משקיף המשחק אמש (שני) בין הפועל תל אביב לבית"ר ירושלים, רונן הרשקו, יגיש היום דו"ח חמור על האירועים בבלומפילד שקדמו לפתיחת המחצית השנייה, וכללו השלכת חפצים מצד קהלי שתי הקבוצות ועיכבו את חידוש ההתמודדות.
הרשקו הודיע במהלך המשחק להנהלת הפועל ת"א כי במקרה שאוהדי הקבוצה ישליכו שוב חפצים, לא תהיה ברירה והקבוצות יירדו בשלב הראשוני לחדרי ההלבשה, במידה והקהל האדום שוב יבצע את אותה פעולה המפגש יופסק לאלתר.
3 צפייה בגלריה
איתמר ניצן
איתמר ניצן
החפצים שנזרקו על איתמר ניצן
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
איתמר ניצן עם איתן שמואלביץ'
(צילום: עוז מועלם)
שופט המשחק איתן שמואלביץ', שנראה תחילה המום מהאירועים, ביקש בין היתר מהקפטנים, אופיר קריאף ודן איינבינדר, להרגיע את הקהלים.
בדו"ח המשקיף והשופט יצוין כי המחצית השניה נפתחה באיחור של כ-10 דקות בשל השלכה בלתי פוסקת של כוסות, מצתים וחפצים נוספים לרחבות השוערים, וגם עם פתיחת המחצית השנייה נמשכה השלכת החפצים, כשבין היתר מיציע אוהדי בית"ר גם נזרק צילינדר מברזל, אותו הציג שמואלביץ' בפני הרשקו.
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים בבלומפילד
אוהדי בית"ר ירושלים בבלומפילד
האבוקות בבלומפילד
(צילום: עוז מועלם)
שני המועדונים יעמדו לדין משמעתי, בית"ר גם על נושא הדלקת האבוקות. מספר אוהדים משני המחנות עוכב אחרי שנתפסו משליכים חפצים שונים, ראיות שיציג תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף בפני בית הדין מחר או בשבוע הבא, כשהקבוצות יואשמו בהתנהגות בלתי הולמת בנסיבות מחמירות של האוהדים.
שר התרבות והספורט חילי טרופר מתכוון לכנס ישיבה דחופה לאור האירועים האלימים בשבועות האחרונים בכדורגל הישראלי, כמו זה בלומפילד אמש ובאצטדיון דוחא במפגש בין בני סכנין למכבי נתניה לפני פגרת הנבחרת, יחד עם נציגי המשרד לביטחון פנים והמשטרה, על מנת למצוא פתרונות למגמה, שכוללת גם פריצת אוהדים למגרשים. בין היתר ידרוש טרופר לאפשר הרחקות ארוכות טווח של אוהדים על ידי רשויות אכיפת החוק.