180 דקות. זה מה שעומד בין מכבי חיפה להופעה שנייה ברציפות בשלב הבתים של ליגת האלופות, דבר שאף קבוצה ישראלית לא עשתה מעולם. מחר (רביעי, 22:00) יארחו הירוקים את יאנג בויז ברן במשחק הראשון מבין שניים במסגרת שלב הפלייאוף של הצ'מפיונס. יממה לפני המשחק, קיבלו אוהדי הקבוצה בשורה משמחת, בדמות סיכומו של דולב חזיזה על הארכת חוזהו עד 2027. הקשר צפוי לקבל שדרוג בשכרו, מ-250 אלף דולר לעונה ל-380 אלף. כאשר ההודעה הרשמית צפויה לצאת לאחר המשחק נגד השווייצרים.
חזיזה עבר למכבי חיפה בשנת 2019 לאחר חמש שנים בבני יהודה, איתה הוא זכה פעמיים בגביע המדינה. יש לו 31 שערים ו-34 שערים ב-170 הופעות במדי הירוקים, עמם זכה בשלוש אליפויות, פעמיים אלוף האלופים וגם פעם אחת בגביע הטוטו. כמו כן יש לו 14 הופעות במדי נבחרת ישראל.
3 צפייה בגלריה
חזיזה חוגג
חזיזה חוגג
יישאר עוד שלוש וחצי שנים בכרמל. חזיזה
(צילום: עוז מועלם)
המאמן מסאי דגו דיבר במסיבת עיתונאים רשמית לקראת המשחק החשוב מול יאנג בויז: "אנחנו עומדים בפני משימה לא פשוטה. יאנג בויז קבוצה איכותית, יהיה קרב מעניין. ככל שאנחנו עוברים יותר שלבים אנחנו פוגשים יריבות יותר קשות, אבל אנחנו מכבי חיפה ואנחנו צריכים לבוא ולעשות הכל כדי לנצח מחר מול הקהל שלנו". על תכנית המשחק שלו: "מול כל יריבה אנחנו באים עם רעיון אחר, תראו מחר מה אנחנו מתכננים לעשות".
דגו הוסיף על היריבה: "זו קבוצה שמשחקת בשלבי הבתים באירופה באופן קבוע. טקטית אנחנו יודעים עליהם הכל כמו שהם יודעים עלינו. נגיע מוכנים לכל סיטואציה. זה לא תלוי רק בי, יש פה קבוצה שלמה שביחד צריכה להגיע מחר ולשחק בצורה אגרסיבית כדי לנצח. זאת קבוצה מאוד גבוהה, נצטרך לבוא מוכנים למצבים נייחים. אם נבוא בסמי עופר עם ביטחון, להם לא יהיה ביטחון וזה יתן לנו שקט".
3 צפייה בגלריה
"יהיה קרב מעניין". דגו
"יהיה קרב מעניין". דגו
"יהיה קרב מעניין". דגו
(עמרי שטיין, ONE)
על לורנצו שימיץ', שהצטרף לאחרונה לקבוצה: "לורנצו זה שחקן שרצינו ועקבנו אחריו. מחר הוא יהיה בסגל. נצטרך לראות אם נשתמש בו. שמח מאוד שהוא כאן, בטוח שהוא יתרום לנו המון. כמו עם שואו, צריך טיפה סבלנות איתו. אני מאוד מאמין בסגל, כל שחקן שיש לנו זה שחקן שרצינו שיהיה כאן. האם נצרף עוד שחקן-שניים? נדע זאת בהמשך. מעריך את המועדון שנותן את כל הכלים כדי לנצח".
על החלטת בין הדין, שהחליט לא להפחית נקודות ממאזן הקבוצה: "חוץ מזה שאני מאוד שמח, אני פחות רוצה להיכנס לזה. יש לנו אנשים טובים מאחורי הקלעים שעושים עבודה מדהימה".
3 צפייה בגלריה
"לשחק פעמיים ברציפות בשלב הבתים של ליגת האלופות זה יהיה מאוד מיוחד". שרי
"לשחק פעמיים ברציפות בשלב הבתים של ליגת האלופות זה יהיה מאוד מיוחד". שרי
"לשחק פעמיים ברציפות בשלב הבתים של ליגת האלופות זה יהיה מאוד מיוחד". שרי
(עמרי שטיין, ONE)
צ'ארון שרי: "ליאנג בויז יש שחקנים מאוד מוכשרים וזו קבוצה מצוינת. אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו ולעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. יהיה מאוד מיוחד לשחק פעמיים ברציפות בשלב הבתים של ליגת האלופות, נעשה הכל כדי להשיג את זה. נהיה מוכנים. התוצאה במשחק מחר לא תלויה רק בי, אני מאמין שכל השחקנים יעשו הכל כדי לשחק טוב ולהשיג תוצאה טובה".

ביאנג בויז מתכוננים לאווירה בסמי עופר

גם יריבת מכבי חיפה, יאנג בויז, ערכה מסיבת עיתונאים לקראת ההתמודדות. המאמן, רפאל ויקי אמר: "אנחנו מכירים מכבי חיפה, ניתחנו אותה היטב. אנחנו יודעים שיש לה ניסיון במעמדים כאלה. רוב השחקנים ששיחקו אצלה בשנה שעברה עדיין היו פה, וזו קבוצה עם חלק התקפי טוב מאוד. אנחנו יודעים למה אנחנו יכולים לצפות מהיריבה, אבל אנחנו מרוכזים בעצמנו".
ויקי הוסיף: "אני מתרגש לקראת המשחק, על רגעים כאלה כולנו חולמים. האווירה באצטדיון תהיה שונה מהאווירה אצלנו, אבל אנחנו מתרגשים מאוד לשחק באווירה כזו. המשחק חשוב מאוד וגם מיוחד. אנחנו על קרובים מאוד לשלב הבתים של ליגת האלופות, שזה חלומו של כל שחקן ומאמן".
הקשר, פביאן רידר: "אנחנו מתכוננים למשחק מחר במלוא הרצינות. צפיתי במשחקים של מכבי חיפה בעונה שעברה, מדובר בקבוצה טובה עם קהל מצוין. האוהדים שלה באים כדי לראות ניצחון, כמו שבמשחק הבית שלנו הקהל יגיע כדי לראות אותנו מנצחים". על האפשרות שיעזוב את הקבוצה: "לא מעוניין להתייחס לשמועות ולדבר על העתיד. אני פה בשביל משחקי הפלייאוף של ליגת האלופות ומרוכז בלעזור לקבוצה".
פורסם לראשונה: 19:13, 22.08.23