תחושות אכזבה קשות בנבחרת ישראל לאחר ההפסד אמש (שבת) 2:1 לרומניה. החבורה של חזן לא הצליחה לנצל שער יתרון מוקדם של ערן זהבי, נכנעה לנבחרת קשוחה וממושמעת ואיבדה את סיכוייה להעפיל לאליפות אירופה בקיץ הבא בגרמניה (לישראל נותר עדיין משחק אחד חסר חשיבות באנדורה ביום שלישי). עם זאת, ישראל עדיין תוכל להגיע לטורניר דרך פלייאוף ליגת האומות שייערך במרץ, אך כרגע זה לא ממש מנחם.
למרות האכזבה הגדולה, הן על המגרש והן בחוסר היכולת לעמוד בציפיות לנצח עבור מאות ניצולי הטבח מה-7 באוקטובר שעודדו ביציעים ומדינה שלמה שציפתה לאתנחתא, שררה בקרב שחקני הנבחרת וחברי המשלחת ההסכמה כי "התוצאה אינה משקרת", הן נגד הרומנים במשחק אמש והן בטורניר כולו. ההפסד והאכזבה הישראלית היו כפולים: שווייץ לא הצליחה לנצח את קוסובו, וניצחון ישראלי היה מבטיח לה עלייה כמעט וודאית ליורו.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל
תחושותב קשות. שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
"כרגע כולנו מאוכזבים", אמר יוסי בניון לאחר המשחק, "אבל בסופו של דבר, אם רומניה ניצחה ועלתה אז מגיע לה יותר ממה שמגיע לנו. לא דיברנו על מה שקרה בארץ ולא חיפשנו תירוצים, זה מצב נתון שהיינו צריכים להתמודד איתו ולא הצלחנו. הייתי מוותר על כל יורו ב-100 שנה הקרובות בתמורה לוותר על האירוע שקרה ב-7 באוקטובר, לצערי זה קרה וכתוצאה מזה היינו צריכים לשחק בחו”ל ולא מול 30 אלף בטדי מול רומניה, אבל אלה עובדות ואין מה לתרץ".
בניון התייחס לסדרת ארבעת המשחקים המכריעים, בהם עד כה השיגה ישראל נקודה: "במשחק הראשון נגד קוסובו לא היינו טובים בכלל, נגד שווייץ בחצי השני ראינו שאנחנו נבחרת שיודעת לשחק כדורגל ולחצנו כמו שצריך. אני הרגשתי שזה מה שיהיה היום וגם זה מה שקרה בדקות הראשונות - אין יותר טוב מאשר להבקיע שער מוקדם. לחצנו והיה נראה שרומניה הייתה קצת מבולבלת, אבל התקפה אחת שלהם, עשינו טעות, והם חזרו למשחק. הם היו יותר טובים בחצי השני והגיע להם".
המנהל המקצועי של הנבחרת המשיך: "אין שום חרטות, ממש לא, אפילו לא אחת. אנחנו שלמים עם הדרך ועם ההתנהלות שלנו. ברור שאנשים מסתכלים רק על התוצאה וזה בסדר גמור, אבל אנחנו רואים הרבה דברים טובים בנבחרת, קמפיין שלם שבפעם הראשונה אתה ממלא אצטדיונים ב-30 אלף אוהדים, העלנו המון צעירים מנבחרת הנוער והאולימפית ששיחקו והתקדמו, יש פה נבחרת לעוד המון שנים. אני מאמין בדור ההמשך, ואני מאמין שאנחנו נעלה ליורו במרץ".
על ההחלטה להשעות את החלוץ שון וייסמן מהמשחק: "מבחינתי זה סיפור מאוד פשוט. שחקן שעבר עבירת משמעת, הבין והתנצל על מה שעשה. ראיתי פרסומים כאלו ואחרים, אבל לטובתו ולטובת כולם, אני לא אחזור על המילים שהוא אמר, לא רק מה שראיתם, אלא גם מה שלא ראיתם לכיוון הצוות ולכיוון הספסל.הוא לא השאיר לנו שום ברירה ואני חושב שהעונש שהוא קיבל הוא מינימלי".
"הדקות הראשונות היו בדיוק כמו שחלמנו", אמר ערן זהבי, "זה היה טירוף, לא השכלנו להבקיע את השני ופתאום ירדנו, ספגנו את השער והתחלנו לרדוף אחרי המשחק. פשוט לא הלכנו לפי התוכנית וחבל, כי הרגשתי שאנחנו יכולים לעשות את זה. עובדתית נראינו לא טוב, ובחלקים גדולים מהמשחק שיחקנו מבולגן ועם הרבה לחץ. יש עוד הזדמנות במרץ, ככה שאנחנו לא מורידים את הראש. שחקנים חשובים כמו מנור סולומון וליאל עבדה יחזרו ונקווה לעשות את זה".
"זה מאוד מאכזב כי באמת רצינו לשמח את כל מי שהגיע לפה ואת מי שבבית. אנשים עברו דברים מאוד קשים, רצינו לתת להם רגעים של אושר. לא היינו מספיק טובים היום וכשאתה לא מנצח הרבה משחקים בקמפיין, לא מגיע לך לעלות. הטבלה לא משקרת, חבל שלא ניצחנו, אבל ננסה לעשות את זה במרץ ואני מקווה שנעמוד במשימה".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
"כשאתה לא מנצח הרבה משחקים בקמפיין, לא מגיע לך לעלות". ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)
על הקאמבק שלו לנבחרת: "אני שמח שחזרתי, אני לא מוותר על ההזדמנות האחרונה, אני מאמין שנעשה את זה בסוף. אני מרגיש שאני חוזר לעצמי עוד פעם ועוד פעם עם 'ההזדמנות האחרונה', אבל אנחנו נעשה את זה".
מאמן הנבחרת, אלון חזן, התייחס למשפחות וילדי העוטף שהיו ביציעים: "הם באו וחיזקו את כולם, ונתנו פה הופעה מדהימה לא של קהל - של עם. של אנשים שקמים מתוך זוועות נוראיות. הם באו והוכיחו שהעם הזה אף פעם לא נגמר. הם דוגמה טובה לכולם, לכדורגל, לספורט, לחיים של כולנו. הייתי שמח אם היינו לוקחים עוד טיפה מהם כדי להפוך את המשחק לטובתנו. אני חושב שכל אחד צריך להתגאות באנשים האלה שחוו אותם, ראו אותם ושמעו אותם. הם התקווה לעם שלנו שיהיו ימים טובים יותר".