איך שהיא לא תסובב את זה, מכבי חיפה הובסה בפריז. אמנם פערי הרמות ברורים, אבל מכבי חיפה כבר גרמה לכולנו להאמין שהיא מסוגלת לסגור את הפערים. להתאושש משביעייה זה לא קל, ולוח המשחקים סידר לה יריבה לא יציבה בדמות מ.ס אשדוד.
ניצחון החוץ היחיד של אשדוד העונה הושג דווקא בטוטו-טרנר מול הפועל באר-שבע (1:2) וממכבי ת"א היא הוציא נקודה (0:0). מצד שני, במשחק האחרון של מול מכבי חיפה בסמי עופר היא חטפה 6:0. עוד נקודה לטובת אשדוד היא שמכבי חיפה מתקשה במחזורים האחרונים, האינטנסיביות של ליגת האלופות מתחילה להשפיע. אולם אסור להתבלבל, מכבי חיפה פייבוריטית מובהקת. היא יכולה להוציא את כל העצבים שלה על אשדוד. אם היא תקבל את אשדוד שהפסידה 2:0 לבית"ר והראתה יכולת ירודה במיוחד, האלופה יכולה להיות רגועה. סמי עופר יהיה מלא כרגיל, והתסריט של 0:6 נראה יותר הגיוני מהפתעה.
3 צפייה בגלריה
שחקני פ.ס.ז' חוגגים
שחקני פ.ס.ז' חוגגים
שרי יכול להירגע. בשבת אין מסי וניימאר
(צילום: AFP)

את טאוטה אתם זוכרים? כי רוני לוי בטוח זוכר. המשחק האחרון שלו כמאמן בית"ר ירושלים היה באוגוסט 2020 מול הקבוצה האלבנית הקטנה במוקדמות הליגה האירופית. בית"ר נוצחה 2:0 ורשמה את אחד ההפסדים הכי מביכים של קבוצה ישראלית באירופה. גם המנהל המקצועי של בית"ר דאז יוסי בניון עזב. מאז רוני לוי הספיק להיות בהפועל באר-שבע ופוטר גם ממנה. עכשיו הוא חוזר לליגת העל כדי להציל את הפועל חיפה מעצמה. כרגע הקבוצה שניר קלינגר בנה נראית כמו מועמדת לירידה. בניגוד לאוהדי בית"ר ובאר-שבע, אוהדי הפועל חיפה לא ישרקו בוז לשיטה ההגנתית של לוי. אין להם את הפריבילגיה הזאת כרגע, ודבר ראשון שלוי צריך לעשות זה לשקם את ההגנה, שספגה גם מנס ציונה. הפועל חיפה נראית כמו קבוצה אבודה למרות הרכש המרשים על הנייר שעשתה בקיץ, רוני לוי צריך להזכיר לכולם שהוא אחד המאמנים הבכירים כאן, ביחד זה יכול להיות אחלה שידוך. או התרסקות איומה.
לוי כאמור פוגש את האקסית שמגיעה במצב רוח מצוין אחרי ה-0:2 על אשדוד, בית"ר מתחילה להיראות כמו קבוצה של יוסי אבוקסיס, כזאת שיודעת למקסם את היתרונות שלה. הולך להיות משחק מאוד מעניין.
3 צפייה בגלריה
רוני לוי מתוסכל
רוני לוי מתוסכל
רוני לוי. שוב בליגת העל
(צילום: עוז מועלם)

ההפסד 3:0 למכבי ת"א הבהיר מי הקבוצה הגרועה בליגה, וזאת מכבי נתניה שמראה חולשה כרונית. הביטחון והיצירתיות שאפיינו אותה בעונה שעברה נעלמו. מי שנשאר זה חלקי קבוצה שלא מתחברים אחד לשני. גם כשמכבי ת"א הורידה את הרגל מהגז, נתניה לא הצליחה לייצר כלום. השחקנים נראים כבויים, מחכים שמשהו יציל אותם. אבל הליגה נמשכת ואין ניסים. אם הצרות מבית לא מספיקות אז נתניה פוגשת את ריינה, שמאז ששרון מימר מונה נראית מעולה וניצחה 0:2 בדרבי המגזר את בני סכנין. יכול להיות שזה יהיה המשחק האחרון של בני לם בנתניה, כי קשה למצוא סיבות לאופטימיות.
3 צפייה בגלריה
בני לם מאמן מכבי נתניה
בני לם מאמן מכבי נתניה
משחק אחרון על הקווים של נתניה? בני לם
(צילום: טל שחר)


הפועל ירושלים חטפה 4:1 מהפועל באר-שבע ורוצה לקום מזה. לכאורה משחק מול נס ציונה זאת ההזדמנות המושלמת. אלא שנועלת הטבלה בדימוס משתפרת ממשחק למשחק וניצחה את הפועל חיפה במחזור האחרון. קבוצות צמרת צריכות לדעת להתאושש מהפסדים ולחזור מהר ליכולת הרגילה, נראה אם הפועל ירושלים היא באמת אחת כזאת. או שהעונה הזאת תתחיל לקבל מפנה לא נעים. משחק מול נס ציונה זה המשחק המושלם להתחיל בו משבר. תשאלו את הפועל חיפה.

שתי הקבוצות צמודות בטבלה והשיגו עד כה בדיוק את מה שמצופה מהן. אין הרבה הפתעות. סכנין היא קבוצה שיכולה להקשות על מכבי ת"א, ומצד שני לקבל שני כרטיסים אדומים נגד ריינה ולהפסיד. היא לא מצליחה לייצר יציבות. חדרה ממשיכה להיות חדרה, קבוצה מאוד מאוד הגנתית. את תיקו ה-0:0 שלא הצליחה להוציא ממכבי חיפה, היא הצליחה לחלץ מהפועל ת"א. אל תיפלו מהכיסא אם שתי הקבוצות הללו, שכל אחת מהן הסתפקה בכיבוש 8 שערים עד כה, יסיימו ב-0:0 משמים.