בעלי מכבי ת"א מיץ' גולדהאר הגיע לישראל לראשונה אחרי שנתיים וצפה ב-0:1 אתמול (חמישי) מול ניס בפלייאוף מוקדמות הקונפרנס ליג. הגעתו נועדה בין היתר על מנת לעצב את הסגל של המועדון, כשתקציב הקבוצה יעלה באופן משמעותי.
גולדהאר, שיכנס היום בצהריים מסיבת עיתונאים בקרית שלום, ייפגש עם המאמן ולדימיר איביץ', כדי לנסות להזיז עניינים בנוגע להשלמת הסגל. כפי שפורסם ב-ynet, אלי דסה סיכם את תנאיו ישירות מול גולדהאר על 700 אלף אירו נטו לעונה. כעת ממתינים במכבי ת"א להחלטה של הבעלים האם הוא מוכן לעמוד בדרישה של דסה, שכולל חוזה לארבע שנים מובטחות ולא שלוש כפי שהציע לו גולדהאר. בנוסף לכך, מכבי ת"א פנתה לפני שבועיים לפיזה על מנת לבחון את האפשרות לרכוש את יונתן כהן, אולם עדיין אין התקדמות והאיטלקים אפילו לא השיבו. איביץ' מעוניין לצרף גם עוד שני זרים, בעיקר בלם ולצורך כך יוקצה תקציב של 1.5 מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
הגיע לישראל לראשונה אחרי שנתיים. גולדהאר
(צילום: נדב אבס)
מי ששוב נראה מאוכזב מאוד ממעמדו הוא אוסקר גלוך. הקשר הצעיר, שלא שיחק בכלל נגד אריס סלוניקי ביוון, לא שותף גם מול ניס ואפילו לא התחמם, בזמן ששחקני התקפה כמו סטיפה פריצה, ברנדלי קובאס ופארפה גיאגון נכנסו כמחליפים. "עושים פה נזק גדול לאוסקר. אם לא מחזיקים ממנו, שייתנו לו ללכת", אמרו בסביבתו. בינתיים ההצעות שהגיעו למכבי ת"א לא מספקות את המועדון.
במכבי ת"א מתכוונים להתחזק בעוד שלושה-ארבעה שחקני הרכב, כך שיצטרכו לדלל את הסגל. אחרי שאילון אלמוג הושאל להארטברג ועידו שחר לאפולון לימסול, מי שנמצא בדרך החוצה הוא דן ביטון וגם אוסמה חלאיילה לא בתוכניות המקצועיות. בנוסף לכך, שני זרים לפחות ישוחררו. אחד מהם הוא אדוארדו גררו, שלא מוכן לעבור בהשאלה לקבוצה ישראלית. גם קובאס ואנדרה ז'ראלדש עשויים לעזוב.
הסגל של מכבי ת"א יעוצב בהתאם למשחק הגומלין מול ניס, מאחר ששתי מסגרות יחייבו סגל רחב יותר והכנסה של כשלושה מיליוני אירו.
3 צפייה בגלריה
דניאל פרץ
דניאל פרץ
"השוער הישראלי הטוב ביותר". פרץ
(צילום: נדב אבס)
"יש לנו כוכב כדורגל במכבי ת"א, השוער דניאל פרץ שהראה נגד ניס שהוא השוער הישראלי הטוב ביותר", אמרו במכבי ת"א אחרי ההצגה של השוער הצעיר נגד הקבוצה הצרפתית.
פרץ, שרשם מספר עצירות מצוינות נגד הקבוצה הצרפתית, אמר: "זה ניצחון גדול, עשיתי משחק טוב, נתנו את הדם ואנחנו מקווים מאוד להמשיך בדרך הזו. זה לא עוד משחק, אבל אנחנו לא מפחדים מאף קבוצה. אני אוהב מאוד את המשחקים האלה, זה דוחף אותך לקצה נגד שחקנים מהטופ העולמי. בצרפת יהיה משחק קשה מאוד, אבל אנחנו עוד לא מתכוננים אליו. קודם נתכונן לריינה בראשון".
מכבי ת"א ניצחה דווקא אחרי הופעה פושרת מאוד של ערן זהבי, כשהמחליף שלו סטיפה פריצה היה זה שכבש את שער הניצחון. החלוץ הקרואטי מקווה כי ההופעות שלו בשני משחקי הבית האחרונים נגד אריס וניס, ישאירו אותו במועדון. "אשתי ילדה במהלך הקיץ והמאמן איפשר לי לנסוע כמה פעמים כדי להיות עם המשפחה", אמר. "חיכיתי שהמשפחה שלי תגיע לישראל, עכשיו אני מקווה שאפתח גם בהרכב. אני מקווה שנעלה לשלב הבתים באירופה ויהיה זמן לכולם לשחק. מצפה לנו משחק קשה בגומלין, נצטרך להיות מרוכזים כדי לא להפסיד שם. ניס קבוצה טובה מאוד עם הרבה שחקנים טובים. עבורי זו הקבוצה הכי טובה מולה שיחקתי בתקופה שלי במכבי ת"א והם ראויים לכבוד".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
ערן זהבי שחקן מכבי ת"א
מכבי ת"א ניצחה למרות הופעה פושרת שלו. זהבי
(צילום: נדב אבס)
אחרי הכישלונות של איביץ' באירופה כמאמן מכבי ת"א, הוא ינסה להשלים את ההפתעה בחמישי הקרוב בצרפת, כשניהול המשחק שלו אמש היה שוב מדויק. "כדי לנצח קבוצה כזו צריך 15 שחקנים ברמה טובה, היה לנו שוער שהציל אותנו בכמה מהמקרים. השחקנים הראו שהם יכולים לשחק, הם שיפרו את המשחק שלהם במחצית השנייה וזה נותן לנו יתרון. היינו יכולים לכבוש אולי עוד שער".
על המשחק נגד ריינה בראשון אמר המאמן: "מהלילה אנחנו חייבים לחשוב רק על המשחק ביום ראשון. הליגה מתחילה, אנחנו רוצים להתחיל בצורה הכי טובה. נשחק נגד עולה חדשה, שתבוא עם הרבה מוטיבציה. אנחנו חייבים לעבוד קשה כי רק כך ננצח".