דולב חזיזה שיצטרך להיכנס לנעליו של מנור סולומון, תפקיד המפתח של שון גולדברג, הציפיות מליאל עבדה ועד כמה המשחק הזה חשוב עבור העתיד של אלון חזן כמאמן הנבחרת? לפני שישראל תארח הערב (שבת, 21:45) את אלבניה בליגת האומות לאחד ממשחקיה החשובים בשנים האחרונות - הנה ארבע נקודות קריטיות.

הווירטואוז

דולב חזיזה (27) צריך להוות מודל לצעירים והוכחה לכך ששאפתנות ואמונה עצמית יכולים לשבור כל תקרת זכוכית. השחקן שהחל את הקריירה בנס-ציונה והרשים בהמשך בבני-יהודה, היה אחד הגורמים המרכזיים בעליית מכבי חיפה לשלב הבתים בליגת האלופות עם חמישה בישולים במוקדמות ועוד אחד מול פריז סן-ז'רמן, מה שסידר לו מעמד של שחקן הרכב בנבחרת. חזיזה אמור להיכנס לנעליים הגדולות של מנור סולומון, השחקן המוכשר ביותר בכדורגל הישראלי שיצפה במשחק מהיציע בגלל פציעה, אבל בכושר הנוכחי שלו אפשר לבנות על מהלכים אטרקטיביים גם מצידו.
4 צפייה בגלריה
דולב חזיזה נבחרת ישראל
דולב חזיזה נבחרת ישראל
מהלכים מבריקים. חזיזה
(צילום: getty images)

שדה גולדברג

שון גולדברג הגיע למכבי חיפה על תקן המגן השמאלי השלישי, שאמור לקבל פירורי דקות מסאן מנחם וטאלב טואטחה, אבל בצעד טקטי מעולה החליט ברק בכר להציב אותו כבלם והרוויח בגדול. הלך לחפש אתונות ומצא את המלוכה. ההצלחה לא נעלמה מעיניו של חזן, שהציב אותו במרכז ההגנה יחד עם מיגל ויטור. החיבור המהיר ביניהם מזכיר את שיתוף הפעולה המוצלח של גולדברג עם בוגדן פלאניץ' בחיפה. בסיטואציה מסוימת, גם תיקו נגד אלבניה יכול להספיק לישראל כדי לסיים בראשות הבית, ולכן לגולדברג יהיה תפקיד מפתח.
4 צפייה בגלריה
מסי עם הכדור, גולדברג דולק אחריו
מסי עם הכדור, גולדברג דולק אחריו
תפקיד מפתח. גולדברג
(צילום: עוז מועלם)

רוקד על שתי חתונות

לליאל עבדה יש משימה כפולה בשבוע הקרוב: במוצאי-שבת הוא ינסה לעזור לנבחרת הבוגרת לסיים במקום הראשון בבית שלה בליגת האומות, וביום שלישי הוא יצטרף לנבחרת הצעירה שתיאבק בבלומפילד עם אירלנד על כרטיס ליורו עד גיל 21. השאלה היא איזה עבדה יקבל חזן, שאימן אותו בצעירה: זה שפתח את העונה בליגה הסקוטית עם שישה שערים, כולל צמד נגד ריינג'רס בדרבי הענק של גלזגו, או זה שלא הצליח להוכיח את עצמו במשחק ליגת האלופות נגד ריאל מדריד והוחלף בהפסקה. בהיעדרם של האסים ההתקפיים זהבי, דאבור וסולומון, לעבדה תהיה משימה רצינית.
4 צפייה בגלריה
עבדה בפעולה
עבדה בפעולה
לא מצא את עצמו מול ריאל מדריד. עבדה
(צילום: רויטרס)

חזן מתעקש

האחריות על האירועים האחרונים בנבחרת נפלה באופן טבעי על המנהל המקצועי יוסי בניון, אבל את ההחלטות קיבל למעשה חזן. הוא היה זה שהתעקש על זימונו של עומר אצילי ודרש כי זהבי יישן בחדר זוגי, ובניון הלך עם ההחלטות שלו. רגע לפני המשחק החשוב ביותר בקריירת האימון שלו, חזן לקח הימור לא פשוט כשוויתר על זהבי. לשלושת שחקני ההתקפה שלו יש ביחד ארבעה שערים בנבחרת, שמינית מהכמות של זהבי, ומספר מועט של משחקים. והיו גם אילוצים של פציעות ופרישות, שקיצרו לו את הסגל. אבל זה מה שיש, ולעיני 28 אלף אוהדים שיגיעו רגע לפני ערב ראש השנה לבלומפילד, חזן יכול לקחת את הכדורגל הישראלי צעד גדול קדימה במקרה של ניצחון ואולי אפילו תיקו. ההבדל בין גאון לבלון יהיה במבחן התוצאה, ככה זה עובד.
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
יכול לקחת את הכדורגל הישראלי צעד גדול קדימה. חזן
(צילום: יאיר שגיא)