נבחרת ישראל ממשיכה להתכונן למשחק החשוב מחר (ראשון, 21:45) נגד קוסובו. באימון הערב יעמוד לראשונה לרשותו של המאמן אלון חזן סגל מלא, כאשר שחקני אנטליהספור הטורקית, שגיב יחזקאל ורמזי ספורי, יצטרפו לחבריהם בפרישטינה. לקראת ההתמודדות, המאמן אלון חזן והקפטן אלי דסה ערכו מסיבת עיתונאים. חזן ודסה הגיעו למסיבת העיתונאים עם שרשרת הדיסקית למען החטופים בעזה שעליה כתוב: "הלב שלנו שבוי בעזה".
"מוטיבציה לא תספיק, אנחנו צריכים לשחק כדורגל טוב על מנת לנצח במשחק הזה", אמר חזן, "ערן זהבי? לא היו איתו בעיות, הוא שחקן ותיק בנבחרת שעשה כבר דבר או שניים בכדורגל. מרגיש כאילו הוא היה פה תמיד. אני מצפה לראות נבחרת מחויבת מאוד. אנחנו מרגישים שזה כבוד גדול לייצג את המדינה. אני מרגיש שיש המון מוטיבציה, גם בקרב הצוות וגם בקרב הקהל".
4 צפייה בגלריה
אלון חזן עם הדיסקית
אלון חזן עם הדיסקית
אלון חזן עם הדיסקית
(צילום: AP Photo/Visar Kryeziu)
4 צפייה בגלריה
אלון חזן עם הדיסקית
אלון חזן עם הדיסקית
אלון חזן ואלי דסה עם הדיסקית
(צילום: AP Photo/Visar Kryeziu)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל באימון
נבחרת ישראל באימון
נבחרת ישראל באימון
(צילום: AP Photo/Visar Kryeziu)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל באימון
נבחרת ישראל באימון
(צילום: AP Photo/Visar Kryeziu)
"אנחנו גאים להיות כאן בקוסובו כנבחרת ישראל ומודים לקוסובו על האירוח. יש לנו הרבה כבוד לקוסובו. אנחנו יודעים שהיא נבחרת מצוינת ושיהיה משחק קשה", אמר חזן.
אלי דסה הוסיף: "אנחנו בשליחות מדינת ישראל, אנחנו פה כדי לייצג את המדינה, את חיילי צה"ל ואת כל עם ישראל. אנחנו לא רוצים להתנתק מהסיטואציה בארץ, להפך. אנחנו רוצים להשתמש בזה כמוטיבציה בשבילנו לקראת המשחקים. אנחנו רוצים לגרום לאנשים בבית לחייך. כל שחקן שמשחק בחו"ל מייצג את המדינה, ואני שמח שיש הרבה שחקנים שמצליחים בחו"ל".
כזכור, ישראל פתחה את הקמפיין ב-25 במרץ 2023 עם 1:1 מאכזב בבית נגד קוסובו. האורחת עלתה ליתרון 0:1 בבלומפילד, ושער שוויון של דור פרץ חילץ לכחולים-לבנים נקודה. המארחת נמצאת במקום הרביעי בבית 9, אחד מתחת לישראל, אך איבדה כל סיכוי לתפוס את אחד משני המקומות הראשונים.
בהמשך השבוע, תתמודד הנבחרת גם עם שווייץ (רביעי, 21:45) ורומניה (שבת, 21:45) במשחקי "בית" שיתקיימו בהונגריה בשל מלחמת "חרבות ברזל". הכחולים-לבנים יסגרו סדרה של ארבעה משחקים בעשרה ימים עם משחק חוץ באנדורה בשלישי הבא (21:45), בתקווה שבסיומו יוכלו לחגוג עם כרטיס היסטורי לאליפות אירופה, ולטורניר בינלאומי גדול לראשונה מאז 1970.

מאמן קוסובו: "יהיה משחק קשה"

פרימוז' גליחה מאמן נבחרת קוסובו, אמר לקראת המשחק: "זו סיטואציה מוזרה, כי הקבוצות לא היו מוכנות לשחרר את כל השחקנים. אבל זה כדורגל וצריך לעשות התאמות".
"אנחנו מוכנים למשחק קשה, השחקנים הסתגלו מהר לסיטואציה", אמר גליחה, "לא היו לנו מספיק הכנות אבל זו משימה לאומית ואין תירוצים. שחקנים רוצים לנצח עבור קוסובו. ערן זהבי? הוא שחקן מיוחד שלא היה לישראל בעבר".

מה צריך לקרות כדי שנעלה ליורו מהמוקדמות?

שתי הראשונות בבית יעלו ליורו. ישראל תלויה לגמרי בעצמה - יש לה חמש נקודות ושני משחקים פחות מרומניה הראשונה, ושווייץ השנייה מובילה עליה בארבע נקודות (השווייצרים שיחקו משחק אחד יותר). המשחק בקוסובו וזה מול שווייץ נראים מסובכים מאוד להשגת שלוש נקודות, כך שנראה שהמשחק "הביתי" בהונגריה מול רומניה הוא המפתח.
ניצחון במשחק הזה יקרב את ישראל ליורו בסבירות גבוהה, מאחר שבמחזור האחרון ישראל תשחק מול אנדורה, אחת הנבחרות החלשות באירופה. אם ישראל תנצח בשני המשחקים האלה, מול רומניה ואנדורה, ורומניה לא תנצח את שווייץ בבוקרשט במשחק הסיום, ישראל תסיים בוודאות מעל רומניה (שובר השוויון הוא המאזן ראש בראש, ובמקרה הזה ישראל תהיה עדיפה).
המצב בהשוואה לשווייץ מסובך יותר, כי היא החזקה בבית ונותרו לה שני משחקים פרט לביקור אצל ישראל בהונגריה. ניצחון מפתיע עליה לא יספיק בהכרח לישראל אם תיכשל במשחקים האחרים. מה שחשוב יותר הוא ששווייץ תנצח את רומניה.
פורסם לראשונה: 19:25, 11.11.23