האמת, וכמו שכבר התרגלנו בשבועות האחרונים, מכבי חיפה סיפקה אתמול (רביעי) עוד הופעה מכובדת בליגת האלופות, אבל נשארה בסיום רק עם המחמאות. מחצית שנייה נהדרת, שער של דין דוד (הראשון שלה העונה מחוץ לסמי עופר בשלב הבתים) ושלוש קורות מצד עומר אצילי הספיקו להפסד מכובד - 3:1 בטורינו ליובנטוס, במחזור השלישי בצ'מפיונס.
כמובן שגם העובדה שהמשחק נערך פחות משעתיים לאחר יום הכיפורים לא עזר לירוקים. ברק בכר פתח בהרכב רק עם שחקנים שלא צמו, מתוכם שניים ילידי ישראל - שון גולדברג ומוחמד אבו פאני - ורק במחצית השנייה הכניס את יתר שחקני ההרכב הראשון הקבועים למערכה. "אי אפשר לדעת מה היה קורה אם היה עולה הרכב אחר", הודה בכר. "השחקנים נכנסו בפיגור ולפעמים אין לך מה להפסיד, אתה יותר משוחרר ותוקף יותר, אבל אין ספק שהמחליפים עזרו לנו ולא היינו רחוקים מלהשוות".
5 צפייה בגלריה
דילן באטובינסקה
דילן באטובינסקה
מכבי חיפה נותרה שוב רק עם המחמאות. בטובינסיקה
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
דין דוד
דין דוד
שרי מפרגן לדוד אחרי השער. "הגענו כדי להשיג נקודות"
(צילום: EPA)
ואכן, אחרי המצמק של דוד (75) - חיפה לא הייתה רחוקה מלאזן את התוצאה, אבל משחק ענק מהעבר השני של אנחל די מריה (שלושה בישולים) ושער שני במשחק של אדריין ראביו (80) - סגרו עניין עבור יובנטוס, שהשיגה נקודות ראשונות העונה במפעל. חיפה, לעומת זאת, עם 0 נקודות ויחס שערים 8:2.
"לקבל מחמאות זה נחמד, אבל הגענו לאצטדיון בכדי לעשות משהו מיוחד ולהשיג נקודות", אמר צ'ארון שרי, המצטיין של הירוקים בסיבוב הראשון בצ'מפיונס. "טוב, נשיג אותן בשבוע הבא". שרי התייחס גם לדקות בהן היה נראה שחיפה קרובה לשוויון: "אחרי ה-2:1 הייתה לנו הרגשה טובה שנשווה, אבל הגול השלישי שלהם הוריד את הרצונות שלנו לטמיון. עד השער הזה היינו בטוחים שנשווה".
5 צפייה בגלריה
מכבי חיפה
מכבי חיפה
הופעה מכובדת, אבל מה עם הנקודות? שחקני חיפה בסיום המשחק בטורינו
(צילום: רויטרס)

הניצחון של בטובינסיקה, המזכרת של מאור לוי

אגב, מי ש"זכה" בחולצה של די מריה בסיום היה דילן בטובינסיקה, שהיה מאושר מהמזכרת. מאור לוי הצעיר התלוצץ בסיום המשחק ואמר: "לפחות הצלחתי להצטלם עם פאבל נדבד". ועדיין, אם נשים את הבדיחות בצד, הירוקים סיימו את הערב בתחושת גאווה. שחקן בקבוצה אמר: "הוכחנו שמכבי חיפה באה לכל מגרש בארץ ובאירופה כדי לשחק כדורגל ולנצח, לא לשחק על תוצאה. הפכנו את המועדון הזה לשם דבר, הקהל שלנו נותן הצגה בכל מקום והקמפיין הזה עושה הרבה כבוד לכדורגל הישראלי".
גם שרי הסכים עם זה: "אם במחצית הראשונה הם שלטו, בשנייה אנחנו שלטנו. אנחנו לומדים תוך כדי תנועה. ממול הייתה קבוצה טובה, שחקנים נהדרים והיו להם התקפות מסוכנות. אם נשחק ככה בסמי עופר, התוצאה תהיה אחרת בשבוע הבא".
5 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
"אם נשחק ככה בסמי עופר, התוצאה תהיה אחרת בשבוע הבא". שרי
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
ברק בכר מאמן מכבי חיפה
יכול להסתכל גם על חצי הכוס המלאה. בכר
(צילום: רויטרס)
שרי התייחס גם לצום יום הכיפורים והעובדה שחלק מהסגל נאלץ להגיע למגרש מיד לאחר סיומו: "יש לי באמת כבוד לשחקנים האלה. זה קשה. אני מכיר את זה כבר משנה שעברה. השחקנים קמו מהצום עם כאב ראש. אני באמת מכבד אותם ששיחקו טוב במחצית השנייה".
בכר יכול להסתכל גם על חצי הכוס המלאה. לצד ההפסד ליובנטוס, הוא "נהנה" מכך שהכוכבים הגדולים שלו, ביניהם עומר אצילי, לא שיחקו 90 דקות ומגיעים רעננים יחסית למשחק הליגה בשבת מול בני ריינה. אצילי, כאמור, היה אחד מאותם שחקנים שזכה למחמאות גדולות על משחקו. "הוא הוכיח בחצי שעה שהוא ברמה של קבוצה אירופית גדולה", אמרו במועדון. "הוא מתאים לרמות האלה. הוא עשה כל העולה על רוחו במגרש, בזמן שהיה על כר הדשא, ומגיעים לו שבחים אדירים. יכולנו להוציא הרבה יותר אם הוא היינו בהרכב החזק 90 דקות, אבל הפנים כבר לליגת העל".