במכבי חיפה הרוחות ממשיכות לסעור בעקבות פרשת השלט. לפני המשחק בשבת האחרונה מול הפועל פ"ת קיימה הקבוצה טקס לזכר קורבנות מלחמת חרבות ברזל ולמען השבת החטופים משבי החמאס, במהלכו התבקשו השחקנים לאחוז שלט עליו היה כתוב: "השיבו אותם הביתה", באנגלית. השחקנים הזרים דניאל סונדגרן, צ'ארון שרי, פרנצדי פיירו, עבדולאי סק ופייר קורנו, בחרו לא לאחוז בכרזה – ועוררו את זעם האוהדים.
לאחר תגובות השחקנים, הגיעה היום (שני) ההודעה הרשמית של מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה, שהודה: "טעינו, לא ישחק במועדון מי שלא מזדהה איתנו".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
שחקני מכבי חיפה והפועל פ"ת במחווה להחזרת החטופים
השחקנים והשלט שקורא להחזרת החטופים
(צילום: עוז מועלם )
"חשוב לי להסביר ולשתף", המשיך עובדיה. "שלשום מלאו שבעה שבועות בדיוק לשבת השחורה של ה-7 באוקטובר. 7 שבועות של טרגדיה לאומית. 7 שבועות של עצב, כאב, פחד וכעס ובמקביל גם רגעים של גאווה ותקווה. כמו כל מדינת ישראל, גם משפחת מכבי חיפה הוכתה בתדהמה באותה שבת נוראית. כבר ביום ראשון ה-8 באוקטובר התחלנו ביחד עם האוהדים במבצעי איסוף מצרכי יסוד ובגדים, וקיימנו מאות פעילויות למען המפונים מהישובים בעוטף. היה לנו חשוב לחבק ולחזק את המשפחות השכולות בהלוויות ובניחומי אבלים.
"השחקנים והצוות ביקרו והעלו חיוך על פניהם של עשרות פצועים בבתי החולים ברחבי הארץ, חיבקנו את משפחות החטופים ויזמנו פעילויות להעלאת המודעות להחזרתם, וכולנו מתפללים ומחכים בקוצר רוח לחזרתם.
"השחקנים שלנו הם קודם כל בני אדם. כמו כולם. הם אלו שנמצאים בחזית המועדון ומייצגים אותו. בימי שגרה הם אלו שגרמו לכולנו רגעי קסם ואושר. תוך כדי ימי המלחמה גם הם, כמו כולנו, חווים מנעד שלם של רגשות. זה בסדר, הם אנושיים וגם אנחנו, כולנו ביחד חווים את המלחמה הזו בצורה המטלטלת ביותר.
"שחקנים אשר לא נולדו למציאות הישראלית לא יודעים איך להתמודד ולהכיל את הטרגדיה שלנו. הם הוכו בתדהמה גדולה. חלק מהשחקנים נתונים ללחצים והם חווים בעוצמה יתרה את אירועי האנטישמיות הקשים שמתרחשים ברחבי אירופה. יחד עם זאת , כל מי שנחת כאן מבין היטב את הסיטואציה ובחר לבוא ולשחק על אף הסיכונים, והמלחמה. השחקנים השאירו את משפחותיהם מאחור כדי לחזור ולשחק עם החולצה הירוקה עם דגל ישראל על החזה.
3 צפייה בגלריה
דניאל סונדגרן
דניאל סונדגרן
במרכז הסערה. סונדגרן
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מכבי חיפה דולב חזיזה
מכבי נתניה מכבי חיפה דולב חזיזה
"כעסתי כמו האוהדים באותו רגע". חזיזה
(צילום: עוז מועלם)
"ביום שבת האחרון חזרנו למסגרת משחקי ליגת העל. לקראת המשחק דאגנו שכל השחקנים יישאו את דגל ישראל על המדים, סרט שחור על היד, יעמדו דקת דומיה וישתתפו בטקס למען החזרת החטופים והחטופות שלנו. את משמעות הטקס לא הסברנו באופן קבוצתי. לא זיהינו שיש חוסר הבנה של מטרת הטקס ולא עשינו מספיק כדי לתדרך, להסביר וליישר קו כדי לחבר את כל השחקנים למסר הקדוש הזה.
"התוצאה קשה, אין תירוצים ובריחה מאחריות, גרמנו לכאב עבור רבים ועל כך אני מצר. אני מבטיח שנלמד, נסיק את המסקנות ונתקן. חשוב לי להבהיר את מה שמבחינתנו הוא מובן מאליו – לא ישחק במועדון מי שלא מזדהה איתנו ועם הכאב הגדול שאנחנו חווים".
גם דולב חזיזה, שלא נכלל בסגל למשחק נגד הפועל פ"ת בגלל פציעה, התייחס בחשבון האינסטגרם שלו לסערה: "אני כעסתי בדיוק כמוכם באותו הרגע. אני לא הייתי בחדר ההלבשה לפני המשחק, הייתי ביציע. בסיום ישר נכנסתי כדי להבין מה קורה ועם דמעות בעיניים אמרו לי השחקנים הזרים שלא עודכנו על המסר של השלט, כי אם היו (עושים זאת), הם היו גם שמים את השלט על גב במקום המספר של החולצה".
עוד הוסיף חזיזה: "בתור מי שחי את חדר ההלבשה יותר מכולם, אם למישהו הייתה בעיה עם החזרת החטופים, לא הייתי נותן לזה לעבור בשקט. מתחייב לכם. שום דבר לא מכוון, ואם חלילה היה דבר כזה, המועדון היה מטפל בזה מיידית. רק לתזכר את אלה ששכחו או לא יודעים, דניאל (סונדגרן) עשה סרטון ללוחם וארז חבילות לחיילים, אצל פיירו גרו בבית מפונים מהעוטף ושרי עשה סרטונים לפצועים ובשוטף מבקר ילדים חולי סרטן".