התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
ענאן חלאילי הגיע לארגנטינה היישר מקבוצת הנוער של מכבי חיפה, אבל אף אחד לא חשב לרגע שהוא יהפוך למלך השערים של הנבחרת הישראלית, עם שלושה כיבושים בדרך למדליית הארד העולמית. רק שלושה שחקנים כבשו יותר שערים במונדיאליטו מאשר חלאילי. מדובר באיטלקי סזאר קאסאדיי, שעבר את סקילצי ופאולו רוסי עם שבעה כיבושים; מרקוס לאונרדו מברזיל עם חמישה ואוסקר קורטס מקולומביה עם ארבעה. ביום ראשון מול דרום קוריאה, כבש חלאילי את השער השלישי של ישראל, אחרי שבישל את השער החשוב ביותר של המשחק ישירות לוולה של עומר סניור.
מסע הקסם במונדיאליטו - כתבות נוספות
"כולם זלזלנו בנו. אני לא מדבר רק לקראת המשחק מול דרום קוריאה, בגלל שחמישה שחקנים שלנו עברו לנבחרות אחרות. הרגשתי שכל המדינה זלזלה בנו בתחילת הטורניר, ביכולות של הנבחרת שלנו", מתפוצץ חלאילי. "הוכחנו לכל אחד במדינה מי זו הנבחרת הזו, סגנית אלופת אירופה שעומדת על פודיום עולמי. עשינו את המקסימום, הגענו מפוקסים לכל משחק, השקענו והגיע לנו".
2 צפייה בגלריה
חלאילי חוגג
חלאילי חוגג
חלאילי חוגג נגד ברזיל
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
חלאילי (18), שחקן התקפה שמוצב בדרך כלל באגף אך יכול לשחק גם באמצע, התחיל את צעדיו הראשונים במכבי חיפה כבר בגיל תשע. פרט לעונה אחת שבה יצא לשחק במ.כ נווה יוסף (מועדון קטן באזור חיפה), הוא תמיד היה ירוק. במכבי חיפה מספרים על ילד מיוחד שעובד קשה. למרות שלא מדובר בכישרון יוצא דופן, הוא ניחן בתכונות נדירות לשחקנים בגילו: כושר גופני ברמה גבוהה ביותר, מהירות מסחררת ופיזיות. גם אחיו, איאד בן ה-17, משחק במחלקת הנערים של הירוקים ונחשב לשחקן פיזי, עוצמתי ומהיר מאוד.
חלאילי בלט בקבוצת הנוער של מכבי חיפה שזכתה באליפות בעונה החולפת, תחת המאמן מסאי דגו שמונה לא מזמן למאמן הקבוצה הבוגרת במקומו של ברק בכר. הוא כבש 11 שערי ליגה, ועוד לפני המונדיאליטו סימן אותו דגו כמועמד לעשות קפיצה לסגל הבכיר. במקביל, השם שלו כבר נמצא בפנקסי סקאוטים, בין השאר של לגיה ורשה הפולנית, אך יש לו חוזה לשנתיים נוספות במכבי חיפה, שלא תמהר למכור אותו.
2 צפייה בגלריה
חיים וחלאילי
חיים וחלאילי
הערכה הדדית. חיים וחלאילי
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
בעונה הקרובה הוא צפוי לעשות את קפיצת המדרגה שלו בקבוצה הבוגרת. "הלוואי שאוכל להיות המחליף של עומר אצילי (שעוזב לאל-עין מהאמירויות)", הוא אומר במין משאלת לב. "אגיע לעשות את העבודה גם במכבי חיפה, אני יוצא איתם למחנה האימונים ואם לא זה יילך, אצא להשאלה. אני רוצה להיות שחקן הרכב ולא בסגל הרחב".
אתה חוזר לאימונים של מכבי חיפה כמלך שערים של נבחרת הנוער. "נכון, זה רגע מרגש מבחינתי להיות מלך השערים של ישראל. הכי חשוב זה ששימחתי מדינה שלמה ותודה לכל מי שתמך. אני צריך עכשיו מקום למדליה בחדר שלי. הרגשתי שזו עומדת להיות הפריצה שלי".
מדוע? "היו סביבי שחקנים טובים וכשרוניים. יש לנו נבחרת מגובשת וטובה, שהשחקנים בה אוהבים אחד את השני. כל משחק נתנו 100 אחוז והגיע לנו. הנבחרת שלנו היא בדיוק המקום שצריכה להיות המדינה שלנו - דו קיום, חברות, שוויון, כולם אוהבים, יחד עם מאמן גדול כמו אופיר חיים".
פורסם לראשונה: 14:06, 13.06.23