במכבי חיפה רואים בחומרה את דבריה של אשתו של דיא סבע, נרמין, והעובדה שהקהל קורא לשחרר אותו מהקבוצה לא נותנת לו נקודות זכות. גורם במועדון הבהיר ל-ynet כי ברגע שסבע ישוב ארצה מחו"ל, הוא יוזמן לשיחת בירור במשרדי הקבוצה, ולאחר מכן תתקבל החלטה בנוגע לעתידו.
במועדון קיבלו פניות ממאות אוהדים הקוראים לשחרר את סבע מהקבוצה בעקבות ההתבטאות של אשתו, כשגם ההבהרה וההתנצלות מצדה ומצד השחקן לא התקבלו על ידי האוהדים הזועמים. יש לציין כי גם ככה סבע, המשתכר הגבוה ביותר במכבי חיפה, חש פגיעה במעמדו, כאשר מאמן הקבוצה מסאי דגו לא חשש לספסל אותו, יותר מפעם אחת - דבר שגרר לא מעט תחושות של אי שביעון רצון מצד החלוץ.
2 צפייה בגלריה
דיא סבע
דיא סבע
בדרך החוצה ממכבי חיפה? דיא סבע
(צילום: עוז מועלם)
כאמור, אשתו של דיא סבע, נרמין, עוררה את זעמם של אוהדי ספורט רבים בעקבות טקסט שפורסם בסטורי בחשבון האינסטגרם שלה. "גם בעזה יש ילדים", נאמר בפוסט ששיתפה - ומחקה. "כבר 800 ילדים מתו בעזה מההפצצות שלנו. ובין אם הם כלואים בין הרצחנות של חמאס להפצצות שלנו בישראל, אנחנו חייבים להגיד שצריך לעשות הכל כדי שילדים לא ימותו, כי זו האמת, אין הבדל בין ילד לילד".

ההתנצלות - והפוסט של החלוץ: "לא ידעתי מה היא מעלה"

הסטורי שהעלתה אתמול עורר זעם רב כלפיה וכלפי בעלה ברשתות החברתיות - גם מצד אוהדי מכבי חיפה. במועדון זועמים על הפוסט, ושחקן בקבוצה אמר: "זה מביש. החשבנו אותו כאחד מאיתנו, ציפינו שיגנו את הרצח והשואה שהעם שלנו עבר".
בעקבות הסערה, סבע מחקה את הפוסט ופרסמה התנצלות: "חשוב לי להבהיר ולהדגיש כמה דברים אחרי הפרסומים: אולי הבינו אותי לא נכון. מי שמכיר אותי ואת בעלי מקרוב יודע מי אנחנו. גדלנו עם יהודים, שיחקנו והיינו באותו בית. אלה לא הערכים שגדלתי עליהם, ברור שאני מזועזעת מכל מה שקרה ומגנה את זה.
"אני לא עושה שום השוואות, זה יצא מפרופורציה, הכוונה שלי רק טובה. אין בנאדם אנושי שיכול לתמוך בהריגת ילדים, נשים ובני אדם. אני רואה סרטונים ואני לא מאמינה שזה אמיתי ושזה באמת קרה, זה לא מתקבל על הדעת. זה לא כתוב ולא רשום לא בקוראן, לא בתורה ולא בשום ספר אחר.
2 צפייה בגלריה
סבע
סבע
דיא ונרמין סבע
(צילום: באדיבות מכבי חיפה)
"כשאני רואה סרטון של ילד בבית חולים, פצוע, כואב לי לפני שאני יודעת אם הוא ערבי, יהודי, מוסלמי או כל דת אחרת. אני מתנצלת בפני כולם, לא התכוונתי. מאחלת לכולם שנדע ימים טובים יותר ושקטים יותר".
אחרי ההתנצלות של רעייתו, חלוץ מכבי חיפה פרסם פוסט משלו והתייחס לסערה: "חשוב לי להדגיש שלא ידעתי מה היא מעלה, ברגע שראיתי את הפוסט ביקשתי שזה יימחק מיד. חשוב לי להבהיר שהכוונה שלה אנושית בלבד, רואים על יום סרטונים מזעזעים. היא לא עושה השוואות. היא פרסמה פוסט של שלום מטעם בחור יהודי, וחשבה שהיא מעבירה מסר של פיוס ושלום. היא עשתה את זה בתום לב, אבל היא טעתה ועל זה אני מצטער.
"אני והיא דיברנו עם חברים שלנו מהדרום, שהבית שלנו פתוח בפניהם ושיבואו להיות אצלנו עד שהאירוע יעבור. מצמרר ומזעזע מה שקרה, מגנים בכל צורה את מה שהיה, לא מאמינים שמה שקרה - אמיתי. כל יום רק העמיק את הזעזוע וההבנה שדברים כאלה לא יכולים לקרות בין אנשים.
"זה ברור שהחצים יופנו אליי. מי שמכיר אותנו יודע מי אנחנו, ומה אני עושה בשביל הרבה ילדים וכמה חברים יהודים יש לי. לאשתי יש חולשה מאוד גדולה לילדים קטנים, וזה בא רק מאנושיות, כי באמת רואים דברים מזעזעים. מתנצל בשמה, ומאחל חיים וימים טובים יותר".
דיא סבע עצמו היה בעין הסערה בימים האחרונים, כמו גם כדורגלנים ערבים-ישראלים נוספים, בשל שתיקתו לאור האירועים. הוא הגיב למתקפת חמאס רק כעבור מספר ימים, ולאחר ביקורת שהוטחה בו ובחבריו. בסופו של דבר, חלוץ מכבי חיפה כתב ברשתות החברתיות: "כולנו עוברים ימים לא פשוטים, התמונות והמראות הם קשים. כאב גדול, מתפללים לימים של שקט".
סבע (30) חתם לפני ארבעה חודשים על הארכת חוזה לחמש שנים במכבי חיפה, עד 2028, והפך לשחקן בעל השכר הגבוה ביותר (600 אלף יורו בשנה) בתולדות מכבי חיפה, שעשתה מאמצים ניכרים שלא יעזוב לקבוצה בחו"ל. אחרי החתימה אמר: "אני שמח להיות פה, אני נמצא במועדון הכי גדול בארץ והיה לי כיף בכל שנייה ודקה בחצי השנה המדהימה שלי פה. אני שמח להמשיך. אני מאמין מאוד במועדון הזה, עשו הכל כדי להשאיר אותי פה וזה מחמיא מאוד".