הפועל ת"א ספגה אמש (שלישי) 5:0 בדרבי מול מכבי ת"א, בפעם הרביעית בתולדותיה. זה היה ערב עגום מבחינה ספורטיבית וגם בגלל מה שקרה מחוץ למגרש. אבל יו"ר קבוצת הניהול האמריקאית, דיוויד מינצברג, נותר אופטימי.
"העונה הצלחנו להשיג נקודות איפה שנכשלנו בשנה שעברה, ככה שיש התקדמות, אנחנו עדיין מקדימים את הלו"ז אליו כיוונו", אמר מינצברג במסיבת העיתונאים לאחר המשחק. "ב-NBA הייתי בקבוצה שזכתה באליפות וחוותה לפעמים מכות כאלו, גם בפליימות' בעונה שעברה הפסדנו 5:0. המאמן עושה עבודה מצוינת. יש לי אמון מלא בקבוצה הזאת, אנחנו עומדים מאחוריהם ויודעים שהם רק מחכים למשחק הבא".
5 צפייה בגלריה
מינצברג. אופטימי
מינצברג. אופטימי
מינצברג. אופטימי
(איציק בלניצקי)
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
עוד דרבי עגום מבחינתם. שחקני הפועל ת"א מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם )
מינצברג הוסיף: "נילחם חזק יותר, לעולם לא ניבהל או נוותר. בנינו את הקבוצה הזו בצורה נכונה עם האנשים הנכונים, הכדורגל הישראלי הוא מאוד קשוח והפסדנו לקבוצה טובה, אבל אני רואה את האש שיש לקבוצה הזאת. האנשים שיש לנו אלה האנשים שאתה רוצה להיות סביבם בסיטואציות לא פשוטות כאלה, אנחנו מאמינים במערכת ובצוות המקצועי וזה לא ישתנה כי אלה האנשים הנכונים בשביל המערכת"
זה היה ערב שמינצברג יכול היה להיות גאה בו בדבר אחד בלבד - בכך שהבקשה שלו מאוהדי הקבוצה שלא להדליק אבוקות נענתה, בניגוד להבטחת של אוהדי מכבי ת"א בפני בן מנספורד. ועדיין, זה היה ערב עגום שכלל עצורים ועימותים עם כוחות המשטרה. הבעלים התייחס לאירועים הקשים: "יש כאן סביבה מדהימה לכדורגל, אבל יש כאן בעיות. מאוד מתסכל אותי מה שקרה לפני המשחק, האוהדים שלנו מדהימים ועשו כל מה שביקשנו. אני רוצה ומחויב להיות חלק מזה, לעבוד עם המועדונים, ההתאחדות, שר הספורט, כולם צריכים לעבוד יחד כדי ליצור סביבה טובה יותר שכולם יראו כמה הכדורגל כאן מעולה. אי אפשר לתקן הכל עכשיו. זה לא קרה הלילה ואני חושב שזה מתסכל עבור כולם. זה שובר לי את הלב".
5 צפייה בגלריה
השוטרים עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
השוטרים עם אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
"מה שקרה עם האוהדים מתסכל מאוד"
(צילום: עוז מועלם)

"ידענו שסגירת היציעים תהווה בעיה"

"זה עצוב שהיו רק 17,000 אנשים במשחק. אנחנו נהיה חייבים למצוא דרך יותר טובה לארגן משחקים, רק מלהיות פה ולהסתכל לשחקנים בעיניים אני יודע כמה הם מחכים לאימון הבא ולמשחק הבא", אמר מינצברג. "אנחנו לא רוצים שדבר כמו שקרה הערב יקרה שוב. הדבר שחוויתי הערב, יישאר איתי לתקופה. אנהל שיחות עם בעלי קבוצות אחרים ואנשים ממינהלת הליגות וההתאחדות כדי לוודא שכולם יודעים מה קורה ולראות איך אפשר לפתור את זה. אנחנו מחוייבים למציאת פתרון, אבל לא נוכל לעשות את זה לבד, חייבים לעשות את זה ביחד".
"הילדים שלי הם אוהדים וכשאנשים מגיעים למגרשים הם לא יכולים להיות מוטרדים מאלימות", סיכם האמריקאי. "אין לי כרגע תשובות, אבל בדיוק כמו שאנחנו משקיעים זמן ואנרגיה בביצועים על המגרש נשקיע גם במסביב. אנחנו רוצים להיות חלק מהתהליך וחלק מהפתרון. יש בעיות בכדורגל הישראלי. המנכ"ל שלנו והבכירים האחרים במועדון חששו מאוד מהעונש שעומד נגדנו והשערים הסגורים, חשבנו שזה ייצור בעיות וזה אכן יצר. העונש פגע בנו. זה מבאס. האוהדים חיכו הרבה זמן".
5 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
אוהדי הפועל ת"א מחוץ לאצטדיון בלומפילד
"ידענו שיהיו בעיות"
(צילום: עוז מועלם)
למרות ההצלחה של היריבה העירונית, שגם היא נמצאת בבעלות זרה, אמר מינצברג: "אני לא מסתכל על המודל של מכבי ת"א, אני רק רוצה לנצח אותם בכל דבר. אנחנו רוצים לנצח כל קבוצה על המגרש ולהיות הכי טובים בכל דבר שאנחנו עושים. אני לא יכול לחכות לשחק מול מכבי שוב, אני מאוד רוצה לנצח אותם, הפעם זה כאב אבל נהיה יותר מוכנים לפעם הבאה. זה בסוף משחק אחד ונצטרך להגיע חזקים למשחק הבא".
מינצברג התייחס לבנייה תקציב הגבוה ביותר ב-10 השנים האחרונות לפחות: "עדיין יש סיכוי לשחק בפלייאוף העליון ולהשיג את כל המטרות. זה הפוקוס שלי ושל המאמן, אני יודע שאנחנו בידיים טובות. הלילה לא אשן הרבה ולא אוכל הרבה".
5 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א רובי קין עם מאמן הפועל ת"א מייקל ולקאניס
מאמן מכבי ת"א רובי קין עם מאמן הפועל ת"א מייקל ולקאניס
"היה לא אחראי". ולקאניס
(צילום: עוז מועלם)

ביקורת על ולקאניס: "הרכב לא אחראי"

ההפסד גרם לביקורת כלפי מנהל מחלקת הכדורגל, חן סול, על בניית הסגל עם שלושה זרים בכירים בלבד - השוער אמיליוס זובאס שהיה ביום חלש מאוד, יחד עם חוסה רודריגס ואלן אוז'בולט שגם היו חלשים - בזמן שעזיז עבדול קאיונדה ובראיין פאסי בכלל לא שיחקו.
מי שעוד זכה לביקורת הוא המאמן מייקל ולקאניס. "כנראה שהוא נסחף לקראת הדרבי ופתח בהרכב לא אחראי, התקפי מידי, עם שחקנים התקפיים שלא עשו כלום והיו יותר מדי כבדים", אמרו בהפועל, כשעיקר הביקורת הופנתה כלפי עומרי אלטמן. "לא יכול להיות שאלו הבלמים, אור ישראלוב הוא פרוספקט מצוין אבל זה לא מספיק, אור בלוריאן ראה את הגב של כולם, המגנים שלנו היו הכי חלשים ומרכז השדה היה גרוע".
המאמן עצמו אמר: "ספגנו שער שני שלא היינו צריכים לספוג. חטפנו סטירה לפנים, אבל חשוב להיות חיוביים. זה יכאב היום, יכאב מחר, אבל נעבור את זה. דברים כאלה קורים בכדורגל ועכשיו צריך להבין איך מתקנים את זה. צריך לדעת להתאושש ולא להתעכב על מה יכול היה להיות. אסור להסתכל אחורה, עכשיו זה הזמן להעריך מה שצריך ולהמשיך הלאה. אם היינו משחקים הגנתי הייתם מתלוננים שלא תקפנו מספיק ועכשיו מתלוננים שבאנו התקפיים מדי. בסופו של יום אנחנו קצת יותר מתקדמים ממה שציפינו להיות בשלב הזה, זאת סטירה לפנים, אבל צריך לראות את הטוב ולהמשיך הלאה".