ההחלטה של מ.ס אשדוד, בית"ר ירושלים, בני סכנין והפועל חדרה להגיש עתירה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל על מנת לדחות את חידוש המשחקים בחודש נוסף, לא צפויה להניב שינוי. ארבע הקבוצות הודיעו אתמול (שני) על המהלך, אך נראה כי בית הדין לא ישעה לבקשתם והמשחקים יתקיימו כמתוכנן בסופ"ש הקרוב.
מטעם ארבע הקבוצות טענו כי ההחלטה לחזור בשבת הקרובה לליגה, כפי שנקבע בישיבת המינהלת ברוב של 4:13 (אל התומכות בחזרת הליגה הצטרפו גם נציגי הימנהלת, ההתאחדות ושתי קבוצות מהליגה הלאומית) "שגויה, בלתי ספורטיבית ולא שוויונית, מה שמדריך אותה הינם שיקולים כספיים".
1 צפייה בגלריה
אברמוב
אברמוב
העתירה שהגישו ארבע הקבוצות צפויה לא להתקבל. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
בעתירה לבית הדין העליון טוענות הקבוצות המתנגדות כי לא יוכלו להיערך בצורה ראויה לחזרת הליגה, ולכן לפעול לדחיית המחזור הקרוב למועד אחר, כשהמטרה לקבל דחייה של חודש. עם זאת, למרות המהלך, בית הדין העליון יפסול את העתירה כאשר הטענה המרכזית תהיה כי פיקוד העורף, שהוא בסופו של דבר הסמכות הקובעת באירועי חירום כאלו, אישר את חזרתה של הליגה.
יש לציין, כי חמשת הזרים של בית"ר ירושלים כבר נחתו בארץ, מקיימים אימונים מלאים ומשחקי אימון כמו למשל הבוקר מול הפועל ראשל"צ, כך שהטענה כי הקבוצה לא מוכנה לחזרת הליגה אינה מובנת. ההתנגדות של בעלי בית"ר, ברק אברמוב, קשורה בעיקר לחברות בינו לג'קי בן זקן, שספג מהלומה קשה בישיבת המינהלת, כשהיה רוב מוחלט לחזרת הליגה ונגד המהלך שהוא הוביל.
"אין שום טענה שמצדיקה את טענת הפועל חדרה, שבעיר שלה לא הייתה אפילו אזעקה אחת, לדחיית חזרת הליגה", אמרו גורמים במינהלת. "כך גם לגבי בני סכנין ובטח לגבי בית"ר ירושלים - שהיא הקבוצה הכי מוכנה לחזרת הליגה. לאשדוד הייתה האפשרות לפעול כמו ליתר הקבוצות ולהבנתנו שלושה או ארבעה זרים שלה שבים עתה אחרי שהבינו כי הליגה חוזרת. אין שום סיכוי שהליגה תידחה, מי שניסה למשוך זמן, לא עבד כמו שצריך ויספוג את מה שבישל".
בקרב הקבוצות שתמכו בהשבת הליגה הובהר כי מעבר לרצון לשוב לשגרה, היה חשש מאובדן הכנסות שישפיעו עליהם בשנים הקרובות מזכייניות השידור, טוטו וספונסרים. בנוסף, הובע חשש מחוזיהם של כדורגלנים זרים, שהיו יכולים לדרוש לעזוב כמו במקרה של המלחמה באוקראינה אם הליגה לא הייתה מחודשת. "בן זקן עשה הכל כדי לא לחזור. בזמן שכולם עבדו, הוא ניסה להוריד לחצים ואכל אותה", אמר אחד מבעלי הקבוצות הבכירות.