אחרי שדיא סבע סיכם כבר במועדון סעודי על חוזה של 2.5 מיליון יורו לשנתיים, ונראה היה שהוא הולך לעשות היסטוריה ולהיות הישראלי הראשון בליגה שבה ערך אמש כריסטיאנו רונאלדו את הופעת הבכורה – בסוף השבוע האחרון חלה תפנית והעסקה טורפדה מסיבות דיפלומטיות.
סבע, שהחליט להשתחרר מחוזהו בסיבאספור הטורקית מטעמים משפחתיים, קיבל לאחרונה את החוזה מהמועדון הסעודי על מנת לחתום עליו, אחרי שהתנאים הכספיים כבר סוכמו, אבל מימושו הותנה מראש באישור מיוחד מהשלטונות הסעודיים, מאחר שישראל לא מנהלת יחסים דיפלומטיים עם המדינה.
1 צפייה בגלריה
דיא סבע שחקן סיבספור
דיא סבע שחקן סיבספור
לא יעבור לסעודיה? סבע
(צילום: AP)
סבע כבר עשה היסטוריה כשהפך לישראלי הראשון בליגה האמירתית, הרבה בזכות היותו מוסלמי, אבל נראה שסעודיה לא בשלה עדיין לשחקן עם דרכון ישראלי. גם במועדון עצמו חוששים לספוג ביקורת קשה בעולם הערבי בעקבות ההחתמה.
עכשיו סבע בדרך ליעד חדש, וההתלבטות היא בין מספר קבוצות טורקית לחזרה לאמירויות, שם שיחק כאמור בעבר. באמירויות מדובר בהצעות מהקבוצות הבכירות, בעוד שבטורקיה הקבוצות שמנהלות עם סבע מגעים הן בדנה דמירספור, קוניאספור ואלניאספור, כשגם אנקרגוג'ו מעוניינת בו. בכל האופציות מדובר בשכר של יותר ממיליון יורו לעונה, כפי שקיבל בסיבאספור.