אחרי השיחה הקשה בין יוסי בניון לשינו זוארץ, בה סוכם כי המנהל המקצועי לא ימשיך בתפקידו, היום (רביעי) הוחלט כי גם אלון חזן לא ימשיך בתפקידו. המועמד המוביל להחליפו הוא ברק בכר.
חזן מונה למאמן נבחרת ישראל באפריל 2022 וקיבל חוזה לשנתיים, יחד עם המינוי של יוסי בניון למנהל המקצועי. ההתחלה הייתה מבטיחה עם סיום במקום הראשון בשלב הבתים של ליגת האומות (לפני אלבניה ואיסלנד) אבל במוקדמות היורו ישראל שוב נכשלה וסיימה במקום השלישי אחרי רומניה ושווייץ, ובלי הכרטיס לאליפות אירופה. בחצי גמר פלייאוף היורו פגשה ישראל את איסלנד, אולם חטפה 4:1 משפיל שאחריו היה ברור שאלון חזן לא ימשיך בתפקידו.
2 צפייה בגלריה
חזן
חזן
חזן. שילם את המחיר
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ אמר: "אלון חזן חלק מההתאחדות לכדורגל כבר עשור וחצי ועשה שירות נפלא לכדורגל הישראלי. חלק גדול מהשחקנים המובילים שלנו טופחו על ידו בנבחרות הנוער והצעירה וכך גם בתקופתו כמאמן הבוגרת. לצערי, ובמבחינתי, אי ההעפלה ליורו 2024 מחייב שינוי משמעותי בצוות המקצועי. אני יודע עד כמה אלון היה מחויב, עד כמה השקיע ורצה ועל כך אני מודה לו וכמובן מאחל לו הצלחה בהמשך".
המועמד הבכיר להגיע לנבחרת הוא ברק בכר, מבחינת זוארץ השאיפה היא למנות בכל מקרה מאמן כבר בתחילת חודש הבא, כשהמטרה היא לסכם את התנאים עם בכר עד להתכנסות הוועדה המקצועית ב-15 באפריל. על פי גורם בהתאחדות, מדובר בחוזה כפול מזה שהשתכר אלון חזן והוא מוערך בכ-80 אלף שקל נטו בחודש, לארבע שנים.
בכר היה מעוניין להמשיך ולאמן בחו"ל, אך למעט הצעות מאולימפיאקוס ופנאתינייקוס, המאמן הישראלי לא זכה לפניות משמעותיות. בכל הנוגע לאפשרויות בתוך הכדורגל הישראלי, נכון לעכשיו, במכבי ת"א מעוניינים שרובי קין ימשיך את עבודתו בקריית שלום, ובכל מקרה, זוארץ לא מעוניין לחכות עד לסיום העונה. האפשרות לחזור למכבי חיפה, קטנה אף יותר.
2 צפייה בגלריה
מכבי נתניה מכבי חיפה ברק בכר
מכבי נתניה מכבי חיפה ברק בכר
ברק בכר. מועמד לנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
בהנחה שבכר ישיב בחיוב, הוא צפוי להגיע לנבחרת עם הכוורת שליוותה אותו בכרמל ובסרביה, הכוללת בין היתר את גיא צרפתי שלא צפוי להמשיך במכבי נתניה. במקרה של סירוב, המועמד יהיה מאמן א.א.ק לרנקה, רן בן שמעון.