דייויד מינצברג, ראש קבוצת הניהול בהפועל ת"א, השיב למייל על ההצעה המיידית לרכישת המועדון, עליה פורסם לראשונה ב-ynet. לאחר מכן, נודע כי מדובר באדמונד ספרא. מינצברג כתב לספרא: "בוא נתקדם בתהליך הרכישה".
מוקדם יותר, כינס מינצברג מסיבת עיתונאים ואמר: "אני לא יודע כמה ההצעה רצינית. אנחנו רוצים להיות בהפועל ת"א הרבה מאוד שנים. המועדון נהדר, מראה שכל הדברים הרעים שאומרים על ישראל הוא לא נכון. אנחנו לא רוצים למכור את הקבוצה. אם מישהו ממשפחת ספרא רוצה לרכוש אותה או להשקיע בה, אשמח לדבר איתו".
2 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג
דיוויד מינצברג
"אם מישהו מהמשפחה רוצה להשקיע, אשמח לדבר איתו". מינצברג
(צילום: יריב כץ)
"אמרנו שאנחנו לא ננהל שיחות עד שנדע מי זה, ואז אמרנו לנו שזה מישהו ממשפחת ספרא - אבל לא אמרו לנו מי", המשיך מינצברג, "אם מישהו מהמשפחה רוצה להשקיע, אשמח לדבר איתו, אני חושב שזה מעולה. יש עוד אנשים שמתעניינים ברכישה, אצטרך לדבר גם איתם, זה עניין שלוקח זמן. כשעושים עסקים עם מישהו, עושים את זה בדרך הנכונה. זה לוקח זמן, אי אפשר לעשות את זה במהירות.
"התכנית שלי הייתה תמיד להמשיך במועדון הזה עם שותפים ומשקיעים - עד שיחזור לקדמת הבמה. בתקווה שלאחר מכן הרבה אנשים מהעולם ירצו לקנות את המועדון. אם יגיעו אנשים עכשיו, אשמח לדבר איתם. זו הייתה שנה קשה, לא ארים ידיים לעולם. לא ציפיתי להתמודד על ירידה, אבל אם נרד נהיה פה בשנה הבאה"
מפרקליטו של הרוכש הפוטנציאלי, עו"ד רועי רוזן, נמסר: "הלקוח שלי, מר ספרא, הגיש באמצעותי הצעה מאוד ברורה, פשוטה ונדיבה לרכישת הבעלות במועדון הכדורגל הפועל ת"א. מר ספרא ישמח לקבל תשובה חיובית להצעתו, עד מחר.מובן כי מר ספרא יקבל בהבנה גם תשובה שלילית ובמקרה כאמור יאחל להפועל ת"א וקברניטיה רק טוב והצלחה מרובה. חג חירות שמח".
ספרא הוא המייסד והנשיא של חברת ההשקעות האמריקאית EMS Capital LP שיושבת בניו יורק. החברה עוסקת בהשקעות שונות ובנדל"ן. דייויד מינצברג ועורכי דינו התקשרו והודו לעו"ד רועי רוזן על חשיפת השם והביעו את רצונם להתקדם לשיחה משותפת עם אדמונד ספרא. ספרא נשוי למריאל, בתו של המיליארדר הלבנוני-יהודי דייויד נחמד - אספן אמנות המתגורר במונאקו, אשר הונו מוערך ב-2.3 מיליארד דולר.

אוהדי הפועל ת"א מפעילים לחץ

אוהדי הפועל ת"א, בינתיים, מפעילים לחץ כבד על קבוצת הניהול על מנת שהעסקה תצא לפועל. בין היתר פנו אותם אוהדים לנותני חסויות ואיימו בחרם מנויים במידה והעסקה לא תאושר.
אדמונד הוא איש עסקים בן 60 מתחום הנדל"ן והבנקאות, ובן לאחת המשפחות היהודיות העשירות בעולם. הוא שלח שני מיילים לראשי הפועל ת"א, ולאחר שלא קיבל מענה על המייל הראשון, הבהיר כי במידה ולא תתקבל תשובה סופית עד יום שני ב-9:00, הוא יירד מהעסקה.
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל פ"ת
הפועל ת"א הפועל פ"ת
מאיימים בחרם מנויים. הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
המייל הראשון נשלח במהלך השבוע שעבר, ובו צוינה ההצעה עצמה על פי הסעיפים הבאים: 1. כיסוי החובות שנצברו עד כה. 2. השבת מלוא ההשקעה של קבוצת המשקיעים בעונה הנוכחית. 3. בעלות של מאה אחוז בלבד. 4. לקיחת הקבוצה גם במקרה של ירידת ליגה. 5. בדיקת נאותות מהירה על מנת להתחיל את ההכנות לעונה הבאה, תוך כדי העמדת תקציבים.
אחד התנאים מבחינת מינצברג היה שהמיליארדר יזדהה, מה שקרה אתמול, כשנשלחה הודעה עם שמו המלא של אדמונד ספרא שהבהיר כי מדובר בו והוא מעוניין לרכוש מיידית את המועדון.
פורסם לראשונה: 14:46, 21.04.24