רגע אחרי המשחק האחרון של העונה, עכשיו זה רשמי: מסאי דגו מונה למאמן מכבי חיפה. דגו אימן בעונה שעברה את קבוצת הנוער של הירוקים וזכה עימה באליפות מרשימה. בנוסף הדריך דגו (37) את הנוער הירוק ב"בית המוות" של ליגת האלופות יחד עם קבוצות הנוער של פ.ס.ז', יובנטוס ואלופת אירופה – בנפיקה ליסבון. דגו יחליף את ברק בכר שעוזב אחרי שלוש אליפויות לכוכב האדום בלגרד. ההודעה נמסרה אחרי שהאלופה הניפה את הצלחת במשחק האחרון של העונה בו הביסה 0:5 את הפועל ירושלים.
דגו אמר אחרי החתימה: "אני מתרגש וגאה, מודה על האמון. מדובר באתגר גדול להמשיך ולהתמודד על כל התארים ולהוביל את מכבי חיפה להישגים נוספים. מצפה לנו עבודה קשה שנתחיל אותה כבר מחר. אעשה הכל לשמח את הקהל האדיר שלנו".
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
המאמן החדש של האלופה. דגו
(צילום: עוז מועלם)
גל אלברמן אמר במסיבת העיתונאים בסיום ה-0:5 על הפועל ירושלים: "אני מודה לברק בכר ולצוות שלו. אני הייתי האיש שהמליץ על דגו. נפגשתי עם מועמדים בארץ ובחו"ל, ואז קיבלנו החלטה. מסאי דגו יכול להצעיד את המועדון קדימה, אני משוכנע בכך. מסאי יצטרך לדעת לנהל את חדר ההלבשה ונסייע לו בכך. הוא הכי מתאים לנו. זה המאמן הכי טוב למכבי חיפה. אני לא רוצה לאמן, אם הייתי רוצה אז הייתי בוחר במסלול קריירה אחר".
נשיא המועדון יעקב שחר אמר: "כשהבאנו את רוני לוי שאלתם את אותן השאלות. עם הזרים שאימנו כאן נכשלנו ומטבע הדברים בדקנו הרבה מאמנים, וזו מבחינתנו ההצעה הטובה שאיתה החלטנו ללכת. מסאי יאמן את הקבוצה הבוגרת בשנה הבאה, יש לנו מעטפת חזקה במכבי חיפה, נעזור למסאי להצליח. שמות גדולים לא מצליחים בהכרח. יש לנו סגל חזק עם בסיס מצוין. אני מבין את הדאגות בשל המינוי, אני מבין שחושבים שזה מהלך נמהר מדי. את המיליונים שמאמן זר ביקש נשקיע בשחקני רכש".
3 צפייה בגלריה
יעקב שחר וגל אלברמן
יעקב שחר וגל אלברמן
יעקב שחר וגל אלברמן
(צילום: איתן גליקמן)
קריירת האימון של דגו החלה במחלקת הנוער של הפועל ת"א. לאחר מכן אימן בלאומית וגם בליגת העל, אבל פוטר כמעט מכל מקום שבו עבד. בכפר־סבא הוא פתח את העונה בהצלחה ענקית, אבל לאחר חילוקי דעות עם הבעלים יצחק שום בנוגע לשיתופו של הנכד טום שלח וגם נסיגה משמעותית בתוצאות – הוא פוטר. הוא חתם בהמשך באשקלון והפך למאמן יוצא אתיופיה הראשון בליגת העל, אבל לא הצליח להשאיר את הקבוצה בליגה ועזב בסיום העונה.
הוא הגיע להפועל פ"ת בלאומית והשאיר אותה, ואז קיבל אתגר משמעותי ראשון – לאמן את קריית־שמונה בליגת העל – אבל איזי שרצקי פיטר אותו כבר באוקטובר בגלל פתיחת עונה רעה. ב־2020 חזר להפועל פ"ת, אבל אחרי עשרה מחזורים ושבעה הפסדים שוב פוטר. ב-2021 מונה למאמן עכו והשאיר אותה בלאומית, אבל בעונה שאחריה נכשל ופוטר. בקיץ שעבר קיבל את קבוצת הנוער של מכבי חיפה, אותה הוביל לאליפות, אבל הפסיד בגמר הגביע לקריית־שמונה.
3 צפייה בגלריה
ההודעה על מסאי דגו
ההודעה על מסאי דגו
ההודעה על מסאי דגו
הקהל הירוק לא מתלהב מהמינוי של דגו בלשון המעטה, והאוהדים שואלים ברשתות החברתיות איך יעקב שחר מהמר בענק על מאמן חסר ניסיון ברמות האלה, בטח כשמדובר בעונה של השתתפות במוקדמות ליגת האלופות. אלא שאלברמן מאמין ביכולות המקצועיות של דגו ומקווה שיצליח ליישם אותן דווקא במועדון ענק כמו מכבי חיפה.
גם הכוורת של דגו תהיה מורכבת מצוות צעיר וחסר ניסיון: מאמן הפועל עפולה שחר ויזינגר (27) צפוי להתמנות לעוזר המאמן ולהיות דמות מקצועית דומיננטית, וגם דקל קינן, סמל ירוק ששיחק בשנים האחרונות בארה"ב, קיבל הצעה להצטרף. מאמן השוערים יהיה איתי זילפה, שעבד העונה בקבוצת הנוער ובעבר באשדוד ובנס־ציונה. מאמן הכושר, דרור שמשון, יהיה היחיד שיישאר מהצוות הנוכחי.