייר קורנו, עלי מוחמד, נטע לביא, צ'ארון שרי, דולב חזיזה, דין דוד, פרנצדי פיירו.
20:26: המאמן ברק בכר צפוי לפתוח עם אותו הרכב מנצח (2:3) איתו עלה בשבוע שעבר: בשער ג'וש כהן, דניאל סונדגרן, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, פייר קורנו, נטע לביא, עלי מוחמד, צ'ארון שרי, דולב חזיזה, דין דוד, פרנצדי פיירו.
20:13: אוהדי הכוכב האדום בלגרד, שצפויים למלא את כל היציעים בלבוש לבן-אדום, גם מפגינים נוכחות באצטדיון ומעודדים את הקבוצה.
19:37: עשרות אוטובוסים של אוהדי מכבי חיפה יוצאים מתחנת איסוף בבלגרד לאצטדיון, כשהם מלווים באבטחה של עשרות שוטרים. "יהיה טירוף", הם מבטיחים. עשרות אוהדים נוספים נתקעו באירופה לאחר שלא היו טיסות וניסו להגיע עם קונקשן אך עיכובים בטיסות גרמו להם להחמיץ את המשחק.
8 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: שמעון אלבז)
8 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: שמעון אלבז)
8 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: שמעון אלבז)
8 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: שמעון אלבז)
19:00: עשרות אוהדי מכבי חיפה כבר מציפים את האצטדיון, רגע לפני הקרב הגדול. "אנחנו רוצים לעשות היסטוריה פעם נוספת", הם מספרים.
18:39: בסרביה מפרסמים שהכוכב האדום בלגרד מכרה את כל הכרטיסים למשחק מול מכבי חיפה. זה גרם לכך שמחירי הכרטיסים "יד שנייה" או מספסרות האמירו לגבהים מרשימים במיוחד. לפי הפרסומים, אנשים העמידו למכירה כרטיסים תמורת 100 אירו, מחיר שגבוה באחוזים רבים מזה שנקוב בכרטיס. המחירים בסרביה זולים מאוד וכך ניתן היה להשיג כרטיס ב-1,000 דינר בלבד, שהם כ-27 שקל. התכנון של האוהדים הוא שכל האוהדים ביציע הצפוני והדרומי יגיעו עם חולצות לבנות ואלה שביציע המערבי והמזרחי יגיעו באדום.
8 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
רחוקים פסע מעלייה לשלב הבתים. שחקני מכבי חיפה
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
קה
קה
3,000 איש בהר הגעש הסרבי. אוהדי מכבי חיפה
(צילום: EPA)
כל הכרטיסים למשחק נחטפו ומעל ל-55 אלף אוהדים צפויים להראות לשחקני מכבי חיפה מה זו אווירה ביתית, כשגשם שוטף יורד בבירה הסרבית מאז שעות הבוקר. תיקו, כאמור, יספיק לחבורה של בכר, אך המאמן הבהיר שהוא לא מגיע להסתגר או לשחק על תוצאה כי אחרת הירוקים יודחו. "אנחנו מאוד מאמינים בעצמנו וביכולת שלנו. אותנו לא מעניינת הקבוצה המקומית. אנחנו ממש לא אנדרדוג במשחק הזה והוכחנו בסמי עופר מי הקבוצה הטובה יותר", אמרו במועדון.
הפסד לא יגמור את הסיפור האירופי של הירוקים. הם הבטיחו לעצמם לפחות כרטיס לשלב הבתים בליגה האירופית והכנסה של 10 מיליון אירו. בחיפה, כאמור, ממש לא מסתפקים ב"פרס הניחומים" והקבוצה רוצה עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, לראשונה מאז עונת 2009/10: "יש הבדל של שמיים וארץ בין שני המפעלים. לברק מאוד חשוב שנעבור, זה משהו שהוא עדיין לא השיג בקריירה ונעשה הכל כדי לעזור לו להגשים את זה".

פיירו צפוי לפתוח, דין דוד יתחיל על הספסל

פרנצדי פיירו ערך אימון מלא וצפוי לפתוח בחוד. בכר לא צפוי לבצע שינויים מלבד אחד: הוצאתו של דין דוד מההרכב ועיבוי חוליית הקישור. בכר תירגל דו-קרב פנדלים, אך המאמן מקווה להשיג הכרעה לפני הארכה ולא להיגרר ללחץ ולעוד 30 דקות בשלב הזה של העונה.
8 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
האימון המסכם של מכבי חיפה בבלגרד
(צילום: שמעון אלבז)
8 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
ברק בכר על רקע הסמל של הכוכב האדום
(צילום: שמעון אלבז)
כ-3,000 אוהדי מכבי חיפה, שעשו את כל הדרך לסרביה, יגיעו לאצטדיון בליווי משטרתי ולא בכוחות עצמם, מחשש להתלקחות בין מחנות האוהדים.
מעבר ליוקרה הרבה והאפשרות לשחק נגד הקבוצות הטובות ביותר באירופה, עצם העלייה, אם וכאשר, של מכבי חיפה לשלב הבתים של ליגת האלופות שווה למועדון גם הרבה כסף. העלייה עצמה לבתים תכניס לקופת המועדון 15.64 מיליון אירו. "זה לא רק הכסף הגדול, זה גם הרצון להיות בבמה המרכזית שיש לכדורגל האירופי להציע", סיכמו במועדון. הלילה, בחצות בערך, נדע אם אכן מכבי חיפה עשתה זאת או לא.
פורסם לראשונה: 06:52, 23.08.22