מפתיע: בורנמות' האנגלית, יריבת מכבי ת"א ביום ראשון במחנה האימונים בספרד, הודיעה כי המשחק בין הקבוצות ייערך בדלתיים סגורות וללא קהל "מטעמים בטחוניים בלתי צפויים".
המועדון מהפרמייר-ליג התנצל בפני האוהדים וכתב בהודעה רשמית מטעמו: "חולקים איתכם את התסכול ומתנצלים על אי הנוחות שנוצרה. כתוצאה מכך, הקבוצה תקיים אימון פתוח במגרשי לה קווינטה ביום שישי בבוקר".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ג'ורג'ה יובאנוביץ' עם ערן זהבי
שחקן מכבי ת"א ג'ורג'ה יובאנוביץ' עם ערן זהבי
משחק אימון סגור לקהל. יובאנוביץ' וזהבי
(צילום: עוז מועלם)
לא ברור אם יש לזה קשר, אבל אתמול דווח בתקשורת בדרום אפריקה כי ארגון ה-BDS קרא לאורלנדו פיירטס לבטל את משחק הידידות שקבעה נגד מכבי ת"א מחרתיים, גם כן בספרד. "כדרום-אפריקאים, אוהדי כדורגל ופעילים סולידריים נגד האפרטהייד הישראלי, אנו קוראים לאורלנדו פיירטס לא לקיים את משחק הידידות נגד מכבי תל אביב המתוכנן ל-13 ביולי בספרד. אין שום דבר 'ידידותי' במשחק מול קבוצה המייצגת את מדינת האפרטהייד ישראל", קרא ה-BDS על רקע פעילות צה"ל במבצע בג'נין.
למרות זאת, אורלנדו פיירטס הודיעה נחרצות כי אין בכוונתה להחרים את המשחק. "אורלנדו פיירטס הוא מועדון עם מודעות חברתית, שמבין היטב את מקומו וקיומו עבור הקהילה", נכתב בפוסט ארוך שפרסמה הקבוצה. "בעבר הושעינו כי המועדון סירב לשתף פעולה עם שלטון האפרטהייד, והיה מקור לגאווה כשמלחם על ערכי שוויון. כמובן שאנחנו מזדהים עם המאבק של הפלסטינים. אנחנו מאמינים בדרכם של אנשים אמיצים שמנסים לחבר בין הצדדים לפתרון, כמו שדרום אפריקה הראתה לעולם".
2 צפייה בגלריה
קין
קין
משחק הכנה מול נציגת הפרמייר-ליג. קין
(צילום: עוז מועלם)
אגב, יומיים לאחר חזרתה של מכבי ת"א לישראל, הקבוצה תצא לאצטדיון טוטו-טרנר ותקיים את המשחק הראשון לעונת 2023/24 - משחק האירופאיות במסגרת גביע הטוטו נגד הפועל באר-שבע. המנצחת תעפיל לחצי גמר גביע הטוטו בעוד שהמפסידה תשחק במשחקי הדירוג על המקומות 5-8.