רגע די מוזר קרה בטוטו-טרנר. שחקן ישראלי כבש שער ושבר שיא, הוא ציין את ההישג בחגיגה אייקונית של השחקן האגדי שצפה בו מהיציע ופירגן להישג מכל הלב. בביצת הכדורגל המקומית מדובר היה במחזה נדיר כמו העלייה ההיא למונדיאל 1970. פרגון הדדי וג'נטלמניות? בישראל? הרי מוטל'ה שפיגלר היה אמור להיות באחד האולפנים ולהגיד שערן זהבי אוברייטד, וזהבי היה אמור להשיב בעקיצה קטנה במסיבת עיתונאים. לזה אנחנו רגילים. אבל זהבי ושפיגלר הפתיעו וריגשו, מה שהיה אמור להיות מובן מאליו. זהבי גם מאוד התרגש מהמחווה שלו, ובשאר המשחק הוא לא היה הכי מרוכז ורשם החמצות לא אופייניות.
חלק משחקני העבר הגדולים של ישראל מסרבים לפרגן לו, אולי מחשש שזה יבוא על חשבונם, אבל מה שהם לא מבינים זה שיש מקום לכולם בספר ההיסטוריה הקטן של הכדורגל הישראלי. גם לאווירון וגם לזהבי, גם לשפיגלר וגם לבניון. גם לרביבו וגם לברקוביץ'. מבין כל אלה, רק מוטל'ה זכה לשחק במונדיאל, וזה מאוד עצוב.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי ומוטל'ה שפיגלר
ערן זהבי ומוטל'ה שפיגלר
ערן זהבי ומוטל'ה שפיגלר. רגע נדיר של ג'נטלמיות
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי עושה מחווה לשפיגלר
(עוז מועלם וצילום מסך)
ערן זהבי רשם עוד הישג בקריירה, לטענתו הכי גדול בקריירה שלו, והפך אותו לאייקוני. יש לו הרבה שערים בנבחרת, אבל השער הבנאלי-משהו מול מולדובה היה הגדול מכולם. הוא הצליח למחוק לחלוטין את תקרית זריקת הסרט, והכניס את החגיגה הזו לקליפ סיכום הקריירה שלו. את החותם שלו בנבחרת הוא הותיר, גם אם זה בלי לעלות לטורניר גדול, אפילו בלי פלייאוף, והוא עשה את זה רק מאז שהצוות האוסטרי הגיע לכאן. כך שלמרות השיא, היו שנים בהן הנבחרת פיספסה לגמרי את ערן זהבי.
חבל ששיא שערים כזה לא מתורגם להישג, אפילו עלייה לפלייאוף (דבר שלא קרה כאן מ-1999), למרות שהפעם הוא היה בהישג יד. לא הצלחנו לנצל את העובדה שיש לנו שחקן היסטורי, באותה שורה עם מוטל'ה שפיגלר, וזה צובט. זהבי כבש וכבש, ונתן לנבחרת כל כך הרבה הזדמנויות להפוך את השערים הללו לניצחונות היסטוריים, אבל זה לא תמיד קרה.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
הסיפור בנבחרת לא נגמר. זהבי כובש את השער ההיסטורי
(צילום: עוז מועלם)
לסקוטלנד אין חלוץ ברמתו, והם יהיו כנראה בפלייאוף. עם כל המזל והקארמה הטובה שיש לזהבי בקריירה, הוא לא הצליח לתרום ממנה לנבחרת. עדיין. כי הסיפור הזה לא נגמר, הוא לא יכול להיגמר בצורה כזאת. יש עוד קמפיין אחד אחרון. הקמפיין שיכול לשנות הכל.
יורו 2024 נמצא בהחלט בהישג יד. אופ"א עושה הכל כדי שנבחרות בינונית יעפילו אליו, היא ממש מתחננת שכולן ישתתפו בחגיגה. היו נבחרות פחות מוכשרות מאיתנו שהשתתפו. הגיע הזמן להרים את הראש ולהגיד שהכל אפשרי, גם ישראל יכולה להיות בין 24 הנבחרות הטובות באירופה. עם קצת מזל בהגרלות (כמו שהיה עד עכשיו) וטיפה ריכוז בהגנה - אולי ערן זהבי יוכל לפרוש בנחת אחרי שיביא את הנבחרת לארץ המובטחת.