משטרת ישראל הודיעה כי תפתח בחקירה בעקבות התרקית המבישה אתמול (שבת) לפני המשחק בין הפועל חדרה לבני סכנין בנתניה, במהלכה אוהדי סכנין ביזו את ההמנון הלאומי וקיללו את קפטן חדרה מנשה זלקה.
מהמשטרה נמסר כי "מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הנחה לפתוח בחקירה לבדיקת נסיבות אירוע אמש באצטדיון נתניה, בחשד לפגיעה בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה". עוד נמסר כי "בתום איסוף כלל הממצאים, לרבות אמצעי תיעוד ולאחריה גיבוש תשתית ראייתית ראשונית, יועברו החומרים לבחינת הפרקליטות כנדרש".
1 צפייה בגלריה
אוהדי בני סכנין
אוהדי בני סכנין
המשטרה תחקור את נסיבות המקרה. אוהדי בני סכנין
(צילום: אלעד גרשגורן )
הפועל חדרה חגגה אתמול ניצחון משמעותי בקרב ההישרדות שלה בליגת העל, 0:1 נגד בני סכנין, אבל עבורה ובעיקר עבור זלקה, היה מדובר ביותר מעוד שלוש נקודות. בסיום המשחק חגג זלקה את הניצחון הדרמטי עטוף בדגל ישראל: "אני לא צריך להגיד שום דבר על זה שהניצחון מאוד חשוב ברמה המקצועית, אבל נוכח מה שקרה גם לפני המשחק וגם במהלכו, זה הפך אותו למשהו קצת יותר מתוק וחשוב יותר משלוש נקודות בקרב על ההישארות בליגה".
כזכור, זלקה גויס למילואים יומיים לאחר מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, ושירת במשך 115 יום כמטוליסט ביחידה שלו, גדס"ר צנחנים 6226, פלוגת העורב, ובכל התקופה הזו נלחם בזירה הצפונית. כפי שפורסם ב-ynet, בעקבות האירועים במגרש בנתניה, תובע ההתאחדות לכדורגל צפוי להסתפק בדרישה לקנוס את בני סכנין.