צפו בתגובות אחרי הניצחון של מכבי חיפה על בית"ר ירושלים
(צילום: ONE)
אין תצהיר - אין העמדה לדין. אחרי שקשר בית"ר ירושלים דנילו אספרייה טען כי אוהדי מכבי חיפה נהמו כלפיו במהלך המשחק ביום שבת, ביקש ממנו תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף למסור תצהיר על האירוע באצטדיון סמי עופר, כדי שניתן יהיה להעמיד את הירוקים לדין משמעתי. אלא שלמרות שהבקשה הועברה לבית"ר, במועדון לא מסרו תצהיר שכזה.
השופט גל לייבוביץ' אמנם ציין בדו"ח המשחק את תלונתו של אספרייה, אך הדגיש כי איש מצוות השיפוט לא שמע את הנהמות. גם במכבי חיפה וגם המחלקה המשפטית של ההתאחדות ערכו בדיקה על מנת לאתר את הנוהמים, אלא שלא נמצאה לכך שום ראיה. לכן, ובהיעדר תצהיר של אספרייה, לא ניתן להעמיד את חיפה לדין.
1 צפייה בגלריה
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
דנילו אספרייה שחקן בית"ר ירושלים
(צילום: עוז מועלם)
בדומה למקרה שהתרחש עם אנטואן קונטה ב-2019 באותו אצטדיון מול אוהדי מכבי חיפה, אספרייה התבקש להכין תצהיר. במקרה של קונטה אף אותר במצלמות האבטחה והשידור אוהד צעיר שנהם כלפיו, וחיפה עמדה לדין ואף הורשעה ונקנסה ב-10,000 שקל. הפעם, מאחר שלא נמצאו ראיות, החליט עו"ד רשף לפנות לבית"ר ולבקש כי אספרייה יגיש תצהיר בנוגע לאירועים, מה שהיה מוביל להעמדה לדין של האלופה.
אחרי המשחק בית"ר פרסמה הודעת תמיכה בקשר הקולומביאני: "אנו מצרים על החלטתו של השופט שלא לכלול בדו"ח השיפוט את הנהמות הגזעניות כלפי דנילו אספרייה. אנו מאמינים לטענות השחקן במאת האחוזים. חבל מאוד שהדבר לא נבדק בצורה יסודית, כפי שבוודאי היה קורה אם אלו היו אוהדי בית"ר. בית"ר ואוהדיה ימשיכו לחבק ולהוקיר את דנילו אספרייה בכל מקום".