הנבחרת הצעירה רחוקה צמד משחקים מעלייה שניה בתולדותיה לאליפות אירופה. גיא לוזון ושחקניו ינסו לעבור את אירלנד הקשוחה ולהעפיל לראשונה מזה עשור לבמה המרכזית של אירופה. המשחק הראשון ייערך בשישי בדבלין (21:00), הגומלין בשלישי בבלומפילד.
קמפיין המוקדמות נפתח עם אלון חזן (מאמן הנבחרת הבוגרת) על הקווים. חזן סיפק קמפיין מרשים מאוד עם הנבחרת הצעירה שסיימה במקום השני בבית אחרי גרמניה הראשונה ולפני נבחרות חזקות כמו פולין והונגריה. לוזון קיבל את המושכות בשני המחזורים האחרונים של קמפיין המוקדמות, לאחר מינויו של חזן לנבחרת הבוגרת. הקדנציה החדשה נפתחה עם הפסד 1:0 ללטביה בחוץ, אך במחזור הסיום רשמה הנבחרת ניצחון 0:2 על סן מרינו והבטיחה את השתתפותה בשלב הפלייאוף.
2 צפייה בגלריה
גיא לוזון
גיא לוזון
גיא לוזון, יקווה לרשום העפלה נוספת לטורניר הגמר
(צילום: עוז מועלם)
לנבחרת מצפה יריבה קשוחה בדמות הנבחרת האירית שניצחה פעמיים בשלב המוקדמות את שבדיה החזקה ומורכבת משחקנים שמשחקים באי הבריטי. לוזון ושחקנים צפויים לעמוד בפני מבחן גדול מאחר והתמהיל המוצלח שבנה חזן אינו דומה להרכב שיפתח בשישי בדבלין הגשומה. המטרה של הנבחרת, תהיה להעביר את ההכרעה למשחק הגומלין שיערך ביום שלישי בישראל. הנבחרת תחסר בדבלין שישה שחקנים מרכזיים משלב המוקדמות. ליאל עבדה, דורון ליידנר ועדן קארצב יחברו לסגל הנבחרת הצעירה רק לאחר משחק הנבחרת הבוגרת נגד אלבניה בשבת ובנוסף לכך אור בלוריאן שעבר להפועל באר שבע מוקדם יותר השבוע, סוף פודגוראנו ועומרי גנדלמן הפצועים לא יהיו חלק מהסגל בצמד המשחקים.
2 צפייה בגלריה
גנדלמן חוגג
גנדלמן חוגג
גנדלמן יחסר לנבחרת.
(צילום: gettyimages)
השינוי הכפוי בסגל, יצר שתי מגמות, הראשונה עליה של חמישה שחקנים מנבחרת הנוער של אופיר חיים שהייתה סגנית אלופת אירופה בקיץ האחרון בטורניר שנערך בסלובקיה. אוסקר גלוך כמובן הוא השם הנוצץ, אבל גם תאי עבד, עידן טוקלומטי ושני שחקני הפועל ת"א, אל ים קנצפולסקי וסתיו למקין נמנים על הסגל.
השנייה, בשל חשיבות המפגש ומאחר כי שמיכת האיכות בכדורגל הישראלי קצרה, הושארו מספר שחקנים בסגל הצעירה דוגמת השוער דניאל פרץ ואוסקר גלוך שצפוי לפתוח בהרכב. מי שצפויים לתת את הטון הם שחקנים כמו אושר דוידה שעבר לסטנדרד ליאז' הבלגית ויפתח בהרכב, הישאם לאיוס, מוחמד כנעאן ועידו שחר. גיל כהן ינהיג את חוליית ההגנה כאשר זוהר זסנו וכארם ג'אבר מתחרים על עמדת המגן הימני. "זו נבחרת יחסית חדשה שעברה הרבה שינויים ולא דומה לנבחרת שהייתה ברוב הקמפיין. נצטרך לנצל את הזמן שיש לנו כדי להכין את הנבחרת ברמה המנטלית והטקטית", הסביר לוזון שמבין כי המטרה שלו בשישי היא לרשום תוצאה שתעביר את ההכרעה למשחק ביום שלישי בבלומפילד. “מחכה לנו משימה לא פשוטה, ההרכב שאמור לפתוח מחר לא התאמן ביחד. כאחד שחווה אליפות אירופה, זאת חוויה של פעם בחיים וכולם ירצו לחוות את זה. הנבחרת הזאת על הכתפיים של כולם, זה לא טניס, נצטרך את כל השחקנים במיטבם, זו לא הופעה של איש אחד".