סערה בעקבות הצהרתו של יו"ר ההתאחדות אורן חסון ("החלטתי שאין בעיה לזמן את עומר אצילי לנבחרת. בדקתי מול הפרקליטות והבנתי שאין משהו נגדו"), בראיון ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet אתמול – וכל זאת לאחר שבהתאחדות כבר החליטו להדיח את קשר מכבי חיפה מהנבחרת בעקבות פרסום הקלטות בפרשת "הכדורגלנים והקטינות".
מנכ"לית איגוד מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, ומנכ"לית שדולת הנשים, עינת פישר לאלו, שיגרו מכתב חריף להתאחדות ולשר הספורט חילי טרופר. "עם פרסומה החוזר של הפרשה, צוטטו גורמים בכירים בהתאחדות כנגד צירופם של אצילי ומיכה לנבחרת, תוך שהם מדגישים כי 'נבחרת ישראל היא חלון הראווה של הספורט הישראלי' וכי 'לשחקנים כאלה אין מקום בגוף שמייצג מדינה וערכים ברורים'", כתבו השתיים לחסון. "אנו קוראות לך לחזור בך מהצהרתך, ולהבהיר שאין מקום להתנהלות זו בתוך הנבחרת".
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
עומר אצילי שחקן מכבי חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
עוד לפני כן, פישר לאלו תקפה בחריפות את ההחלטה של חסון באולפן ynet: "הדרישה שלנו מאוד ברורה - נבחרת ישראל צריכה לייצג ערכים ברורים. לא שמעתי את אצילי ומיכה מתנצלים בפני הנערות עצמן. לא שמעתי אותם יוצאים נגד השיימינג הנורא שהתנהל נגד הנערות. לכן אין להם מקום בנבחרת. אנחנו דורשות לבטל את ההחלטה".

החוסרים בהתקפת הנבחרת

כזכור, אצילי הוחזר לנבחרת בתקופת וילי רוטנשטיינר, במהלך שכלל סוג של התנצלות מצד קשר מכבי חיפה. אלא שעם מינויו של יוסי בניון למנהל המקצועי של הנבחרת, הוא החליט כמדיניות שלא לזמן את אצילי ומיכה לסגל, בדיוק כפי שנהג בכובעו כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים, כשסירב לקלוט את אצילי בקבוצה מנימוקים ערכיים. פרסום הקלטות רק חיזק את עמדתו.
ואולם, לאחרונה חסון הבהיר לבניון כי לאור הבדיקה שביצע אין מבחינתו כל מניעה שאצילי ישוב למדים הלאומיים, אבל מדובר בהחלטה מקצועית נטו שלו ושל אלון חזן. בניון עדיין לא השתכנע ונשאר איתן בדעתו, אבל אחרי פגישה עם חזן הוא קיבל את דעתו של המאמן הלאומי. "הוא השחקן הכי טוב בליגה הישראלית", הסביר חזן. "איזה הסבר מקצועי יש שלא לזמן אותו?"
2 צפייה בגלריה
חזן ובניון
חזן ובניון
חזן עם בניון. "איזה הסבר מקצועי יש שלא לזמן את אצילי?", טען מאמן הנבחרת
(צילום: עוז מועלם)
בנבחרת מודעים לפער בין היכולת של אצילי בליגה לבין אצילי באירופה, אבל יש עוד שיקול מקצועי שנכנס למשוואה, והוא נושא ההתקפה החסרה של הנבחרת: מונס דאבור פרש, מנור סולומון פצוע, שון וייסמן רק חזר מפציעה, ולכן יש חוסרים רבים, כך שאין לחזן את האפשרות לוותר על סקורר כמו אצילי. כשחזן הציג את האני מאמין שלו בפני בניון, המנהל המקצועי הסכים לקבל את ההסבר. אצילי מצידו העביר מסר כי ישמח מאוד להגיע לנבחרת, ושהוא מרוכז רק בכדורגל.