מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו, הגיע הערב (רביעי) למסיבת העיתונאים לקראת המשחק מול ויאריאל (חמישי, 19:45) עם דיסקית על צווארו ובה מסר להשבת החטופים שבשבי החמאס. לאחר מכן בישר לעיתונאים כי סבתו הלכה לעולמה, ארבעה חודשים בלבד לאחר מות אביו.
"אני רוצה לחזק את המשפחה שלי ולומר לה שאני אוהב אותה", אמר דגו - שביקש לקצר בדבריו. "קשה לדבר על כדורגל. העם שלנו עובר חודש קשה. יש לנו חיילים בעזה. אנחנו עם חזק ובטוח שננצח".
2 צפייה בגלריה
דגו
דגו
דגו עם הדיסקית על צווארו במהלך מסיבת העיתונאים
(צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה)
מוקדם יותר היום, בהודעת מועדון, בישרה האלופה הישראלית כי צ'ארון שרי, אחד השחקנים החשובים של הקבוצה, לא יהיה בסגל למשחק נגד הספרדים לאחר שנאלץ לטוס למולדתו, הולנד, בעקבות בעיה אישית עם משפחתו.
שרי היה צפוי לפתוח בקישור של דגו, לצד שואו ועלי מוחמד, וכעת דגו יצטרך להחליט על שחקן אחר שיעלה בהרכב במקום כוכבו. יש לציין, שדיא סבע כלל לא יצא עם הקבוצה לקפריסין, ונראה כי הוא בדרך החוצה מהקבוצה. בחלק הקדמי ענאן חלאילי צפוי לפתוח באגף הימני בעוד פרנטזי פיירו יפתח בחוד, יחד עם דין דוד.
2 צפייה בגלריה
שרי
שרי
נאלץ לחזור לארצו, ולא יעמוד לרשות מכבי חיפה למשחק נגד ויאריאל. שרי
(צילום: עוז מועלם)
ויאריאל מגיעה למשחק הזה עם צרות משלה. מעמדו של המאמן פאצ'טה מעורער, זאת לאחר שהוא מונה רק לפני חודשיים אחרי פיטוריו של קיקה סטיין. ויאריאל נמצאת במקום ה-13 בספרד והפסידה במחזור האחרון 3:2 לאתלטיק בילבאו. בספרד מדווחים כי הפסד למכבי חיפה עשוי לחרוץ את גורלו של פאצ'טה, והנהלת ויאריאל כבר סימנה לו מחליף: מרסלינו, שכבר אימון בקבוצה בין השנים 2013 ל-2016.
מאמן 'הצוללת הצהובה, פאצ'טה, התייחס במסיבת העיתונאים לקראת המשחק למצבה הבעייתי של מכבי חיפה, שנאלצת לארח את משחקיה במדינה אחרת ולא מתאמנת באופן סדיר: "לפעמים מצבים כאלה יכולים לאחד קבוצות. יש מקרים שקבוצה לא התאמנה יחד ועדיין הצליחה להגיע להישגים גדולים, כמו דנמרק ב-1992 - שזכתה ביורו בסופו של דבר".
גם המגן, אלברטו מורנו, דיבר על מצבם של הירוקים: "הם בתקופה לא פשוטה ולא התאמנו כמו שרצו, אבל אנחנו צריכים להתרכז בעצמו ובמועדון שלנו. אנחנו חושבים רק על ניצחון, לעשות את שלנו בליגה האירופית. אנחנו לא יכולים להיות תלויים במה שקורה אצל היריבה. אנחנו לא צריכים לחשוב על שום דבר אחד מלבד שלוש הנקודות".
פורסם לראשונה: 13:28, 08.11.23