התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
"תקשיבו טוב, עכשיו אף אחד לא מדבר. אני רוצה להרגיש שאתם מאמינים, בלי דיבורים, אני רוצה לראות את המעשים שלכם על הדשא. אני רוצה שתפרקו אותם, אני רוצה שתהיו קרובים אליהם. אנחנו נבחרת מיוחדת ואנחנו מנצחים, אני אומר לכם שאנחנו מנצחים את המשחק הזה, תראו מה יהיה בסוף".
אחרי שנבחרת הנוער של ישראל ירדה לחדר ההלבשה באצטדיון במנדוסה בפיגור 1:0 מול יפן, במשחק ההזדמנות האחרונה לעלות לשמינית גמר המונדיאליטו, המאמן אופיר חיים כינס את השחקנים ופתח בנאום מוטיבציה שאחריו הם עלו למחצית השנייה הטובה ביותר שלהם בטורניר. בסיומה, הם ירדו מהדשא עם הכרטיס לשמינית הגמר באליפות העולם עד גיל 20 הנערכת בארגנטינה. הם השיגו את זה בצורה הכי דרמטית שיכולה להיות, עם שער ניצחון בדקה ה-92.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בטירוף
נבחרת ישראל בטירוף
נאום המוטיבציה עבד. אופיר חיים חוגג עם שחקניו לאחר ההישג המדהים
(Andres Larrovere / AFP)
צפו בחגיגות בחדר ההלבשה של נבחרת הנוער
"אחרי ההרחקה של רן בנימין, רק אופיר חיים האמין שאפשר לנצח", סיפר המנהל המקצועי בוני גינצבורג, כשהנבחרת המשיכה למלון לקראת חגיגות והתאוששות לקראת המשחק בשמינית הגמר מול אוזבקיסטן, שייערך גם הוא במנדוסה.
בשעות שלפני המשחק העלה המאמן לרשתות החברתיות סרטון שבו בנו אור בן ה-21, בעל צרכים מיוחדים, אומר כי "אני חושב שהנבחרת של אבא תנצח". חיים התייחס לכך בסיום: "הוא מלאך של אלוהים, לא סתם אומרים את זה על הילדים האלו".

נגד כל הסיכויים

המשחק באצטדיון מלווינאס במנדוסה ייזכר כאחד ההישגים הגדולים ביותר של הכדורגל הישראלי, במה שכבר מכונה "נס מנדוסה". ישראל, סגנית אלופת אירופה, הגיעה להופעת בכורה במונדיאליטו ועלתה לשמינית הגמר בדרך לא אופיינית לנבחרות ישראל לדורותיהן. כמו שביורו בשנה שעברה, שבו עשתה את כל הדרך המפתיעה לגמר, היא הוכיחה שוב כי לנבחרת שבנה חיים בן ה-48 יש את היכולות המנטליות והאנרגיות לחולל נסים.
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בטירוף
נבחרת ישראל בטירוף
"נס מנדוסה". נבחרת ישראל בטירוף
(Andres Larrovere / AFP)
אחרי מחצית ראשונה בשליטה מוחלטת של היפנים, ואחרי שרן בנימין הורחק בדקה ה-68, שמונה דקות בלבד אחרי שעלה מהספסל, ראינו שוב שמדובר בנבחרת שהיא עוף החול. זה התחיל משער של רוי נאוי אחרי בישול של הקפטן עיליי מדמון, והמשיך במבצע ברחבה היפנית שהוביל את ישראל להישג השיא שלה: סתיו למקין נכנס לרחבה, מצא את תורג'מן (המניות שלו הרקיעו שחקים במונדיאליטו) שהעביר בעקב לעומר סניור, שכבש מקרוב.
שער הניצחון של סניור, שלא זומן ברגע האחרון לאליפות אירופה ההיא, שחרר התפרצות אמוציונלית אדירה בקור של מנדוסה הסמוכה לצ'ילה. חיים פרץ בבכי, אולם אז הגיעו רגעים מורטי עצבים, כשחוקיות השער נבחנה במערכת ה-VAR. חיים הדומע התחנן בפני צוות השיפוט לאשר את השער, וכשהשופט הצ'יליאני עשה זאת, החלה מיני חגיגה, מאחר שנותרו עוד שש דקות לשריקת הסיום. כשזו הגיעה, השמחה באצטדיון שהוקם לקראת המונדיאל ב-1978 ומשמש בעיקר למשחקי ראגבי - הייתה אדירה, וכללה גם שידור חי בחשבון האינסטגרם של המאמן.
4 צפייה בגלריה
איסה סקמוטו חוגג
איסה סקמוטו חוגג
שחקנים מהאקדמיה של באיירן מינכן וברצלונה - וישראל גברה עליהם. שחקני יפן חוגגים את שער היתרון
(AP Photo/Natacha Pisarenko)
זה היה ניהול משחק מופתי של חיים והמחצית השנייה הטובה ביותר של נבחרת ישראלית, בטח במעמד כזה, ועוד בלי הכוכב הגדול אוסקר גלוך, שלא שוחרר מקבוצתו זלצבורג ובוודאי היה רוצה להיות חלק מהישג. חיים החליט להעלות מהספסל את חמזה שיבלי (הציג יכולת מצוינת), ואת נאוי וסניור שכבשו את השערים שחוללו מהפך – כלומר, המחליפים סיפקו בענק את הסחורה.

התפילות נענו

תורג'מן, שהוחלף בתוספת הזמן, ירד להתפלל בחדר ההלבשה. הקפטן מדמון הציג מפגן מנהיגות. והטירוף של הנבחרת, מול הדעיכה של היפנים שאיבדו אנרגיות וביטחון, הוביל בסופו של דבר להישג המופלא של הנבחרת הישראלית.
4 צפייה בגלריה
דור תורג'מן בפעולה
דור תורג'מן בפעולה
התפילות שלו נענו. דור תורג'מן
(AP Photo/Natacha Pisarenko)
את כל זה הם עשו מול נבחרת איכותית שבסגל שלה אפשר למצוא שחקנים מהאקדמיה של באיירן מינכן, ברצלונה, שטוטגרט ומנשנגלדבאך, ובעיקר כאלו שמשחקים באופן סדיר בקבוצות שלהם - בניגוד לרוב שחקנים הישראלים שבילו את העונה החולפת בעיקר על הספסל.
כעת מצפה לנבחרת הנוער משחק מול אוזבקיסטן בלילה בין שלישי לרביעי, בחצות שעון ישראל. כמו ישראל, גם האזבקים, אלופי אסיה, סיימו את הבית שלהם במקום השני, אחרי המארחת ארגנטינה, שנגדה הציגו יכולת טובה אך הפסידו 2:1. במשחקים מול יריבות חלשות יותר היכולת הייתה פחות מרהיבה: זה הספיק לניצחון 0:2 על גוואטמלה ול-2:2 מול ניו-זינלנד. המנצחת בין שתי הנבחרות כנראה תפגוש ברבע הגמר את ברזיל, שהביסה 0:6 את הרפובליקה הדומינקנית וניצחה את ניגריה (0:2), אך הפסידה לאיטליה (3:2). היריבה של ברזיל בשמינית הגמר תיקבע היום.