בית"ר ירושלים ומשטרת ישראל הגיעו אתמול להסכם פשרה, שקיבל את אישור בית משפט השלום בראשל"צ, מה שמקרב את ברק אברמוב לרכוש את המועדון במהלך השבוע הקרוב.
מהו מתווה הפשרה? בשלב הראשון, אברמוב יעביר ליחידת החילוט חמישה מיליון שקל לאחר שהבעלות שלו על בית"ר ירושלים תאושר בוועדה להעברת זכויות הניהול של ההתאחדות. בשלב השני, הוא יעביר 5.25 מיליון שקל נוספים ב־24 תשלומים החל מספטמבר 2023. במקביל, בית"ר שיעבדה חלק מזכויות השידור שמגיעות לה מהמינהלת ואת ההכנסות מהקניין הרוחני של האגודה לטובת יחידת החילוט.
3 צפייה בגלריה
חוגג ואברמוב
חוגג ואברמוב
חוגג ואברמוב
(צילום: עוז מועלם וראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
(איור: ליאו אטלמן)
מה נותר לאברמוב לעשות עכשיו? אברמוב הגיע כבר לסיכום על רכישת המועדון ממשה חוגג, לפיו הוא צריך להעביר תשעה מיליון שקל על מנת לכסות חלק מהחובות של בית"ר. יתר החובות, בסך של כ־14 מיליון שקל, ייסגרו על ידי אברמוב בפריסה לשנתיים. אחרי שאברמוב עבר את שני המחסומים הראשונים, מכירת בני־יהודה (הוועדה להעברת זכויות אישרה אתמול את הקבוצה שמשה דמאיו עומד בראשה), והשגת אישור מהמשטרה, נותר עכשיו למצוא פתרון לתנאי שהציב אברמוב בהסכם - קבלת ערבות להלוואה בסך עשרה מיליון שקל.
בבית"ר היו משוכנעים תחילה כי עיריית ירושלים תסכים להציב ערבות או להקדים את ההקצבות למועדון, אבל המחלקה המשפטית בעירייה הטילה וטו. לאחר מכן עלתה האפשרות שבעלי המועדונים הגדולים יסייעו, אבל גם כאן ישנם מחסומים משפטיים, וכעת נבדקת האופציה לקבל תשעה מיליון שקל מחברת הנדל"ן שרכשה את בית וגן ומחויבת בסכום זה בעת המעבר של בית"ר למתחם אימונים חלופי. הבעיה היא שאברמוב לא מתכוון להציב ערבות אישית על אותה הלוואה, אלא לקבל אותה מבית"ר, שהיא לא מועדון יציב כלכלית וניהולית – אבל לא נראה כי הדבר יפיל את העסקה.
3 צפייה בגלריה
יהיה לקבוצתם בעלים חדש בקרוב? אוהדי בית"ר
יהיה לקבוצתם בעלים חדש בקרוב? אוהדי בית"ר
יהיה לקבוצתם בעלים חדש בקרוב? אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
מה יקרה ביום רביעי הקרוב? בית הדין העליון של ההתאחדות נתן לבית"ר ארכה עד ליום רביעי הקרוב כדי לסיים את כל ענייניה, אחרי שהקבוצה התחייבה לכך שלא תערער לבית המשפט המחוזי. עד אז אברמוב יצטרך למצוא פתרון לנושא ההלוואה כדי לחתום על ההסכם עם חוגג ולבקש לכנס את הוועדה להעברת זכויות הניהול. הרשות לבקרת תקציבים, מצידה, כבר הפעילה חברת חקירות כלכלית שתבדוק את המקורות הכלכליים של אברמוב ואת הצינורות שבאמצעותם יועברו הכספים השונים. האיתנות הכלכלית של אברמוב לא מוטלת בספק, אחרי שכבר אושר לפני שש שנים בבני־יהודה, ואז אמצעיו הכספיים היו קטנים יותר, כך שזו לא תהיה הבעיה. אחרי שהוועדה תיתן אור ירוק, בית"ר תצטרך להעביר את התקציב שלה ברשות לבקרה, ורוב הסיכויים שזה כבר יקרה אחרי יום רביעי.
מה המצב המקצועי של בית"ר? במקביל למאמצי ההצלה במישור הכלכלי, יוסי אבוקסיס היה עסוק בבניית סגל השחקנים לעונה הבאה, בשיתוף פעולה מלא עם אברמוב, ששילם את שכרו בבית"ר גם בעונה שעברה. חלק מהשחקנים הבכירים (ירדן שועה, אוראל דגני ואופיר קריאף למשל) נשארו, אחרים ממתינים שהעניינים יסתדרו כדי לחתום והקבוצה יצאה למחנה אימונים בחו"ל. ההערכה היא כי תקציב הקבוצה יהיה סביב ה־25 מיליון שקל.