למרות ההפסד אמש (שבת) 2:1 לרומניה, שחיסל סופית את הסיכוי של ישראל לעלות ליורו 2024 דרך והמוקדמות, אין כוונה בהתאחדות לכדורגל הישראלית לבצע זעזועים. נכון לעכשיו, המאמן אלון חזן צפוי להמשיך לקבל את הקרדיט ויהיה זה שיוביל את הנבחרת גם במשחקי ההזדמנות האחרונה להעפיל לטורניר שיתקיים בקיץ בגרמניה - משחקי פלייאוף ליגת האומות, שייערכו בחודש מרץ הקרוב.
גם למנהל המקצועי יוסי בניון יש חוזה עד מרץ, כך שהוא ימשיך יחד עם חזן בניסיון לעלות ליורו. השניים הובילו את ישראל למקום הראשון בבית 2 של דרג ב' בליגת האומות, מעל איסלנד ואלבניה, שהבטיחה את מקומה בגרמניה 2024 דרך מוקדמות היורו. בעקבות התוצאות במשחקי הפלייאוף תתקבל החלטה סופית לגבי השניים.
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
מאמן נבחרת ישראל אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
נסיבות מקלות והזדמנות נוספת. אלון חזן עם המנהל המקצועי יוסי בניון
(צילום: עוז מועלם)
הדעות לגבי השניים חלוקות. מצד אחד ישנם גורמים שלא מסתירים את מורת רוחם על התנהלותם, ובין בניון למנכ"ל ההתאחדות, ניב גולדשטיין, ישנה מתיחות. בכל מקרה, עתידם של בניון וחזן נמצא בידיו של יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ. האחרון שותף להבנה שישראל הוגרלה לבית יחסית נוח והצליחה לקחת משלוש הנבחרות הבכירות בבית 9 רק שלוש נקודות מ-18, והצליחה לנצח רק את בלארוס ואנדורה.
הדעות לגבי השניים חלוקות. מצד אחד ישנם גורמים שלא מסתירים את מורת רוחם על ההתנהלותם, כשנרשמה מתיחות גדולה בין בניון למנכ"ל ההתאחדות, ניב גולדשטיין, כשעתידם של בניון וחזן נמצא בכל מקרה בידיו של יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ. האחרון שותף להבנה שישראל הוגרלה לבית יחסית נוח ושבסופו של קמפיין היא הצליחה לקחת משלוש הנבחרות הבכירות בבית 9 רק שלוש נקודות (16 אחוזי הצלחה), והצליחה לנצח רק את בלארוס ואנדורה.
2 צפייה בגלריה
ישראל רומניה יורו 2024
ישראל רומניה יורו 2024
יוזמן גם למשחקי הפלייאוף. זהבי אמש
(צילום: עוז מועלם)
מצד שני, לא מתעלמים בהתאחדות מהנסיבות האובייקטיביות של אירוח שני המשחקים הקריטיים ביותר (נגד שווייץ ורומניה) מול כ-2,500 אוהדים בהונגריה ולא בבלומפילד או בסמי עופר כשהם מלאים. בנוסף, נלקחה בחשבון גם השבתת הליגה הישראלית בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", מה שמקשה לשפוט לחומרה את התוצאה הסופית בקמפיין הנוכחי, שיסתיים במשחק מחרתיים במשחק החוץ נגד אנדורה.
במסגרת משחקי הפלייאוף, מקווים בישראל כי משחק הבית בחודש מרץ יהיה בבלומפילד, בתקווה שעד אז תסתיים המלחמה או לכל הפחות תאשר אופ"א קיום משחקים בארץ. היריבה שככל הנראה תחכה לישראל בחצי גמר הפלייאוף תהיה אוקראינה, שעל הנייר נחשבת לאיכותית יותר. במקרה שהיא תנצח במחזור האחרון של מוקדמות היורו (בית 3) את איטליה, יתמודדו השחקנים של אלון חזן בפלייאוף נגד איסלנד. המנצחת בין השתיים תתמודד בגמר נגד יריבה שטרם נקבעה.
מי שצפוי לשוב עד אז לסגל הנבחרת הוא מנור סולומון מטוטנהאם, כמו גם דולב חזיזה, כשגם ערן זהבי ומיגל ויטור יקבלו זימונים במידה שיהיו כשירים.