איגוד השופטים קבע כי ביטול השער של הפועל תל אביב בגמר הגביע והכרטיס האדום ששי אייזן ספג, היו מוצדקים. במכתב של האיגוד נאמר כי העבירה של אייזן הייתה חמורה ונעשתה תוך שימוש בפקקים חשופים ופגיעה גבוה ברגלו של השחקן (דור פרץ). העבירה שבוצעה הייתה חלק בלתי נפרד מהמהלך ההתקפי שהוביל להבקעת השער ולכן דינו להיפסל.
בנוסף, השופט ארז פפיר כתב בדוח השיפוט כי לאחר ששלף אדום לאייזן "החלה מהומה רבתי בתחומי המגרש, בה שחקני הקבוצה, מנהל הקבוצה דוד מגן, מאמן השוערים עמוס גניש ועוזר המאמן סלים טועמה התגודדו סביבי במחאה על ההחלטה, כאשר מאמן הקבוצה ניר קלינגר רץ לכיווני לתוך המגרש, הגיע בסמיכות אליי, השתולל בכעס רב וצעק, 'מה אתה עושה, למה אתה הורג את הקבוצה, לא תשכח את ההחלטה הזאת בחיים שלך'.
2 צפייה בגלריה
פפיר עם שחקני הפועל תל אביב
פפיר עם שחקני הפועל תל אביב
השופט ארז פפיר עם שחקני הפועל תל אביב
(צילום: אורן אהרוני)
למרות שנקבע כי ההחלטות של פפיר היו מוצדקות, באיגוד השופטים העבירו ביקורת חריפה על תצוגת השיפוט שלו, כמו גם כלפי ההחלטה שלקח המשבץ איתן תבריזי, שהיה זה שהתעקש לתת לו לשפוט למרות שמעולם לא ניהל משחקים במעמדים בכירים. זאת בניגוד לדעות מקצועיות שניסו למנוע ממנו ללכת על המהלך.
"זו הייתה אחת מתצוגות השיפוט הגרועות ביותר בגמר גביע המדינה", הודו באיגוד השופטים. "במחצית הראשונה הוא עשה הכל כדי להימנע משליפת צהובים ואיבד מהסמכות שלו, אז מה הפלא שברגעי האמת השחקנים קפצו עליו? הפנדל שהוא שרק בנחרצות לזכות מכבי ת"א בדקה ה-90, החלטה ששונתה, העבירה של שי אייזן שהיה חייב לראות במרכז המגרש ולא ידע איפה לעמוד, וההתנהלות בדקות הסיום שגרמה לכל הבלגן הזה. אנחנו צריכים להודות, טעינו".
"תבריזי החליט לצ'פר אותו אחרי שלא היה חלק מהמעמדים האלו ובעברו היה שופט בינלאומי", הסבירו גורמים בוועדה המקצועית של איגוד השופטים.
אחת הביקורות הייתה גם על ההחלטה שלא לשבץ את פפיר בשבועות האחרונים במשחקי ליגת העל, על מנת שלא ייחשף לטעויות שיורידו אותו מהשיבוץ היוקרתי. "פפיר הגיע למשחק הזה אחרי הטראומה שעבר במחזור הסיום בלאומית בין כפר קאסם לאום אל פאחם. זה נראה ככה, המעמד היה גדול עליו", אמרו באיגוד השופטים.
2 צפייה בגלריה
הבלגן בגמר הגביע
הבלגן בגמר הגביע
פפיר מוציא אדום לקלינגר
(צילום: אורן אהרוני)
באיגוד השופטים סימנו את אחד משלושת הבכירים שהיו אמורים לשפוט את המשחק. אוראל גרינפלד קיבל את משחק האליפות בין מכבי חיפה להפועל באר שבע והציג יכולת ירודה במיוחד, ולכן המטרה היתיה כי לירן ליאני או רועי ריינשרייבר ישפטו את המשחק, אולם תבריזי עמד על הרגליים האחוריות. "מגיע לו", הוא אמר ולא שינה את עמדתו. גם ההחלטה להציב שופט צעיר כמו יגאל פריד ב-VAR עוררה ביקורת עוד לפני המשחק, אולם הוא היה זה שהתריע לפפיר על שתי החלטות בעייתיות.
בוועדה המקצועית של איגוד השופטים יבחנו את אירועי הדרבי, בין היתר חשד לדחיפה של יונתן כהן על אדי גוטליב וארנסטס שטקוס בדרך להבקעת שער השוויון.
פורסם לראשונה: 13:05, 03.06.21